Asociația „Dominou” din Craiova vine cu un proiect extrem de interesant pentru elevii care sunt interesați să cunoască lucruri cât mai multe și diverse despre limba și cultura americană, dar care, din păcate, nu au suficiente resurse materiale pentru a avea acces la astfel de studii.
Programul se intitulează „English Access Microscholarship”, fiind finanțat de Departamentul de Stat al S.U.A., prin Ambasada S.U.A. la Bucureşti și se desfășoară în 85 de țări. În 2013, când a fost lansat și în România, Doljul a fost județul-pilot cu care s-a pornit, programul fiind organizat și coordonat de Asociația „Dominou” din Craiova. În perioada noiembrie 2015 – decembrie 2017, județul nostru va beneficia, așadar, pentru a doua oară de acest program.
Doljul beneficiază pentru a doua oară de acest proiect
Potrivit organizatorilor, proiectul este unul cât se poate de interesant. În fiecare săptămână a anului școlar se vor desfășura șase ore de limba engleză, în cadrul cărora elevii își vor îmbunătăţi comunicarea în această limbă, vor învăţa despre cultura şi istoria americană şi despre valorile democratice pe care le preţuiesc tinerii români şi americani, vor face proiecte în care vor utiliza noile tehnologii şi Internetul. Elevii care se vor înscrie în acest proiect vor fi antrenați să participe și la acţiuni civice, se vor întâlni cu diplomaţi americani, cu bursieri Fulbright români şi americani. Un detaliu extrem de important este faptul că toate cursurile de engleză, cărţile şi alte materiale necesare sunt gratuite.
Care sunt condițiile pentru a intra în program
Proiectul se adresează elevilor cu vârste cuprinse între 14 și 16 ani, care provin dintr-o familie modestă, o cerință expresă a programului american „English Access Microscholarship” fiind ca toți cei care doresc să participe la aceste activități „să fie defavorizat economic sau din alte puncte de vedere”. Organizatorii le mai cer elevilor ca, înainte de a se înscrie în concurs, să-și anunțe părinții de intenția lor, deoarece, dacă vor fi selectați, va fi nevoie de acordul scris al părinților sau al tutorelui, după caz.
Data-limită până la care toți cei interesați de acest program pot să se înscrie în concurs este 15 octombrie 2015.
CV-ul și un eseu, trimise prin e-mail
Pentru înscrierea la concurs, fiecare elev trebuie să trimită un CV, în care să menţioneze data nașterii, școala, clasa, media generală pe anul școlar anterior, la ce concursuri şcolare, inclusiv olimpiade a participat. CV-ul poate să includă şi la ce activităţi extra-şcolare (tabere, şcoli de vară, concursuri sportive, acţiuni de voluntariat etc.) a mai luat parte până acum. Alături de CV, candidatul trebuie să compună şi un scurt eseu (nu mai mult de o pagină) în care să menționeze de ce a dorit să participi la acest program, ce aşteptări şi ce proiecte de viitor are. Aceste două documente trebuie să fie în limba română şi trebuie trimise prin e-mail, până pe 15 octombrie 2015, în atenţia doamnelor profesoare Andreea Dinu și Corina Vasile, andreeadinu.ad@gmail.com sau corinavasile@hotmail.com.
Absolvenţii vor primi diplome de recunoaștere
După ce vor fi citite toate CV-urile și eseurile depuse, fiecare elev va trebui să participe la un interviu cu ataşatul cultural american, cele două profesoare și reprezentanţii Asociației „Dominou”, cel mai probabil în a treia săptămână din luna octombrie. Vor fi selectați 20 de elevi care vor face parte din program, iar aceștia trebuie să aducă apoi o adeverință de la școală din care să rezulte situația absențelor pe anul școlar anterior. Ei vor fi felicitaţi în cadrul unei scurte ceremonii, cu participarea unui reprezentant al Ambasadei S.U.A., şi vor începe cursurile. La sfârşitul programului, în decembrie 2017, absolvenţii vor primi o diplomă prin care li se va recunoaşte încheierea cu succes a cursurilor.