Zborurile de pe Aeroportul Internaţional Craiova se vor relua pe 25 octombrie

0
97

O veste bună primită ieri din partea conducerii Consiliului Judeţean Dolj. În primul rând, administraţia judeţeană nu pierde niciun euro din finanţarea europeană, iar în doilea rând Aeroportul Internaţional Craiova va deveni operaţional peste zece zile. Mai precis, cursele către destinaţiile deja cunoscute vor fi reluate începând cu 25 octombrie. Până ieri se vânduseră deja peste de 800 de bilete, iar promisiunea făcută în urmă cu câteva luni va fi onorată de administraţia judeţeană şi implicit de conducerea Aeroportului Internaţional Craiova.  Planurile de dezvoltare ale Aeroportului sunt interesante şi nu se opresc aici, vor urma alte investiţii şi tot pe fonduri europene. Zeci de milioane de euro vor veni de la Bruxelles la Craiova, astfel încât acest obiectiv va deveni un reper, Aeroportul ocupând în curând locul al doilea, după „Henri Coandă”.

Se vorbeşte şi de un al doilea terminal la Craiova cu o suprafaţă de 20.000 de metri pătraţi, realizarea unei platforme de staţionare pentru aeronave, cu o suprafaţă de 30.000 de metri pătraţi, dotarea cu echipamente de siguranţă, precum şi realizarea infrastructurii auxiliare, respectiv un drum perimetral tehnologic, iluminat public şi supraveghere video. Planurile sunt vaste, iar conducerea CJ Dolj doreşte să le ducă la bun sfârşit, aşadar, vor urma alţi patru ani, care vor însemna muncă, promisiuni, dar după cum se vede… şi onorări la termen.

Astăzi, peste 150.000 de pasageri

Conducerea Consiliului Judeţean Dolj a fost în vizită pe şantier, iar lucrările stau bine şi sunt în grafic. 70% din lucrare este deja finalizată, ceea ce înseamnă condiţii sigure pentru aterizare şi decolare. Pista a fost construită, în urmă cu foarte mulţi ani, pentru avioane uşoare sau medii. Acum, lucrurile s-au schimbat. Sunt câte două-trei curse pe zi, plus baza de la Deveselu. Aşadar, aşa cum susţine şi preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, pista trebuia neapărat refăcută, astfel încât să poată fi folosită şi de aeronave grele, dar şi cetăţenii să zboare în condiţii de maximă siguranţă. „Statutul acesta de Aeroport Internaţional nu înseamnă doar o firmă schimbată, ci trebuie schimbată şi întreaga infrastructură de mişcare. Era nevoie de această modernizare, deoarece şi traficul a crescut, ajungând, în prezent, la aproximativ 150.000 de pasageri pe an, cu o potenţială creştere de până la două milioane în 2020. Este doar prima etapă a modernizării, în cea de-a doua fiind vorba de realizarea celui de-al doilea terminal, cu tot ceea ce presupune aceasta – dotări cu echipamente, utilităţi noi…”, a mai spus şeful administraţiei judeţene.

Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj: 

Este o promisiune îndeplinită şi un cadou de sărbători pentru toţi oltenii”

„Astăzi (n.r. ieri) vă vom prezenta unul din proiectele de succes ale Consiliului Judeţean Dolj. Este vorba de realizarea şi reabilitarea pistei, pe o lungime de 2 kilometri şi o lăţime de 60 de metri, ceea ce înseamnă, pus cap la cap, un drum judeţean de peste 25 km. Toate aceste lucruri au însemnat un efort extraordinar, cu sute de oameni şi zeci de maşini, zi şi noapte. Dar iată că am ajuns într-o fază şi, aşa cum am promis, pe data de 25 octombrie 2015, o să se reia zborurile de la Craiova. A fost un angajament riscant din partea noastră. Ne aflăm aproape de faza de final, motiv pentru care vreau să vă precizez că prin aceste lucrări  făcute la Aeroportul din Craiova,  nimeni nu va mai putea  să scoată Craiova de pe harta aeroporturilor internaţionale sau harta aeroporturilor regionale. Aşa cum bine ştiți această lucrare trebuia să se termine în aprilie anul viitor, dar le-am explicat constructorilor că este necesară o finalizare mai devreme, iar firma constructoare Azvi a spus clar că se angajează şi aşa a făcut. Aceşti oameni au lucrat pe banii lor, peste 5-7 milioane de euro, deci asta înseamnă să lucrezi cu o firmă mare, să-ţi permiţi să lucrezi pe banii tăi iar la final să faci facturi şi să-ţi recuperezi banii. Este o promisiune îndeplinită şi un cadou de sărbători pentru toţi oltenii”.

