Premii în valoare totală de 250.000 de euro sunt oferite, în cadrul competiţiei Urbaniada, arhitecţilor, urbaniştilor, publicitarilor sau membrilor unor ONG-uri care propun soluţii concrete pentru îmbunătăţirea vieţii în marile oraşe, cu o populaţie minimă de 100.000 de locuitori. Valoarea unui premiu variază între 15.000 şi 100.000 de euro.
Urbaniada este o competiţie publică, iar arhitecţi, urbanişti, publicitari sau membri ai organizaţiilor neguvernamentale care au în plan proiecte de arhitectură, urbanism sau intervenţii publice sunt invitaţi să le înscrie până pe 14 decembrie 2015, pe site-ul www.urbaniada.net. Se caută proiecte ce au impact asupra unor comunităţi mai mari, specific marilor oraşe, cu o populaţie minimă de 100.000 de locuitori.
Proiectele participante vor fi evaluate de un juriu format din nouă specialişti în arhitectură, urbanism, sociologie şi antropologie – Adrian Soare (arhitect-partener – SYAA), Andrei Şerbescu (arhitect-partener ADN BA), Attila Kim (arhitect), Bogdan Iancu (lector universitar Departamentul de Sociologie, Facultatea de Ştiinţe Politice – SNSPA), Mircea Toma (preşedinte ActiveWatch), Oana Preda (director executiv CeRe), Rudolf GrÓf (arhitect-partener Vitamin Architects), Teodor Frolu (arhitect, antreprenor şi co-iniţiator Rowmania) şi Vera Marin (architect urbanist, preşedinte al Asociaţiei pentru Tranziţie Urbană din România).
Jurizarea se va face într-o primă etapă online. În urma acesteia, primele opt proiecte cu cele mai mari note vor intra în a doua etapă de concurs, în care candidaţii îşi vor prezenta individual proiectele în faţa juriului şi a board-ului de CSR ING, alcătuit din angajaţi ai băncii. Finaliştii vor fi anunţaţi pe 20 ianuarie 2016, iar lista proiectelor câştigătoare va fi făcută public până pe 1 martie 2016. Proiectele câştigătoare vor fi implementate până la 1 noiembrie 2016. Concursul este organizat de The Institute şi ING Bank. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.urbaniada.net. (Mediafax)