S-au reluat lucrările la stadionul de atletism din Bănie

1
890
Costul de realizare este de aproximativ 45 de milioane de lei, iar noul constructor, Recon SA, îl poate finaliza în mai puţin de un an
După eşecul primei tentative de a construi stadionul de atletism din cadrul complexului „Ion Oblemenco”, ieri s-au reluat oficial lucrările de ridicare a arenei de 5.000 de locuri. Noul constructor, Recon SA, a anunţat că stadionul va fi gata în jurul datei de 1 mai 2020, adică în mai puţin de un an de la startul lucrărilor. Costul de realizare a arenei de categoria III IAAF, omologată pentru competiţiile internaţionale, se ridică la aproximativ 45 milioane de lei. Tot Recon SA a executat şi alte lucrări importante în Bănie, respectiv: Centrul Multifuncţional, Centrul Istoric, Muzeul Olteniei, cantonamentul din Lunca Jiului, Spitalul „Filantropia“ şi Centrul Turistic pentru Agrement şi Sport al Consiliului Judeţean Dolj. Recon SA a participat la licitaţie cu trei subcontractanţi. Este vorba despre SC Msport Pro SRL, din Răchita de Sus (Dolj) – cu 10,57% din lucrări, SC Domarcons SRL din Craiova – 6,8% şi SC Ischia SRL din Galaţi – 10,67%. În cursa pentru obţinerea acestui contract s-au mai aflat CONA-A SRL din Sibiu, societatea care a construit stadionul „Ion Oblemenco“, asocierea Construcţii SA – Telekom Romania Mobile Communications SA – Concordia Con. Strade SRL şi asocierea formată din SC Construcţii Erbaşu SA, firma care se ocupă în prezent de modernizarea străzilor din Craiova, şi SC Grup Primacons SRL, din Slatina. 
Dotările arenei
Stadionul va fi dotat cu un teren competiţional de atletism corespunzator gradului III IAAF. Faţă de situaţia proiectată iniţial, se adaugă o zonă de încălzire/warm-up pentru competiţiile de atletism. Aceasta va fi dotată cu o construcţie dedicată P+1 pentru depozitarea materialelor sportive şi cu vestiare. Stadionul va avea 5015 locuri pentru spectatori, dotări pentru sportivi, arbitri, media, etc. necesare desfăşurării de competiţii de atletism omologate.
Stadionul va trebui dotat cu instalaţie de nocturnă. La nivelul terasei se va realiza o copertină care va acoperi parţial gradenele de pe zona VIP, pe o structură metalică şi o învelitoare din membrană tensionată. Publicul va dispune de spaţii comerciale ample şi grupuri sanitare. La etajul I se va amplasa o sală de forţă dotată cu vestiar şi grupuri sanitare. Atât la nivelul parterului, cât şi la nivelul etajului I se vor construi zone de alimentaţie publică, grupuri sanitare, garderobă. La etajul al doilea se află zona administrativă, birouri, media şi o sală de interviuri de 50 de locuri pentru reporteri. Etajul 3 reprezintă nivelul de observaţie al competiţiei cu o zonă VIP, camerele de comentatori sportivi şi spaţii de filmare (linie start si linie finish).  Zona de antrenament (warm-up): Pentru activităţi de încalzire se dotează stadionul cu o pistă standard de 200 metri pentru alergare cu 4 culoare şi minim 100 m alergare în linie dreaptă, instalaţie pentru săritură în lungime şi triplu salt, instalaţie de aruncare a greutăţii, instalaţie de aruncare disc şi ciocan.
Prezent la redeschiderea lucrărilor la arena de atletism, Sorin Manda, city managerul Craiovei şi preşedinte al Asociaţiei Judeţene de Atletism, a declarat că atleţii craioveni nu vor mai fi nevoiţi să facă naveta în alte oraşe pentru a se antrena sau să se adapteze condiţiilor din Grădina Botanică din Bănie: „Constructorul este unul serios cu care avem un istoric bun in relaţiile contractuale, va termina în termenul asumat în contract acest stadion. Atletismul este sportul care în toţi aceşti ani, ne-a dat cea mai mare satisfacţie şi sunt foarte bucuros că s-au găsit resursele financiare la Primărie, pentru a avea bugetul asigurat pentru această arenă.”
Genoiu: „Au fost şi sunt probleme cu pânza freatică”