                             

Alina Tănăsescu, vicepreşedintele CJ Dolj: „Aş vrea să-i felicit şi eu pe constructori pentru implicarea lor. Acum o lună am fost şi eu pe acest şantier şi atunci începuseră să scoată dalele de pe pistă. După cum vedeţi într-o lună de zile au reuşit să facă lucruri incredibile. Aşadar, constructorii nu numai că au respectat graficul, dar l-au şi depăşit foarte mult, pentru că ceea ce vedeţi că se realizează astăzi, ar fi trebuit să se realizeze în martie-aprilie, anul viitor.

 

Cristinel Iovan, vicepreşedintele CJ Dolj:

„Din primăvară vom putea vorbi de un sistem de balizaj modern”

„Suntem bucuroşi să vedem că această pistă se reabilitează într-un termen-record, ceea ce înseamnă că şansele de dezvoltare ale judeţului Dolj,  municipiului Craiova şi implicit ale regiunii Olteniei cresc foarte mult. Atât pasageri, dar şi firme care îşi desfăşoară activitatea în Oltenia, ne-au solicitat insistent să reluăm zborurile, activitatea lor fiind strâns legată de reabilitarea acestei piste. Voi face şi eu două observaţii. Una de ordin general şi alta de ordin particular. Cea de ordin general se referă la atragerea fondurilor europene, trebuie să vorbim de viitor, de ceea ce înseamnă Programul Operaţional de Infrastructură Mare şi unde aeroporturilor regionale sunt eligibile. Numai Aeroportul din Craiova urmează să depună în perioada următoare proiecte de 70 de milioane de euro, iar alocarea europeană la nivel naţional este de doar 53 fr milioane de euro şi sper ca în perioada următoare această alocare să crească, pentru că s-a demonstrat că aeroporturile regionale au fost performante şi au reuşit să atragă fondurile de la UE pe diferite programe. A doua consideraţie de ordin particular se referă la ceea ce se întâmplă astăzi, aici, şi vreau să subliniez şi să apreciez modul în care au lucrat constructorii. Această pistă arată foarte bine şi va reprezenta un argument în plus pentru atragerea de noi operatori aerieni. Cu siguranţă, din primăvară, vom putea vorbi de un sistem de balizaj modern. Mai este mult de lucru, dar noi sperăm că cei 840 de pasager nu vor fi dezamăgiţi şi vor zbura după acest aeroport”.

 

Mircea Dumitru, directorul Aeroportului Internaţional Craiova: „S-a început cu reabilitarea vechii piste, s-a schimbat circa 300 de dale, după care  toată pista a fost impactată, detensionată şi transformată dintr-o structură rigidă într-una elastică. Începând de acum două săptămâni s-a trecut la asfaltare, s-a pus primul strat de rezistenţă pe o lăţime de 24 de metri. Acum se lucrează la cel de-al doilea strat, care va acoperi toată lăţimea pistei şi săptămâna viitoare va începe cu stratul de uzură, care va ajunge la circa 4,5 cm de asfalt. Pe lângă faptul că pista se degradase, capacitatea portantă pe care o avea pista, era mică, acum practic această capacitate s-a dublat”.

 

Bogdan Mitache, director de şantier:

„A fost într-adevăr o provocare”

„La prima vizită a dumneavoastră în şantier eram în faza de organizare. A fost un efort deosebit din partea tuturor, pentru că dacă nu eram o echipă, nu reuşeam. Într-adevăr, provocarea a fost una extraordinară, din toate punctele de vedere: financiar, tehnologic şi chiar logistic, dar această firmă este una cu o capacitate mare, fiind o firmă multinaţională şi am reuşit să ne respectăm promisiunea. Este foarte important şi pentru palmaresul nostru această colaborare, ne va ajuta foarte mult pe viitor. Se folosesc trei tipuri de asfalt, stratul de bază, care este cel rezistent, care are un schelet mineral mai mare, al doilea, este stratul de legătură, cel care practică asigură, legătura dintre stratul de bază şi cel de uzură, care este cel de-al treilea”.