Primarul Craiovei, Mihail Genoiu: „Avem experienţa a două mari investiţii care merg bine”

0
357

Aşa cum ne-a obişnuit, primarul Mihail Genoiu îşi respectă promisiunea de a face o administraţie locală transparentă, comunicând, în fiecare zi de miercuri, cu populaţia Craiovei, prin intermediul ziariştilor. Stadiul actualelor lucrări investiţionale, probleme inerente apărute în situaţii delicate, proiectele ce vor demara în scurt timp au fost printre temele de discuţie. Alături de edil a stat Sorin Manda, administratorul public al municipiului, care a punctat achiziţiile RAT S.A. şi infuzia de finanţare nerambursabilă pentru confortul edilitar.

 genoiu si mandaIeri, primarul Craiovei, Mihail Genoiu, a susţinut prima conferinţă de presă de după începerea noului an şcolar. Folosim această alăturare de evenimente pentru a înţelege că munca în administraţie locală este sub o presiune uriaşă, cu termene ferme. Şi facem aici referire la promisiunea făcută de primar că, începând cu 11 septembrie a.c., centrul Craiovei va fi redeschis circulaţiei rutiere. Ceea ce s-a şi întâmplat. Evident că anii când a deţinut funcţia de viceprimar şi primar interimar al municipiului îşi spun cuvântul, în favoarea craiovenilor.

  De la bun început s-a intrat în discutarea chestiunilor stringente ale municipiului. Prima este cea a Colegiului Naţional „Carol I”. Aici, aflăm că licitaţia a fost amânată, pentru că procedura nu a fost respectată în totalitate, iar acum documentaţia este reîncărcată pe SEAP. Avantajul este că toate actele au fost, deja, verificate de ANAF şi nu mai trebuie parcurse etape de analiză obligatorie, a dat asigurări primarul Mihail Genoiu.

Un nou lot de străzi intră în reabilitare

  stradaAcordul cadrul pentru cele 87 de străzi a fost prelungit pentru că există o contestaţie pe rol. Se lucrează, în prezent, pe străzile „Izvorul Rece” şi „Eliza Opran”. „S-au finalizat celelalte străzi şi s-a solicitat recepţia. S-a realizat şi un racord al centurii de nord ce aparţine CNADR cu municipiul Craiova pe o porţiune ce rămăsese nereabilitată”, a mai punctat primarul Craiovei.

  Schimbările majore în toate cartierele craiovene, cu precădere cele rutiere şi pietonale, vor continua. „Urmează cele 87 de străzi care vor intra în plin proces de modernizare, lotul actual fiind aproape finalizat”, a mai precizat Mihail Genoiu. Totodată sunt foarte multe solicitări pentru anveloparea termică a blocurilor. Concret, de la 18 blocuri sunt depuse cereri pentru obţinerea certificatului de urbanism.

Infrastructura sportivă, abordată cu înţelepciune

stadion (1)În privinţa stadionului de atletism s-a hotărât ca proiectarea să fie scoasă separat la licitaţie şi, apoi, execuţia. În acest mod, cei ce vor licita vor fi cumva mai relaxaţi în a-şi asuma realizarea lucrării în termenele asumate.

Provocat să facă o estimare a costurilor de întreţinere pe care le-ar genera noul stadion Central, primarul Craiova a oferit răspunsul potrivit. „Cheltuielile vor fi estimate în baza cărţii tehnice dată de constructor. Va trebui să ştim consumul instalaţiei de iluminat, al celei de climatizare. Toate aceste consumuri trebuie adaptate firesc la gradul de utilizare a stadionului”. Edilul consideră că, în momentul actual, singura autoritate care poate administra stadionul este Primăria Craiova şi nu o direcţie din subordinea sa. A detaliat şi situaţia de la stadionul Cluj Arena, unde, municipalitatea de acolo a decis să înfiinţeze o societate care avea ca asociat unic Primăria Cluj-Napoca, dar care, ulterior, s-a înglobat în datorii.

Trebuie să primeze caracterul de investiţii publice, sociale

 stadion„Avem experienţa a două investiţii mari: parcarea subterană şi Water Park. Acestea nu au scopul de a face profit, ci de a face servicii publice. Oricând se pot ajusta tarifele, dacă este nevoie. În baza acestor argumente fireşti, şi stadionul trebuie să se automenţină. Acesta are un caracter social, are o utilitate clară. Nu trebuie să facă un profit foarte ridicat. La această oră, în parcarea subterană sunt aproximativ 300 de maşini, din totalul de peste 600 locuri disponibile. Stadionul va fi deschis oricăror evenimente, nu doar meciurilor de fotbal, care vor fi din două în două săptămâni. După ce vom prelua stadionul Central, vom crea imediat şi structura de coordonare a acestei infrastructuri. Întrucât, spre exemplu, trebuie să lucrăm cu specialişti, inclusiv în a proteja gazonul. Totul trebuie făcut cu mult discernământ, ca şi până acum, pentru că, iată, lucrurile sunt bine puse la punct”, a argumentat primarul Mihail Genoiu.

Vor sosi alte cinci noi autobuze Solaris

Administratorul public al Craiovei, Sorin Manda, a prezentat situaţia la zi a achiziţiilor de noi autobuze pentru transportul public. „Pentru cele cinci autobuze Solaris se va semna săptămâna viitoare contractul şi, în termen de 90 de zile, vor trebui aduse în Craiova. Referitor la licitaţia pentru cele două maşini de ridicări de la RAT, vă pot spune că au fost cinci societăţi care au depus oferte. Au rămas doar trei, pentru că două nu au avut oferta tehnică completă. Şi urmează să desemnăm câştigătorul. De asemenea, săptămâna trecută, la A.D.R., într-o şedinţă cu reprezentanţii celor cinci primării reşedinţă de judeţ din Oltenia, s-a negociat între Primăria Craiova şi Primăria Drobeta-Turnu Severin. În final, am primit 500.000 de euro pentru zona de transport, de mobilitate urbană şi am dat, la schimb, 500.000 pentru zonele defavorizate, având în vedere că Ghidul de accesare pe această măsură este foarte complex şi ne va fi greu să găsim zone de aplicabilitate”, a precizat Sorin Manda, administratorul public al municipiului Craiova.

Utilitatea autobuzelor Solaris, dotate cu aer condiţionat, s-a văzut şi în această vară, mai ales că, fără să fim acuzaţi de parti-pris-uri, societatea concurentă de transport local a înregistrat un deficit de călători, chiar din lipsa asigurării confortului termic pe timpul zilei.