La Maglavit se deschide, astăzi, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor

0
91

Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP) Maglavit îşi începe activitatea astăzi, evenimentul fiind salutat de preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, potrivit căruia deschiderea noii structuri reprezintă rezultatul colaborării reuşite între primăria comunei şi direcţia de specialitate din subordinea CJ.

Primaria Maglavit (1)Totodată, Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj, a evidenţiat susţinerea constantă pe care instituţia a acordat-o pentru extinderea reţelei judeţene de evidenţă a persoanelor, care ajunge la 48 de unităţi, serviciile fiind astfel aduse mai aproape de cetăţeni. „Ne face plăcere să putem anunţa că de mâine, chiar atunci când comunitatea din Maglavit sărbătoreşte ziua comunei, putem şi noi să venim în sprijinul celor peste 4.700 de doljeni din această localitate, prin deschiderea serviciului local de evidenţă a persoanelor. Astfel, ei nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze la Calafat pentru eliberarea actelor de identitate, nu vor mai cheltui bani pentru transport şi, desigur, vor putea obţine documentele într-un timp mai scurt. Este o reuşită însemnată, iar meritele aparţin atât autorităţilor locale din Maglavit şi domnului primar Ion Dinu, care au asigurat spaţiul, dotările şi personalul necesar, cât şi Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor (DPCEP) Dolj, sub coordonarea directă a căreia s-au derulat demersurile pentru deschiderea noii structuri”, a precizat şeful administraţiei doljene, într-un comunicat de presă.

„Rezultatele sunt vizibile…”

Demersul autorităţilor locale din Maglavit a fost sprijinit de Consiliul Judeţean Dolj, atât direct, prin adoptarea actului administrativ de modificare a arondării populaţiei, cât şi prin intermediul Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj, instituţie care coordonează şi  controlează metodologic activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor din judeţ. „Aducerea acestui tip de servicii mai aproape de cetăţeni a fost în permanenţă un obiectiv al Consiliului Judeţean Dolj şi ne bucurăm că, având întreaga susţinere a plenului CJ, am putut oferi direcţiei de specialitate din subordine sprijinul financiar necesar pentru a materializa această strategie. Rezultatele sunt vizibile, dacă ne gândim că, în anul 2005, atunci când a început descentralizarea în acest sector, existau 9 unităţi care deserveau întreaga populaţie a judeţului, iar acum ajungem la 48, Doljul situându-se pe primul loc la nivel naţional, din acest punct de vedere”, a mai spus Ion Prioteasa.

„Noua structură înseamnă acces mai facil la obţinerea actelor”

La rândul său, directorul executiv al Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj, Ciprian Bobocică, a precizat că deschiderea serviciului de evidenţă a persoanelor este, fără îndoială, un eveniment important pentru comunitatea din Maglavit, un eveniment care generează şi o serie de beneficii. „În primul rând, pentru cei peste 4.700 de locuitori ai comunei, noua structură înseamnă acces mai facil la obţinerea unui nou act de identitate, reducerea timpului de aşteptare pentru eliberarea acestuia, dar şi a cheltuielilor, întrucât nu va mai fi necesar ca solicitanţii să ajungă la Calafat pentru a-şi înregistra cererile şi, ulterior, încă o dată pentru a ridica documentele. De asemenea, se contribuie şi la diminuarea numărului persoanelor care, din diverse motive, păstrează acte de identitate a căror perioadă de valabilitate a expirat sau în care sunt înscrise adrese de domiciliu care nu mai concordă cu modificările adoptate de autorităţile locale. În acelaşi timp, începerea activităţii cu publicul la SPCLEP Maglavit constituie şi un nou pas pe care îl facem în procesul descentralizării serviciilor de evidenţă a persoanelor, reconfirmându-ne statutul de lider pe ţară, recunoscut în acest an inclusiv prin premiul acordat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici…”, a subliniat Ciprian Bobocică.