Oferta de operaţiuni bancare curente – criteriul după care antreprenorii aleg banca cu care lucrează

0
312

Printre motivele care stau la baza deciziei microîntreprinderilor de a lucra cu o anumită bancă se numară oferta de operaţiuni bancare curente, cum ar fi conturile curente, plăţile şi încasările, dar şi zona de creditare de unde se aşteaptă o simplificare a procedurilor şi implicit a accesului la credite, reiese dintr-un sondaj al BCR efectuat pe portalul – www.bcrclubantreprenori.ro.   „Circa 44% dintre repondenţii la acest sondaj consideră că oferta de operaţiuni curente este principalul motiv pentru care aleg să lucreze cu o bancă, 24% apreciază că zona de creditare este determinantă în alegerea băncii iar 16% spun ca sunt importante avantajele non-bancare, de genul trainingurilor, consultantei sau promovării afacerii”, se precizează într-un comunicat de presă al BCR.

28% dintre antreprenori consideră că afacerile au crescut în anul 2012

Pe de alta parte, circa 40% dintre antreprenori consideră că întârzierea la încasarea facturilor reprezintă una dintre principalele dificultăţi cu care se confruntă, în timp ce aproximativ 39% acuză scăderea cererii interne şi aproape 16% accesul dificil la credite. Per ansamblu, circa 28% dintre antreprenori consideră că afacerile au crescut în anul 2012, 40% că au rămas constante iar 25% că businessul s-a redus. Circa 3% dintre antreprenori care au raspuns în cadrul sondajului au declarat că au început afacerea în anul 2012. Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor, BCR organizează lunar sesiuni de training pe portalul www.bcrclubantreprenori.ro.

Trei sesiuni de trening

De la începutul anului şi până acum, BCR a organizat trei sesiuni de trening ce au avut ca temă: „Idei pentru un plan de afaceri reuşit”; “Soluţii de finanţare pentru proiecte de eficienţă energetică” şi “Mecanismul TVA la încasare”. Ultimele detalii şi repetiţia finală. Cea mai recentă sesiune de training a avut ca temă ”Finanţarea afacerii în moneda în care încasăm” şi s-a desfăşurat pe 24 aprilie 2013.


Printre cele mai solicitate teme care să fie prezentate în cadrul sesiunilor de training se numără:

    – 35,47% – Programe de finanţare / Fonduri UE

    – 25,24% – Dezvoltarea  conţinutului unui plan de afaceri

     – 18,58% – Proceduri fiscale: TVA colectat la încasarea facturilor