Investiţiile în infrastructură – prioritate a mandatului meu de primar

0
562

Traficul rutier din Craiova a devenit una dintre problemele mari ale unui oraş care s-a dezvoltat haotic şi care nu a beneficiat de o adminstraţie competentă şi cu viziune. Primarii de până acum nu s-au gândit că orice acţiune a lor are efect pe termen lung şi că o decizie proastă luată acum poate fi foarte greu corectată pe viitor.

De aceea, ca primar am câteva obiective extrem de importante care trebuie să corecteze deciziile proaste luate până acum. Câteva dintre aceste obiective vor fi realizate prin investiţii directe ale primăriei, altele prin colaborare cu Guvernul care are un rol important în sprijinirea administraţiei locale.

Craiova are probleme la două dintre intrările oraşului, unde circulaţia este realmente sufocată, şi câteva intersecţii din oraş sunt aproape paralizate la orele de vârf. De aceea este nevoie de o intervenţie rapidă în cel puţin trei puncte.

Închiderea inelului de centură

Este unul dintre proiectele pentru care mă lupt de când am intrat în Parlament. Cât timp am fost în opoziţie am depus în fiecare an amendamente la buget prin care ceream bani pentru această investiţie. De fiecare dată au fost respinse. Acum, am introdus investiţia în lista de priorităţi a Guvernului Orban. Ca urmare, CNADNR  a demarat deja procedurile de expropiere a terenurilor pentru construirea celor 9 km de centură. Odată cu această investiţie se vor întâmpla două lucruri. În primul rând, traficul greu va fi scos în întregime din oraş. Acum, mai ales la începutul săptămânii intrările în oraş dinspre Podari şi Malu Mare sunt, realmente, blocate. Închiderea inelului de centură va elimina o mare parte din acest trafic. În al doilea rând, terenurile din partea de sud a oraşului vor fi atractive pentru firmele care vor să devolte afaceri şi au nevoie de acces uşor la infrastructura rutieră. Cu alte cuvinte, o astfel de investiţie ajută şi la dezvoltarea economică a oraşului. Cu atât mai mult, cu cât Craiova urmează să fie, în sfârşit, legată la restul ţării, prin Drumul Expres Craiova Piteşti la care se lucrează în ritm susţinut şi prin Autostrada Sudului spre Bucureşti un proiect extrem de important.

Pasajul Gârleşti

Este foarte important pentru că rezolvă problema accesului locuitorilor de dincolo de calea ferată în oraş. În momentul de faţă din Bariera Vâlcii se iese foarte greu, doar prin pasajul care subtraversează linia ferată, unde se produc frecvent ambuteiaje. De aceea, pasajul Gârleşti este vital pentru că toată zona care s-a dezvoltat dincolo de calea ferată este, în momentul de faţă, ruptă de oraş. Dacă nu intervenim acum, în câţiva ani ne vom trezi cu un oraş rupt în două.

Pasajul pietonal subteran de la Universitate

Reprezintă, probabil, soluţia optimă pentru rezolvarea situaţiei din intersecţia de la Universitate. Aglomeraţia de aici este rezultatul unei viziuni înguste atunci când au fost construite cele două pasaje, cel subteran şi suprateran. Ambele pasaje ajung în aceeaşi intersecţie care, la ore de vârf, este paralizată. Cum ambele pasaje nu mai pot fi modificate, una dintre soluţii poate să fie un pasaj subteran care să scoată circulaţia pietonală din intersecţie şi o o ducă în subteran, cum s-a întâmplat în Bucureşti cu Pasajul de la Universitate. În acelaşi timp, semafoarele de la intersecţie ar urma să fie inteligente, astfel încât timpii de aşteptare să fie coroboraţi cu traficul din momentul acela.

Sunt doar trei investiţii urgente care ar asigura un minim de fluenţă a traficului rutier. La ele se adaugă altele, care să asigure o dezvoltare coerentă a oraşului.

Nicolae Giugea

 Comandat de PNL Dolj, executat de S.C. ED PRESS COM S.R.L., cod AEP 21200012.