Bursierii doljeni ai campaniei „Vreau în clasa a noua” au participat la lansarea celei de-a opta ediţii a programului, la Craiova. Evenimentul, organizat la Electroputere Mall, l-a avut ca invitat special pe Dani Oțil, care, pentru al treilea an consecutiv, este ambasadorul proiectului.
Din anul 2008, proiectul de burse susține copiii din mediul rural care nu au posibilităţi materiale să îşi continue studiile la liceu, prin oferirea de burse şcolare pentru acoperirea cheltuielilor de cazare, masă, transport, alimente, haine sau cărţi. Aşadar, pentru al optulea an consecutiv, KFC şi Pizza Hut sprijină programul World Vision „Vreau în clasa a noua” printr-o campanie de strângere de fonduri desfăşurată în toate restaurantele din ţară. Până pe 31 octombrie, oricine poate dona în urnele special amenajate din restaurantele KFC, Pizza Hut și Pizza Hut Delivery, indiferent de suma donată și fără a fi nevoit să cumpere ceva.
Ambasadorul proiectului este, pentru al treilea an consecutiv, Dani Oțil. Acesta susține în continuare campania de strângere de fonduri, după ce anul trecut a scos la licitație prima sa cască de motociclist, iar banii au fost donați pentru programul „Vreau în clasa a noua”. „Am intrat în acest program în urmă cu trei ani şi am pornit cu mai multe obiective. Unul dintre ele a fost să ajut la strângerea de bani pentru elevii care nu au posibilităţi materiale să îşi continue studiile la liceu. Al doilea, să văd unde se duc banii. De când am intrat în proiect am văzut unde se duc, leu cu leu. Desigur, foarte important este şi ca bursierii sa înveţe bine”, a precizat Dani Oţil.
Campanie de strângere de fonduri până la sfârşitul lunii octombrie
Campania are ca scop susținerea a cel puțin 75 de copii cu posibilități financiare limitate, din zonele rurale ale României, pentru a-și continua studiile la liceu. După succesul ediției din 2014, când a fost strânsă o sumă-record de 75.000 de euro, Pizza Hut Delivery se alătură campaniei, oferind clienților posibilitatea să doneze în locații odată cu ridicarea comenzilor. În urma campaniei de anul trecut, 93 de copii și-au putut continua studiile la liceu, cu 23 mai mulți față de obiectivul inițial. Fiecare elev din program este susținut cu o bursă lunară de 250 de lei pentru a putea acoperi cheltuielile specifice școlii.
«Copiii sunt resursa cea mai de preț a unei țări pentru că ei vor construi viitorul. Și cum jumătate din copiii României trăiesc în mediul rural, unde riscul de sărăcie este de șase ori mai mare decât în mediul urban, nu putem rămâne indiferenți. Doar unul din patru copii de la țară merge la liceu. Ceilalți, din lipsă de resurse financiare și de educație în rândul părinților, rămân acasă. Prin programul „Vreau în clasa a noua” ne asumăm rolul de a veni în întâmpinarea acestor copii, oferindu-le burse școlare pe toată perioada liceului. Suntem foarte recunoscători să-i avem alături de noi în această călătorie pe prietenii și partenerii noștri din cadrul companiilor KFC, Pizza Hut si Pizza Hut Delivery a căror dăruire și implicare ne onorează, ne încurajează și ne motivează să mergem mai departe», a declarat Cristina Moşteanu, director marketing World Vision România.
În vară, toţii bursierii „Vreau în clasa a noua” au promovat Bacalaureatul
Copiii susținuți prin program trăiesc în zone rurale din județele Dolj, Ialomița, Vâlcea și Vaslui și sunt selectați în funcție de situația financiară a familiei, de rezultatele școlare, dar și de dorința lor de a merge mai departe cu studiile. În ultimul an, toți elevii din clasa a 12-a din program au promovat examenul de Bacalaureat și 35 dintre aceștia au devenit studenți. În total, 207 copii susținuți de World Vision au urmat o facultate precum cea de Matematică, Construcții de Mașini, Marketing, Arte Plastice, Geografie, Drept, Telecomunicații, Finanțe, Bănci, Medicină Veterinară, Medicină, Asistență Socială sau Academia de Poliție.
Cristina este elevă în clasa a XI-a la Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti”. Se trezeşti în fiecare zi la ora 5 dimineaţa, face naveta şi este unul dintre cei mai buni elevi din clasă. „Proiectul reprezintă foarte mult pentru mine. Este vorba de sprijin moral, financiar şi cultural. Spun cultural pentru că prin acest program am reuşit să ajung în locuri foarte frumoase din ţară”, mărturiseşte Cristina.
În campania din acest an, prin intermediul canalelor de social media, KFC, Pizza Hut și Pizza Hut Delivery propun tuturor fanilor să împărtășească povești, amintiri și emoții din liceu și să transmită mai departe mesajul campaniei, folosind hashtag-ul #anideliceu.