Gradul de bancarizare al populaţiei din România a crescut de la 54% în 2008 la 63% în 2015

0
55
Dana Demetrian

Începând cu 1 octombrie 2015, Banca Comercială Română (BCR) a eliminat comisioanele de retragere numerar şi interogare sold la ATM-urile BCR prin cardurile de debit, plăţile intrabancare în lei şi valută prin Click 24 şi Touch 24Banking, pentru persoane fizice. 

Noua ofertă de cont curent încurajează operaţiunile prin intermediul canalelor alternative şi vine cu o serie de modificări în zona comisioanelor încasate pentru retragerile de numerar de la ghişeu şi de la ATM-urile altor bănci, dar şi pentru plăţile intra & interbancare la ghişeele băncii. “Am redefinit oferta noastră de cont curent şi tranzacţii, bazându-ne pe un principiu simplu: dezvoltarea şi reducerea costurilor operaţiunilor efectuate prin canale alternative şi creşterea costurilor pentru operaţiunile la ghişeu. Astfel, clienţii noştri vor câştiga timp, iar consilierii noştri îi vor ajuta să ia cele mai bune decizii pe plan financiar”, a declarat Dana Demetrian, Vicepreşedinte Retail & Private Banking, BCR. Modificarea comisioanelor pentru operaţiunile de cont curent este etapa premergătoare lansării noului cont curent  cu costuri zero si a pachetelor de cont curent, lansare programată pentru începutul lunii decembrie 2015.

Grad de utilizare a conturilor curente crescut la peste 51%

De-a lungul timpului, gradul de bancarizare al populaţiei din România a crescut de la 54% în 2008 la 63% în 2015. În ceea ce priveşte gradul de utilizare al conturilor curente, dacă în 2008 doar 29% dintre români deţineau un card de debit, în 2015 acest grad de utilizare a crescut la peste 51%. Aceste evoluţii susţin creşterea  apetitului pentru produsele financiare precum şi apropierea treptată a comportamentului românilor de cel al rezidenţilor statelor vest-europene.  Astfel, uniformizarea costurilor pentru cele mai frecvente operaţiuni efectuate de clienţi (retrageri de numerar, interogarea soldului la ATM-urile BCR şi plăţile prin Internet Banking), cât şi lansarea noii oferte şi pachete de cont curent sunt parte din strategia BCR de fidelizare şi recompensare a propriilor clienţi, fiind deopotrivă o măsură menită să susţină în continuare creşterea nivelului de utilizare a produselor bancare a întregii populaţii.