Lidl România continuă parteneriatul cu World Vision în beneficiul proiectului „Pâine şi Mâine” prin care le sunt oferite o masă caldă la şcoală şi un program de after-school copiilor din zone rurale defavorizate. Donaţia de 100.000 de euro realizată de companie la începutul anului 2016 va fi suplimentată anul aceasta prin campania de strângere de fonduri lansată în magazine.
Donaţiile strânse prin intermediul campaniei din magazinele Lidl şi prin SMS la 8844 cu textul „Pâine” vor asigura masa caldă şi programul de after-school pentru un număr adiţional de 405 copii incluşi astfel în program în noul an şcolar.
Proiectul se desfăşoară în 18 sate din trei judeţe
„Pâine şi Mâine”, proiect desfăşurat de World Vision România în beneficiul celor mai vulnerabili copii din mediul rural, cuprinde acum 18 sate din trei judeţe şi un număr de 618 copii din ciclul primar. Costul total pentru intervenţia de un an, care cuprinde o masă caldă oferită zilnic şi programul de after-school, este de aproximativ 440.000 euro.
«Toţi copiii ar trebui să se bucure de dreptul la educaţie, indiferent de mediul din care provin. Aşadar, prin continuarea susţinerii proiectului „Pâine şi Mâine”, dorim să le oferim şansa unei bune dezvoltări celor 618 copii din cele 3 judeţe în care partenerii noştri de la World Vision România au extins programul. Încă din momentul zero am înţeles importanţa proiectului şi faptul că este esenţială implementarea acestuia pentru a le oferi copiilor din mediile defavorizate din România o şansă la o zi de mâine mai bună. Astfel, am demarat o nouă campanie de donaţii la casele de marcat, care se va desfăşura până pe 31 decembrie şi ne-am bucura să îi avem în continuare alături de noi pe clienţii noştri», a declarat Maria Pârvuleasa, PR&CSR Manager Lidl România.
Scopul proiectului este combaterea eficientă a abandonului şcolar în mediul rural, reducerea decalajelor şi a absenteismului în zonele defavorizate. Rata abandonului şcolar în România atinge 18%, cu mult peste media europeană de 11%, iar copiii din zonele defavorizate ale ţării prezintă un risc de abandon crescut.
Absenţele au scăzut cu 34% într-o singură lună
Etapa-pilot a proiectului, realizată în perioada aprilie – iunie, a ajutat 213 copii şi a demonstrat că impactul acestei intervenţii în viaţa copiilor este semnificativ. Astfel, în judeţul Dolj s-a observat o scădere a absenţelor şcolare cu 34% în iunie faţă de luna mai. În plus, cele două ore de after-school au ajutat la creşterea performanţelor şcolare, cu 15% mai mulţi elevi finalizând semestrul doi cu media „Foarte bine” faţă de semestrul anterior. În România, abandonul şcolar la nivel naţional este de 18%, depăşind semnificativ media europeană de 11%, conform Raportului privind domeniul educaţiei elaborat, în 2015, de Comisia Europeană pentru toate statele membre ale Uniunii.
«Mulţumim Lidl România pentru susţinerea oferită celor 618 copii vulnerabili din proiectul Pâine şi Mâine. Credem cu tărie că educaţia este şansa către un viitor mai bun», a declarat Daniela Buzducea, director executiv World Vision România.
Masa caldă, compusă din felul întâi, felul doi şi desert, este oferită la şcoală prin intermediul unor firme de catering specializate, care garantează calitatea şi siguranţa alimentelor. În plus, copiii sunt ajutaţi la teme şi participă la diverse activităţi educative, timp de 2 ore, sub îndrumarea unui cadru didactic. Astfel într-un mediu sigur pentru ei, copiii beneficiază de necesarul de nutrienţi pentru a se dezvolta normal, precum şi de activităţi extraşcolare pentru continuarea învăţării şi fixarea noţiunilor.
„În timpul celor două ore, copiii aprofundează ceea ce facem la clasă, îşi fac temele şi chiar învaţă lucruri noi. Până acum, se întâmpla să vină cu temele nefăcute şi nepregătiţi, pentru că acasă nu avea cine să-i îndrume, părinţii lor având majoritatea numai opt clase şi fiind ocupaţi cu treburile gospodăreşti sau munca cu ziua”, a declarat Alina Cătălinoiu, învăţătoare la şcoala Leordoasa.