Noua generaţie Ford Fiesta obţine rezultatul maxim la testele de siguranţă Euro NCAP: 5 stele

0
507

fordNoua generaţie Ford Fiesta a primit scorul maxim de 5 stele în cadrul testelor de siguranţă organizate de autoritatea independentă Euro NCAP.

Fiesta – cea mai avansată maşină din Europa la nivel tehnologic, din segmentul mic – oferă sisteme sofisticate dezvoltate pentru a preveni si a limita efectele impactului dintr-un eventual accident asupra pasagerilor şi pietonilor. Lista include o versiune îmbunătăţită a Sistemului de asistenţă pre-coliziune cu depistare a pietonilor (Pre-collision Assist with Pedestrian Detection) care poate preveni în premieră coliziunile pe timp de noapte.

Euro NCAP i-a oferit un scor ridicat Fiestei atât la capitolul protecţia adulţilor (87%), cât şi la capitolul protecţia copiilor (84%). Fiesta a adunat puncte maxime în testele care simulează un impact lateral cu o altă maşină şi a reuşit să puncteze foarte bine în testele frontale şi în cel lateral cu stâlpul, oferind un nivel ridicat de protecţie pentru toţi pasagerii şi o performanţă bună în cazul protecţiei cervicale.

Tehnologiile de asistenţă a şoferului, inclusiv limitatorul inteligent de viteză (Adjustable Speed Limiter) şi sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Keeping Aid), au fost subliniate şi lăudate de Euro NCAP. În aceeaşi situaţie se află sistemul de pretensionare a centurilor şi dispozitivele de limitare a sarcinii – oferite în premieră şi pasagerilor locurilor din spate, dar şi acoperirea airbag-urilor la nivelul capului, pieptului şi pelvisului pasagerilor.

“Cele mai recente standarde de siguranţă Euro NCAP sunt mai riguroase ca niciodată, iar accentul este pus pe tehnologiile care îi pot ajuta pe şoferi să evite accidentele”, a declarat Joe Bakaj, vicepreşedinte al biroului de Dezvoltare Produs în cadrul Ford Europa. “Fiesta îi poate ajuta pe şoferi acţionând asupra direcţiei la părăsirea accidentală a benzii, poate scana zona frontală pe o distanţă egală cu cea a unui teren de fotbal şi îi ajută astfel pe cei de la volan să detecteze şi să evite pericolele, oferind călătorii mai sigure”.

Structura noii generaţii Fiesta conţine cu 36 la sută mai mult oţel-bor pentru rezistenţă mai mare în zonele cheie, inclusiv în secţiunea superioară a stâlpului B, care vine cu o construcţie nouă în forma literei T pentru a transfera mult mai eficient forţa impactului lateral spre plafon. Secţiunile transversale ale portierelor au fost la rândul lor reproiectate şi protejează suplimentar pasagerii la impactul lateral, iar portierele sunt dotate acum cu senzori de presiune care permit activarea sistemelor de pretensionare cu câteva milisecunde mai devreme. La nivelul şoferului, elementele de pretensionare prezintă caracteristici inovatoare, cum ar fi un sistem de blocare mecanică a centurii de siguranţă pe scaunul şoferului care ajută la prevenirea alunecării centurii în timpul unui accident şi elimină necesitatea montării unui airbag în zona genunchilor.

Fiesta este primul model Ford din Europa care a fost dezvoltat prin utilizarea unor simulări computerizate ale testelor de impact pentru întregul vehicul, inginerii Ford utilizând noua tehnologie avansată de analiză a elementelor constructive. Tehnologia prezice cu exactitate modul în care elementele de siguranţă ale maşinii – de la airbag-uri până la ranforsările caroseriei, reacţionează în cazul forţelor care intervin în cazul unui accident, oferind o optimizare mai eficientă a sistemelor de siguranţă.

Lista complexă de tehnologii de asistenţă a şoferului – sprijinite de două camere, trei radare şi 12 senzori ultrasonici care monitorizează un câmp de 360° în jurul vehiculului şi scanează zona frontală pe o distanţă de până la 130 de metri – include Sistemul de asistenţă activă la parcare cu parcare perpendiculară (Active Park Assist with Perpendicular Parking), Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), Faza lungă automată (Auto High Beam), Sistemul de monitorizare şi avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System), Sistemul de alertă la intersecţia cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert), Sistemul de indicare a distanţei (Distance Indication), Sistemul de avertizare a şoferului (Driver Alert), Sistemul de avertizare cu privire la coliziunile frontale  (Forward Collision Warning), Sistemul de menţinere a benzii de rulare (Lane Keeping Alert) şi Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition).

Ford oferă în acest moment pe piaţa europeană 11 modele cu 5 stele la testele Euro NCAP: B-MAX, Edge, Fiesta, Focus, Galaxy, Kuga, Mondeo, Ranger, S-MAX, Tourneo Courier şi gama Transit and Tourneo Custom. Noua generaţie Ford Fiesta se află acum în vânzare la nivel european într-o gamă completă de versiuni care includ stilata Fiesta Titanium, sportiva Fiesta ST-Line, varianta premium Vignale şi versiunea Fiesta Trend. Crossoverul Fiesta Active – primul dintr-o serie de versiuni Active care vor completa gama de modele Ford în anii care urmează – şi noua generaţie Fiesta ST, care oferă 200 CP, vor fi disponibile la rândul lor în showroom-uri în cursul anului viitor.