Pacienţii care vor trece pragul Urgenţei vor putea să-şi exprime nemulţumirile legate de serviciile medicale oferite, prin intermediul unui chestionar care ar urma să fie realizat de un personal neutru.
Datele vor fi colectate la nivel naţional de la pacienţii aflaţi în unităţile de primiri urgenţe, începând din luna aprilie sau mai, pentru a le afla nemulţumirile, acţiunea urmând să dureze doi ani. Pacienţii vor putea răspunde sub protecţia anonimatului, iar cei care vor realiza acest chestionar nu trebuie în mod obligatoriu să fie medici, ci poate fi chiar angajaţi din cadrul Ministerului Sănătăţii sau ai direcţiilor de sănătate publică.
Secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii, Raed Arafat, a recunoscut că există o nemulţumire continuă a pacienţilor legată de perioada de aşteptare în Urgenţă, dar a precizat că în condiţiile unui număr mare de pacienţi se face un triaj, în funcţie de gravitatea cazurilor, şi nu de ordinea în care s-au prezentat la spital, această regulă fiind prevăzută în protocoalele de triaj.
Pentru acest an s-au alocat de la buget 270 de milioane de lei pentru acţiunile prioritare din medicina de urgenţă, pe programe de terapie intensivă, infarct, traumă, accidente vasculare cerebrale şi recoltare mobilă de sânge. Aceste sume de bani ar trebui să vină în sprijinul spitalelor regionale, strategice, spitalelor judeţene de urgenţă, pentru continuitatea îngrijirilor pacienţilor care sunt veniţi prin Unităţile de Primiri Urgenţe, pacienţi de urgenţă, după ce se internează în spital.
În ceea ce priveşte acţiunile prioritare pe programul legat de accidentele vasculare cerebrale, reprezentanţii Ministerului Sănătăţii au declarat că va creşte numărul centrelor care abordează problema prin tromboliză, în condiţiile în care pacientul ajunge la spital în maximum trei ore şi jumătate de la momentul instalării AVC sau se va recurge la o etapă intervenţională.