CFR Călători: Circulaţia pe Valea Prahovei a fost redeschisă pe un singur fir, dar mai multe trenuri au fost anulate

0
369

Circulaţia feroviară pe Valea Prahovei a fost redeschisă ieri pe un singur fir, trenurile fiind preluate cu locomotive Diesel peste secţiunea afectată, a declarat ieri, pentru Agerpres, Aurel Vlaicu, director CFR Călători. „Situaţia pe Valea Prahovei este în evoluţie. S-a redeschis un singur fir circulaţiei şi trenurile au început să fie preluate alternativ cu locomotiva Diesel peste secţiunea afectată. Echipele sunt în teren şi se lucrează la restabilirea alimentării cu energie electrică şi eliberarea celuilalt fir”, a precizat Vlaicu. Potrivit acestuia, pentru rezolvarea problemei apărute pe Valea Prahovei toate trenurile au fost oprite doar în staţii. „Toate trenurile au fost oprite numai în staţii, au fost încălzite, pentru că reţeaua era alimentată la energie electrică, şi s-a ţinut legătura cu călătorii prin intermediul personalului din staţii. Singurul lucru pe care nu am putut să-l ştim a fost momentul redeschiderii liniei, pentru că echipele au lucrat în condiţii deosebit de grele în defileul de la Valea Largă, unde până şi legătura radio a fost extrem de dificil de stabilit”, a adăugat Aurel Vlaicu. Zece trenuri de călători au rămas blocate, în noaptea de sâmbătă spre duminică, în gările dintre Ploieşti şi Predeal, după ce mai mulţi copaci au căzut pe linia de contact în zona „Valea Largă”.

În ceea ce priveşte situaţia la nivel naţional, directorul CRF Călători a precizat că fuseseră anulate în jur de 8% din numărul total de trenuri. „Şi la nivel naţional situaţia este în evoluţie şi avem anulate în jur de 8% din numărul total de trenuri aferente unei zile normale de circulaţie, în special pe secţiile afectate de viscol şi de cod portocaliu, în partea de sud şi sud-est a ţării. Nu putem să spunem o cifră exactă, că sunt 30 de trenuri anulate, pentru că numărul poate să crească sau să scadă în funcţie de cum ne informează colegii de la infrastructură. Scopul anulărilor este numai acela de a face loc echipelor de oameni şi utilajelor de deszăpezire, să repună în circulaţie în condiţii normale calea ferată. Nu este alt scop decât deplasarea în siguranţă şi securitatea trenurilor cu călători. În primul rând intră utilajele şi pe urmă circulă trenurile de călători, evident şi în funcţie de situaţia atmosferică”, a explicat reprezentantul CFR Călători. Tot în vederea facilitării accesului echipelor de intervenţie feroviară şi a utilajelor pentru deszăpezire, ieri, CFR Călători a decis să reducă numărul garniturilor pe anumite tronsoane feroviare din zonele afectate, pentru a se evita blocarea în parcurs, fiind menţinut în grafic un număr de trenuri adaptat condiţiilor meteo nevaforabile.