Cu ocazie reînceperii lucrărilor la arena de atletism a fost prezent şi primarul Craiovei, Mihail Genoiu, care a declarat: „Este un moment deosebit pentru craioveni, pentru iubitorii sportului. Acest stadion, a cărui structură de rezistenţă este realizată în proporţie de 80%, a fost gândit iniţial ca o pistă de atletism şi un teren de fotbal pentru antrenament. Lucrările s-au derulat greoi şi din cauza unei probleme cu care se pare că ne confruntăm în continuare: pânza freatică. Ea a fost un mare impediment pe toată perioada execuţiei şi s-au accentuat odată cu începerea lucrărilor la stadionul de fotbal, a făcut ca lucrările să fie aproape imposibil de realizat. La vremea respectivă constructorul a făcut un studiu geotehnic din care a rezultat necesitatea introducerii în pământ a 400 de stâlpi cu diametrul de 0,5 m şi cu o lungime de 6 metri, pentru a stabiliza terenul în acea zonă. După aceea a venit toamna, cu ploi din abundenţă, cu problema cu pânza freatică de care vă spuneam şi aceste lucrări au fost sistate. Undeva în jurul datei de 15 septembrie 2016 o comisie s-a întrunit la faţa locului, formată din reprezentanţii Federaţiei Române de Atletism, reprezentanţi ai constructului, ai proiectantului, ai primăriei, de la Clubul Sportiv Municipal, s-au analizat lucrurile şi s-a constatat că trebuie făcute remedieri masive. Trebuie făcut un nou studiu de fezabilitate şi necesitatea ca el să devină dintr-un teren de atletism care putea să găzduiască competiţii naţionale în stadion care să găzduiască competiţii internaţionale de clasa III A. De atunci a început reproiectarea, s-a făcut un nou studiu de fezabilitate, s-a renunţat la terenul de fotbal, pentru că este o obligativitatea de a fi omologat de către Federaţia Internaţională de Ateltism, de a nu avea acest teren de fotbal. Proiectul a fost finalizat şi în cursul anului 2018 au început procedurile pentru atribuirea execuţiei. Aş vrea să menţionez faptul că în toată această perioadă, la indicaţiile Federaţiei Române de Atletism, a fost preluat de o consultanţă de specialitate, o firmă din Germania, care pe toată perioada proiectării, ne-a sigurat această consultanţă pentru ca în viitor stadionul să poată să fie acreditat pentru această categorie III şi, de ce nu, chiar şi pentru categoria II A, pentru că avem toate motivele să credem că poate fi acreditat la această clasă. Suntem bucuroşi că am dat drumul la această lucrare şi că dăm drumul la acest şantier. Valoarea proiectului este de aproximativ 45 de milioane de lei cu TVA, şi pe toată perioada avem cu contract cu o firmă care să urmărească execuţia. Se vor face rapoarte pe faze intermediare, care vor constitui documentaţia pentru acreditarea stadionului la final de către Federaţia Internaţională de Atletism. Lucrurile vor merge în paralel, până acum s-a lucrat foarte bine, iar în gândire nu ar trebuie să existe nicio fisură. Proiectantul va da startul şi tot el va marca şi finişul când vom avea această acreditare. Urăm succes constructorului pe durata execuţiei şi să nu se întâmple lucruri deosebite şi sperăm că sunt luate în calcul toate problemele legate de pânza freatică. Ce este foarte important şi ceea ce a constat în una dintre marile modificări a fost acea pistă de încălzire, pentru că la nicio competiţie internaţională nu intri în stadion neîncălzit. Deci încălzirea se face pe o pistă auxiliară, aici va mai fi un mini stadion cu un perimetru de 4 pe 200 de m, faţă de 400 de metri cât are pista de la stadionul oficial, o linie dreaptă de 100 m cu patru culoare pentru această încălzire şi, mai mult decât acest lucru, această pistă de încălzire va fi însoţită şi de o clădire P+1 care va găzdui tot ce înseamnă vestiare şi grupuri sociale pentru atleţii care sunt în perioada de încălzire. Va avea montaţi şi piloni perimetrali pentru o următoare fază de închidere şi transformare într-o sală şi pentru perioada de iarnă”. 
Marian Petcu, directorul Recon: „Sperăm să facem o lucrare care să fie o mândrie a Craiovei”
Marian Petcu, director Recon SA, a declarat cu ocazia începerii lucrărilor: „Mă bucur să fim noi firma care construieşte acest al treilea pol al bazelor sportive din zona asta a Craiovei. Am avut contribuţii importante la realizarea Sălii Polivalente, nu am lucrat la stadion, dar am făcut clădirea şi anexele cantonamentului pentru sportivi din Luncă, averm o bază cu mai multe stadioane realizate lângă aeroport, dintre care un stadion cu gazon natural care de prezintă impecabil. Cu această experienţă a noastră sperăm să facem o lucrare la fel de bună, să fie o mândrie a Craiovei, iar federaţia să o accepte la categoria maximă pe care speră să o obţină primăria. Vom face toate eforturile să inaugurăm stadionul la data de 1 mai 2020. Avem zece luni de execuţie şi ăsta e targetul nostru. Avem şi trei subcontractori importanţi: Domarcons SRL, pentru structura de la pistă, Msport Pro SRL, pentru partea de gazon şi iluminat, şi Ischia SRL, pentru zona de contact a pistei, firmă care a mai lucrat şi pentru realizarea altor piste omologate de Federaţia Internaţională de Atletism”.

1 COMENTARIU

Comments are closed.