Încă un scandal pentru Rupert Murdoch, de data asta la Sky News

0
333
Rupert Murdoch

Postul britanic de televiziune Sky News, legat de grupul Murdoch, a recunoscut, joi, că a „autorizat” de două ori şi în „interesul publicului” piratarea unor e-mailuri, în cadrul anchetei asupra unui celebru caz de escrocherie datând din anii 2000. Într-un comunicat, postul de televiziune a recunoscut că a „autorizat un jurnalist să acceseze e-mailurile unor persoane suspectate de activităţi ilegale. Aceste acţiuni erau justificate pe plan editorial şi în interesul public”. Cazul evocat de Sky News este al cuplului John şi Anne Darwin, care, în 2002, a înscenat moartea soţului într-un accident de caiac-canoe pentru a încasa asigurarea de viaţă. Postul de televiziune susţine că a transmis poliţiei mesajele piratate, care au jucat un rol „esenţial” în dovedirea vinovăţiei celor doi soţi în 2008. Întrebată în legătură cu importanţa acestor mesaje, o purtătoare de cuvânt a poliţiei a explicat, pur şi simplu, că acestea „făceau parte din probele prezentate” în faţa justiţiei în cazul de escrocherie.

Sky News este un post de televiziune din cadrul BskyB,  al cărui principal acţionar  este News Corp., compania magnatului Rupert Murdoch. News Corp. este afectată, din vara trecută, de un caz de interceptări realizate de fostul său tabloid britanic „News of the World” (NotW, constrâns să se închidă în iulie 2011 din cauza scandalului care, în plus, a obligat grupul Murdoch să indemnizeze peste 50 de victime). James Murdoch, fiul magnatului media, prezentat într-o perioadă ca succesorul acestuia, a demisionat marţi de la conducerea preşedinţiei BSkyB, dând asigurări că vrea să evite ca firma să fie înghiţită de scandal. Conştient de „interesul tot mai mare asupra practicilor editoriale”, Sky News a dat asigurări, joi, că a comandat un studiu „extern al mesajelor din arhivă” şi un audit al plăţilor efectuate de jurnaliştii săi, o aluzie la un eventual caz de corupţie. Postul afirmă că studierea mesajelor, care a ajuns la final, nu a „evidenţiat materiale îngrijorătoare”. Cu toate astea, Simon Cole, care, în calitate de redactor-şef la Sky News, a autorizat acel jurnalist să pirateze e-mailuri, şi-a anunţat, joi, demisia de la postul de televiziune. „Intenţionam de ceva vreme să părăsesc Sky News, după 17 ani” petrecuţi în această companie, a declarat Simon Cole pe contul său de Twitter. „Nu are legătură cu dosarul Darwin. Nu există o legătură”, a precizat el. Rupert Murdoch încearcă să evite ca scandalul NotW, dublat de o afacere de corupere a funcţionarilor de către jurnalişti de la un alt cotidian al său, „The Sun”, în schimbul informaţiilor, să se extindă la întregul grup News Corp..