Astăzi are loc votul în plen în dosarul Fitfor55

0
410

“Textul rezultat în urma votului din comisia TRAN este unul foarte bun, echilibrat, care respectă țintele stabilite- reducerea cu 55% a emisiilor de CO2 în 2030- dar într-un ritm care va permite industriei să ”respire”, așa cum spunem noi, în PPE”, a precizat europarlamentarul Marian Jean Marinescu, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Eurodeputatul a amintit şi faptul că încă traversăm două crize- pandemia și acum agresiunea Rusiei asupra Ucrainei. Ca atare, în TRAN s-a introdus amendamente care să stimuleze utilizarea combustibililor alternativi, deoarece în aviație și transportul maritim aceasta este o soluție pentru micșorarea emisiilor. ”

ŢÎn timp vom avea poate și altele, dar deocamdată, pentru aceste două domenii este singura. Am propus și fonduri speciale dedicate aviației și industriei de transport maritim. De asemenea, am menținut Fondul pentru modernizare la nivelul propunerii Comisiei Europene, asta în condițiile în care în Comisia de Mediu (#ENVI) acest fond a fost redus. Tot în TRAN am respins propunerea Comisiei Europene de a introduce comerț cu emisii și în transportul rutier și pentru clădiri, deoarece considerăm că ar avea un impact destul de mare asupra cetățenilor” : Marian Jean Marinescu, europarlamentar PPE.

Deputatul european a mai spus că rezultatul votului din comisia TRAN a arătat că există posibilitatea de a face majorități cu celelalte grupuri, chiar dacă foarte greu. “Altfel spus, am reușit să construim majorități cu anumiți deputați de la PPE, Socialiști, Conservatori (ECR) și RENEW și astfel am obținut în urma votului textul pe care l-am dorit. Unele articole au trecut cu majoritate mai mare, altele cu majoritate mai mică, și acum așteptăm să vedem ce se va întâmpla în plen, miercuri. Mă bucur că în TRAN colegii au avut o abordare echilibrată: menținerea țintei de reducere a emisiilor cu păstrarea competitivității economice a industriei europene de transport”, a subliniat Marinescu.