Dosarul Electronic de Sănătate al pacientului, componentă a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate, va include informaţii medicale despre pacient, adunate la nivel naţional de la toţi furnizorii de servicii medicale sub contract cu casele de asigurări cu care acesta a intrat în contact. Dosarul va prelua datele şi informaţiile existente în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) în ceea ce priveşte istoricul medical al pacientului, realizând o colecţie de date medicale, necesară luării celor mai bune şi rapide decizii medicale, la care au acces în primul rând proprietarii acestor date, asiguraţii, conform procedurii aprobate, ieri, de Guvern. „Iniţializarea dosarului electronic de sănătate se realizează de către orice medic care deţine o semnătură electronică calificată. La iniţializarea unui dosar, se va încărca din Sistem istoricul medical al pacientului începând cu anul 2010, anul din care există Sistemul centralizat”, arată Guvernul. Executivul susţine că informaţiile stocate respectă cadrul legal privind protecţia şi securitatea datelor cu caracter personal. Informaţiile din dosarul electronic de sănătate vor fi structurate în cinci module, respectiv Modulul „Sumar de urgenţă” (accesibil tuturor medicilor în vederea realizării actului medical, fără a fi necesar acordul pacientului), Modulele „Istoric medical”, „Antecedente declarate de pacient”, „Documente medicale” şi „Date personale” (accesibile medicilor numai cu acordul pacienţilor). Accesul pacienţilor la propriul dosar electronic de sănătate se poate realiza prin intermediul matricei de securitate care se eliberează pacienţilor de către medici, în baza cardului de sănătate sau a actului de identitate. Medicii au acces la datele şi informaţiile din dosar ale pacientului pe baza unui certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, certificat înregistrat la casa de asigurări de sănătate. Pacientul poate vedea oricând dacă i-a fost accesat dosarul de sănătate, cine a avut acces şi la ce nivel.