Primăria Craiova intenționeze să schimbe din temelii modul în care este sistematizată circulația în oraș. Cu ajutorul unui soft, autoritățile spun că se vor studia toate intersecțiile din cartiere și se vor institui noi sensuri unice pe străzile adiacente. Primul cartier este Valea Roșie.
Sistematizarea circulației în Craiova s-a făcut la întâmplare, în funcție de cum au venit solicitările din partea cetățenilor sau altor instituții interesate, acesta fiind și un motiv pentru care traficul din oraș se desfășoară acum anevoios, a tras concluzia primarul Mihail Genoiu, la dezbaterea cu cetățenii pe tema parcărilor cu plată. „De-a lungul anilor, oricine a venit cu o solicitare de sens unic pe o stradă, dintr-un motiv oarecare, a primit aprobare. S-a întrunit comisia de sistematizare a primăriei care a stabilit dacă e bine sau nu să fie instituit un sens unic, pe o anumită stradă”, a arătat primarul Craiovei care a fost modalitatea de lucru a municipalității, de până acum.
Se lucrează cu un soft performant
Potrivit edilului, însă, de ceva timp, Primăria Craiova a intrat în posesia unui soft, grație unui proiect european derulat de ADR, care simulează crearea acelor sensuri unice. „În funcție de variantele pe care le alegi cu sensuri unice, acest soft îți dă care este creșterea sau reducerea traficului și cum optimizează instituirea unei astfel de măsuri acest lucru”, a detaliat Genoiu. Cu ajutorul acestui soft, a mai spus primarul, a fost analizată toată zona Valea Roșie – Sărari și a fost stabilită o circulație pe sensuri unice, în Craiova. „De această dată, este un lucru științific pe o zonă întinsă, nu mai este luată în calcul doar o stradă”, a arătat edilul în ce constă diferența.
Sistemul va fi extins în tot orașul
După ce vor fi stabilite străzile pe care se vor schimba sensurile de circulație față de ceea ce este acum, autoritățile îi vor fi înștiința din timp pe oameni, astfel încât să fie prevăzători când vor porni în trafic. Mai mult decât atât, reprezentantul Primăriei Craiova a anunțat și că acest sistem de sistematizare a circulației prin intermediul instituirii de sensuri unice va fi impus, treptat, în tot orașul. Din sală, a venit și o propunere a unui cetățean care i-a propus primarului să îi trimită pe funcționari într-un schimb de experiență la Piatra Neamț, acolo unde traficul a fost reglementat tot prin propunerea de sensuri unice și a avut succes.
Intră în obligația către UE
Mai mult decât atât, primarul Craiovei a explicat că municipalitatea este obligată cumva să rezolve acest capitol, al sistematizării circulației, întrucât este o condiție impusă de Uniunea Europeană la contractul de achiziție a autobuzelor și tramvaielor, pe fonduri europene. „La această oră, în axele pe care noi le vom depune la ADR pentru obținerea de bani sunt toate aceste sistematizări de intersecții. De fapt, baza aceasta este pentru obținerea autobuzelor. Ideea este că se fluidizează traficul, se reglementează intersecția și abia după aceea, comisia europeană zice, bun, îți dau și autobuze ca să circuli”, a explicat Mihail Genoiu.
Intersecția de la Universitate va fi resistematizată
Legat de pasajul suprateran, primarul a dezvăluit faptul că pasarela aceasta a fost gândită să treacă inclusiv peste Calea București, dar s-a rupt în zona teatrului din cauza faptului că banii au fost limitați. „Sunt colegii din primărie care au lucrat, în perioada aceea, la scrierea proiectului și la semnarea contractului financiar, și au fost obligați să reducă lungimea pasajului pentru că atâtea erau fondurile alocate Craiovei, ca și pol de dezvoltare, la vremea respectivă”. Edilul a afirmat că municipalitatea pregătește un studiu de fezabilitate pentru sistematizarea acestei intersecții cu probleme, precum și a altora: Gârlești și străpungerea de la Traian Lalescu. O să le facem, dar nu se fac cum ai bătea din palme”, a promis primarul Craiovei.
noi asteptam aceeasi rezolvare unilaterala, cu binele catre autoritati.adica tot un lucru prost pentru locuitori.
Comments are closed.