Nu găsim minciuna în articol ! Din păcate, persistă în sistemul de educație

0
386

În urma articolului postat în ediția electronică a cotidianului regional Cuvântul Libertății, intitulat “Când un dascăl minte…”, ne-am fi așteptat la un punct de vedere al domnului inspector de specialitate, profesorul Eugen Tuțuleasa, dar poate știe domnia sa mai bine, de ce nu îl oferă. Interesant este că a existat o reacție, culmea, a doamnei profesor Camelia Buzatu, printr-o postare pe facebook, unde a antrenat și elevii domniei sale, într-o discuție, care nu îi privea. Și zicem noi că nu e bine ca un dascăl să-și folosească elevii în dispute. O să vedem și care este punctul de vedere al Ministerului Educației Naționale. Dar, haideți să analizăm postările doamnei profesor și să le discutăm. Eu zic că merită, să vedeți cum se deformează realitatea. Repet, nu înțeleg de ce a simțit doamna profesor nevoia să posteze pentru că articolul nu o viza în niciun fel pe domnia sa, a fost doar menționată ca profesor coordonator, “vigilent”, care și-a încurajat elevii să depună contestație și să-și caute dreptatea, ceea ce este foarte corect. Articolul nu era nici despre elevi, care își merită cu prisosință și notele și calificările, era despre un drept al elevilor, stipulat de lege și încălcat, flagrant.

Doamna profesor Buzatu spune așa :

“Problema doamnei Marga Bulugean este nota luata de fiica dansei la olimpiada judeteana de fizica, nota care nu a fost marita in urma contestatiei. Acest lucru este valabil si pentru alti elevi. Dar sunt cazuri cand datorita contestatiei elevii isi maresc punctajul. Poate dumneavoastra nu banuiti care este gradul de dificultate al subiectelor pe care le primesc elevii…ca atare se mai strecoara si greseli sau mai bine zis scapari la corectat. De aceea exista contestatia. Eleva mea care a primit punctele in plus nu a vazut lucrarea, a respectat intocmai regulamentul olimpiadei, nu a beneficiat de mediere. Nu este corect sa procedati cum ati procedat si sa blamati persoane care nu au gresit cu nimic. Articolul -Cand un dascal minte…-nu are la baza nici un adevar si este extrem de jignitor atat pentru domnul inpector cat si pentru mine. Nu am doar eleva de la clasa a 11-a calificata ci mai am un elev si de la clasa a 9-a calificat la faza nationala, deci vedeti dumneavoastra nu este chiar o intamplare si un favor facut de cineva pentru mine…”

Să le luăm pe rând…

Da, normal că nota, considerată prea mică la subiectul I al Olimpiadei de Fizică, faza județeană, susținută la Colegiul Energetic Craiova, sâmbătă 23 februarie a.c, a determinat-o pe fiica mea să solicite vizualizarea  lucrării. Acest lucru l-am menționat și în articol. Nu m-am ascuns, eu nu mint. E ceva normal să te revolte punctajul…dar miza calificării la faza națională dispăruse…Și cu punctaj maxim la acest subiect, nu se putea califica, de asta mi-am permis să scriu, pentru ca o schimbare de punctaj, nu schimba clasamentul celor calificați. La momentul depunerii contestației, mai erau vreo 15 părinți, care solicitau același lucru pentru copiii lor, vizualizarea lucrării.

Da, așa este, sunt cazuri când elevii în urma contestației, își măresc punctajul, dar noi, în articolul nostru (https://www.cvlpress.ro/06.03.2019/cand-un-dascal-minte/?fbclid=IwAR1glLi8geJs6sAHyXYYKlen7fllfyug_6VaW4egL3eWL9KO6kCmqXgKRms)  nu am spus că acei elevi și-au mărit punctajul în condiții obscure, ci din contră, apreciem ambiția și determinarea lor și a profesorilor coordonatori. Noi am scris că au fost nedreptățiți și rezultatul contestării, ne dă dreptate, dublarea notei la 0 contestație, ridică semne de întrebare. Nu înțeleg de ce doamna profesor e deranjată că ne punem aceste semne de întrebare ??!! O contestație creează disconfort unui elev și cred că elevii ar trebui să aibă parte de cât mai puține astfel de momente în viața lor.

