Reprezentanţa Comisiei Europene şi Guvernul României prezintă logo-ul care va însoţi activităţile de comunicare privind sărbătorirea a 10 ani de când, la 1 ianuarie 2007, România a devenit stat membru al Uniunii Europene. Preşedinţia României, Guvernul şi Reprezentanţa Comisiei Europene în România vor coordona în parteneriat o campanie naţională de comunicare dedicată marcării momentului şi evaluării acestei decade de apartenenţă a României la Uniunea Europeană.
Alegerea acestui logo asigură identitatea vizuală unitară a campaniei, şi va fi folosit pe materialele campaniei, pe diferite canale de comunicare utilizate de către cele trei instituţii. “Logo-ul va fi folosit, în 2017, de Preşedinţia României, Guvern şi Reprezentanţa Comisiei Europene în România pentru a marca cei 10 ani de când România a aderat la UE. Timp de un an întreg, dezbaterea despre ce aduce România Uniunii şi ce înseamnă Uniunea pentru români va sta sub semnul acestui logo. Nu trebuie să fii specialist, trebuie să fii însă creativ, foarte inspirat şi să te simţi, simultan, şi român şi european. Dacă eşti cel mai bun, vei primi ca premiu o tabletă grafică şi suma de 700 EURO brut, ca remuneraţie pentru cesiunea drepturilor de autor…”, se precizează într-un comunicat de presă al Comisiei Europene, reprezentanţa din România.
Un element unitar şi recognoscibil
Logo-ul a fost astfel selectat, dintre 320 de propuneri, în urma unui concurs public adresat deopotrivă specialiştilor şi amatorilor. Autorul propunerii câştigătoare este Mugur Mihai, din Braşov. “Sunt încântat că voi avea o contribuţie la imaginea ţării în 2017. Acesta este singurul concurs de design de logo-uri la care am participat vreodată şi m-am înscris mai ales datorită componenţei juriului, format din nume importante din domeniu. Apreciez eforturile depuse de ceilalţi participanţi, dar evident că mă bucur că ideea mea a fost câştigătoare…”, a declarant acesta. Logo-ul selectat este un element unitar şi recognoscibil, care să sublinieze apartenenţa României la Uniunea Europeană şi împărtăşirea unui set de valori comune cu aceasta, să fie memorabil, creativ, lizibil şi relevant. Logo-ul ales este unul versatil, pentru a putea fi folosit pe variate medii de comunicare, de la semnătura electronică şi până la panouri de afişaj public.
Albumul cu propunerile finaliste poate fi vizionat în pagina de Facebook
Concursul a fost organizat în perioada noiembrie – decembrie 2016, iar selecţia finală a fost realizată inclusiv cu participarea publicului, care a fost invitat să voteze online propunerea preferată. Au putut participa toţi românii peste 18 ani. Concursul s-a adresat cu precădere studenţilor la arte plastice şi la arhitectură, artiştilor plastici, designerilor, arhitecţilor (în nume propriu, nu ca angajaţi ai unor societăţi comerciale şi nu în nume colectiv), precum şi tuturor cetăţenilor români în vârstă de minimum 18 ani la data înscrierii în concurs, cu domiciliul în România sau în orice alt stat. Acest logo va fi utilizat pe parcursul anului 2017 în comunicările şi evenimentele ce vor marca parcursul european al României în ultimii 10 ani. Preselecţia a fost făcută de Şerban Alexandrescu (Headvertising), Eugen Erhan (Universitatea de Arte Bucureşti) şi Teodor Frolu (DC Communication), iar jurizarea finală a fost făcută de reprezentanţi ai Guvernului român, Preşedinţiei României şi Reprezentanţei Comisiei Europene în România, împreună cu publicul larg. Albumul cu propunerile finaliste poate fi vizionat în pagina de Facebook dedicată.