Judeţul Dolj, pe primul loc în regiunea Sud-Vest Oltenia la şcolarizarea în învăţământul tehnic şi profesional

0
383

Învăţământul tehnic şi profesional dă semne clare de viaţă, datele fiind prezentate de mass-media în ultimul timp, iar cifra de şcolarizare, pentru 2015/2016, stă mărturie. Planul este aproape finalizat, iar reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj vor să promoveze această formă de învăţământ, ţinând cont şi de cerinţele pieţii muncii.

 Pentru anul şcolar 2015/2016, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj a avut prevăzute 48 de clase, cu un total de 1.344 de elevi, în învăţământul tehnic şi profesional. După toate etapele de admitere, în formele prevăzute de legislaţie, au fost acoperite 1.144 de locuri, în 41 de clase. „Avem 22 de unităţi şcolare în sistemul public de învăţământ tehnic şi profesional, o instituţie de drept privat şi una destinată învăţământului special. Suntem, în aceste privinţe, pe primul loc în regiunea Sud-Vest Oltenia”, a declarat prof.  Nicuşor Cotescu, inspector general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.

Multe unităţi şcolare cu planul de şcolarizare aproape îndeplinit

Sunt instituţii şcolare de profil care, conform statisticii, sunt fruntaşe în ceea ce priveşte ocuparea locurilor destinate noului an de învăţământ. Astfel, Colegiul Tehnic de Arte şi Meserii „Constantin Brâncuşi” are organigrama completă, cele 58 de poziţii (bucătar şi mecanic auto) fiind bifate, iar Liceul Tehnologic „Petre Baniţă” Călăraşi au fost înscrişi 32 de cursanţi, cu un plus de patru faţă de planul iniţial. De asemenea, Liceul Tehnologic „George Bibescu” din Craiova are planul aproape finalizat. În acelaşi timp, Liceul Tehnologic Auto are ocupate, cu un supliment de patru locuri, pe cele de la „mecanic auto ”, cu câte unul în plus fiind înregistrate şi specializările „operator la maşini cu comandă numerică” şi „tinichigiu vopsitor auto”. Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Craiova a depăşit 75% din cifra de şcolarizare, iar, în rural, sunt unităţi care pot spune că au elevi pentru 2015/2016: Liceul Tehnologic „C.N. Plopşor” Pleniţa (29 de şcolari, cu unul în plus faţă de planul iniţial); Şcoala Profesională Valea Stanciului; Liceul Tehnologic „Alexandru Macedonski” Melineşti; Şcoala Profesională „Constantin Argetoianu” Argetoaia. Din judeţ, cu date aproape de procentaj maxim mai sunt Liceul Tehnologic „Dimitrie Filişanu” Filiaşi , Liceul Tehnologic „Horia Vintilă” Segarcea, Colegiul Tehnic „Ştefan Milcu” Calafat. O surpriză, din păcate neplăcută, este la Colegiul „Ştefan Odobleja” Craiova, unde, conform statisticii, la mai multe specializări, în dreptul rubricii „final”, tronează un „zero” perfect.

Cât mai mulţi agenţi economici aşteptaţi să se implice

Sunt date care trebuie luate în calcul, dar lucrurile nu se opresc aici. „Vom căuta să promovăm această formă de învăţământ şi vrem să atragem cât mai mulţi agenţi economici în proiect. Copiii trebuie să obţină o calificare profesională, iar numai bursele acordate de stat nu sunt de ajuns. Sunt proiecte pe care ISJ le derulează cu societăţi comerciale, care, la rândul lor, asigură material şcolarizarea, bineînţeles cu respectarea unor condiţii. Ne dorim înmulţirea acestor parteneriate, deoarece asigurarea stagiilor de practică nu este de ajuns. Aceşti copii trebuie să fie traşi către o activitate, de la vârstă fragedă, şi chiar dacă pare, pe undeva, imoral, ei trebuie cointeresaţi şi integraţi în societate. Piaţa muncii este într-o continuă schimbare, iar proiectele noastre pe acest lucru se vor axa. Căutăm să atragem cât mai mulţi operatori economici care să şcolarizeze elevi”, a completat prof. Nicuşor Cotescu.