Doamna profesor susține că subiectele sunt extrem de dificile și se mai strecoară scăpări la corectat. Așa este…Dar când ai doar TREI lucrări la corectat ( ȘAPTE elevi au fost cu totul, la clasa a XI-a ) și toți TREI contestă același subiect – SUBIECTUL I, care nu era un subiect foarte dificil, comparativ cu celelalte două, dati-mi voie să-mi pun un semn de întrebare și vizavi de dascălul care a corectat acest subiect. Iar unul dintre cei TREI elevi  își găsește dreptatea, în condițiile legale, nici nu am comentat altceva, în articolul inițial. Noi nu ne luăm de elevi și de profesorii coordonatori, suntem un ziar care susținem performanța. Despre elevii merituoși din Craiova, ziarul nostru a scris sute de pagini, de-a lungul anilor.  Dar, să revenim. Atunci, ceilalți DOI elevi pot să ceară vizualizarea lucrării ?? Sunt îndreptățiți ? Poate că nu au dreptate, dar există un gram, poate chiar un kilogram de suspiciune că și ei ar fi putut să pățească la fel ca eleva doamnei Buzatu ?? Noi nu vorbim de 70 de lucrări, acolo se strecoară greșeala, ci de TREI lucrări…doar TREI lucrări. Și nu vorbim de 0,5 puncte sau de un punct, ci de dublarea notei…de la 4.10 la 8,50.

Doamna profesor continuă…și spune că articolul nu are la bază niciun adevăr. Mă ceartă că nu am depus cerere în vederea vizualizării, dar  am depus cerere, scrie chiar în articol…ăsta fiind subiectul articolului. Ne ceartă că nu știm regulamentul, dar de la MEN primim confirmarea că “fără sau cu moderare, trebuia să ni se pună la dispoziția lucrarea pentru vizualizare”. Ne ceartă că am îndrăznit să spunem că domnul inspector minte, dar doamna  fie că se face că nu înțelege, fie din rea credință nu vrea să admită că însuși domnul inspector a spus că “anul acesta nu li se mai permite elevilor să-și vizualizeze lucrările”…iar domnul inspector este contrazis de MEN. La Iași s-a făcut și moderare și vizualizare și în multe alte orașe, unde s-a solicitat. http://www.liis.ro/Documents/download/moderare-contestatii_OJF2019.pdf?fbclid=IwAR3PunEot4MdVHQKR4f3Bvk_nxecDWFeFyZLw2LM9YT0u8xu61vglCb72_o

Nu înțelegem unde e minciuna în articolul nostru…??!!! Și totuși, găsim MINCIUNA, dar nu în articol…. Minciuna e chiar acest sistem bolnav al educației naționale, al schimbărilor prea dese, prea fără rost, schimbări de miniștri, de regulamente, de legi, de dascăli…. Minciuna aparține dascălilor care vin obosiți sau nepregătiți la corectare și invocă scăparea…Minciuna e modul în care încearcă unii să apere o greșeală și o fac cu înverșunare și fără argumente. Pai dacă dascălii nu își învață elevii să-și ceară și să-și apere drepturile, atunci, să nu se mai plângă că sunt nedreptățiți la ocuparea diverselor posturi. Dacă dascălii nu își încurajează elevii și nu îi motivează, atunci cum mai vrem o schimbare, schimbare în ce…??? Când ai doar șapte elevi la un concurs, când ai doar trei lucrări de corectat și pe una o faci praf, de celelalte două nu putem să vorbim, nu avem proba, dar de una putem să vorbim…atunci, mai putem vorbi de bună credință, de corectitudine ??!!