La „Charles Laugier”, se face practică după model european

0
789

sanitar (3)Liceul „Charles Laugier” , din Craiova, se încsrie pe linia derulărilor proiectelor europene, iar rezultatele se văd. În această vară, 30 de elevi de la „post-liceal” au beneficiat de pregătire în Germania , iar beneficiile au corespondenţă în timp, unul real, nu virtual.

 În anul şcolar 2015/2016, Liceul „Charles Laugier” din Craiova a derulat un program Erasmus+ – „Formarea şi dezvoltarea competenţelor profesionale ale viitorilor asistenţi medicali, în vederea integrării pe piaţa europeană a muncii”. În cadrul acestui proiect, în perioada 5 iunie – 9 iulie 2016, 30 de tineri din anii II-III, specializarea „Asistent medical generalist”, au efectuat un stagiu practic de cinci săptămâni   şi trei rezidenţe pentru seniori ale instituţiei  „Mediko Hire Grubit” din Germania. „Stagiul respectiv a avut în vedere dezvoltarea competenţelor lingvistice şi profesionale ale elevilor, iar aceştia au fost prezenţi în trei localităţi din Germania – Brillon, Evigerloh şi Salzgothen. Rezultatele au fost foarte bune şi ne mândrim cu ceea ce am realizat”, a precizat prof. Ludmila Panea, manager de proiect şi director al Liceului „Charles Laugier”.Ludmila Panea

Certificate europene obţinute

Pentru plecarea în acest sejur profesional, am fost nevoie şi de o selecţie, una făcută după rigori stricte. „Oricine a dorit să participe, din anii de studiu amintiţi, a fost liber. A fost vorba de o evaluare lingvistică şi profesională, iar, în clasamentul descrescător al notelor obţinute, au fost admişi cei care au participat ulterior. S-a făcut şi o pregătire pe mai multe segmente – lingvistică, pedagogică, profesională. Competenţele profesionale dobândite de către elevi în cadrul acestui proiect au fost recunoscute prin „Certificate de absolvire a stagiului”, „Certficate Europass”. Demn de remarcat este şi faptul integrării în comunitatea germană, iar cei prezenţi acolo au participat, fiind invitaţi, şi la o întâlnire, unde au fost prezenţi şi reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale. După desfăşurarea acestei deplasări, ne putem mândri cu note de peste 9,00, obţinute la evaluări, iar competenţele lingvistice, învăţate în cursul a 30 de ore, şi-au găsit rezultatul printr-un procent de peste 90%, în ceea ce priveşte obţinerea unui calificativ de nivel „superior”. Acest proiect nu este singurul, vorbind de această categorie, primul fiind în anul şcolar 2014/2015, iar, vorbind de studii liceale, avem deja aprobat un proiect pentru 2016/2017. Noi suntem pregătiţi cu tot ceea ce înseamnă derularea unor astfel de proiecte, deoarece şi tinerii şi copiii au ce învăţa de la partenerii noştri europeni  ”, a mai menţionat Ludmila Panea.