SUA: 7 dispăruţi după prăbuşirea unui pod din Baltimore

1
205

În cursul zilei de marţi o navă de containere de 300 m lungime şi 48 m lăţime, botezată „Dali”, sub pavilionul Singapore, cu destinaţia Sri Lanka, a lovit podul Francis Scott Key –lung de 2,6 km- din Baltimore. În câteva secunde podul s-a prăbuşit, antrenând vehicule şi oameni. Bărci, elicoptere, scafandrii şi sonare au fost dislocate pentru a încerca să găsească supravieţuitori. Două persoane au fost scoase din apă de serviciile de urgenţă. Autorităţile cred că 6 persoane dispărute sunt moarte. Marea şi curenţii fac dificilă misiunea scafandrilor. Şeful pompierilor din Baltimore, James Walace, a declarat că sonarul a observat vehicule în apă, dar nu a putut oferi mai multe detalii. Niciun membru al echipajului Dali nu a fost rănit. Când a cerut ajutor, cu puţin înainte de tragedie, echipajul navei container, sub pavilion Singapore a explicat că s-a confruntat cu o defecţiune a sistemului de propulsare a navei şi ca urmare nu a reuşit să menţină cursul în direcţia dorită. Traficul maritim este suspendat până la noi ordine în Baltimore. Se acordă prioritate operaţiunilor de salvare şi căutări ale victimelor.

1 COMENTARIU

  1. Compania daneză Maersk, proprietarea navei de transport containere știa că ,,pluta lor” Dali, închiriată societății maritime Synergy GROUP din Singapore, a mai avut asemenea problme în 2016 cînd a lovit un chei din Belgia , la Anvers. În 2023, autoritățile portuare chiliene au avertizat compania construcotare din Coreea de Sud -Hyunday- că au fost probleme cu mașinile navei. problema a fost rezolvată,,rapid ” de armatorul sud-corean! În 2024, la Baltimore, am observat că banul primează în orice, mai puțin pentru securitatea oamenilor! Persoanele dispărute sunt emigranți din America Latină-Salvador, Guatemala, Mexic,,SERIOZITATE OCCIDENTALĂ” .În plus, într-un comentariu apărut într-un jurnal ,,Moon of Alabama”, inginer american specialist în construcții de poduri spune :
    ,, Sunt inginer profesionist licențiat (BSCE, VT, 1991, MSCE, VT, 1993) specialist geostructural care lucrează pe piața DC, MD, VA de 30 de ani. Maryland State Highway Administration (SHA) este una dintre cele mai stricte companii existente. Ei construiesc poduri bune și obișnuiam să lucram mult în Baltimore cu constructorii de poduri ca proiectant geostructural, în principal pentru sprijinirea temporară în timpul reconstrucției/lărgirii pasajului superior, undea trebuit să tăiam jumătate din pod odată și să sprijinim jumătatea veche pentru a asigura întreținerea traficului (MOT). Din experiența mea, Maryland SHA a fost întotdeauna foarte conservatoare din punct de vedere al ingineriei, iar antreprenorii cu care am lucrat sunt de top. Aș spune așa însă m-aș gândi altfel. Acesta a fost recent reconstruit. Mă îndoiesc că are vreo legătură cu calitatea și/sau tăierea colțurilor. Din experiența mea, contrariul este adevărat. Lucrurile sunt supraproiectate pentru că litigiozitatea implicată îi sperie pe toți. Inspectorii dau bătaie de cap pentru constructori si ingineri, mai ales cu prostii frivole pe care inspectorii nu le inteleg. Mă înnebunește, dar mai mult în sensul citatului lui Ayn Rand din Atlas Shrugged:

    „Când vezi că pentru a produce, trebuie să obții permisiunea de la oamenii care nu produc nimic; când vezi că banii curg către cei care se ocupă nu cu bunuri, ci cu favoruri; când vezi că oamenii se îmbogăţesc mai uşor prin altoire decât prin muncă, iar legile tale nu te mai apără împotriva lor, ci îi protejează împotriva ta. . . poate știi că societatea ta este condamnată.”

    Problema este una ciudată. Gândirea la lucruri greșite, pentru că așa-zisele autorități le stau în cale și distrag atenția experților, este o mare problemă. Aceasta este cauza întârzierilor și a depășirilor la multe proiecte de stat. Dăunează bugetelor și, în cele din urmă, lucrurile se rătăcesc sub mormane de analize prostii ale planului de lucru. Obișnuiam să-mi petrec mai puțin de 5% din timp examinând planul și răspunsului. Acum este ca 1/3 până la jumătate din timpul meu. Este enervant și mă îndepărtează de joc. Otrăvește relația de lucru atunci când neștiuții cer credință față de ignoranța lor. Aceasta este o problemă mult mai mare decât contractorii și inginerii care nu își îndeplinesc datoria de a proteja publicul. O mulțime de angajări DEI de către SHA probabil au ceva de-a face cu asta.

    Cu toate acestea, faptul că podul s-a prăbușit atât de ușor este îngrijorător, dar nu pentru motivele pe care oamenii le-ar putea gândi. Lovirea podului este o condiție evidentă de proiectare. Tonajul brut al unei nave atât de mari poate provoca pagube grave. De ce nu a existat o structură de protecție a digului mai robustă pentru a gestiona acest impact va fi esențial în investigația viitoare. Unghiul de atac este, de asemenea, o problemă pentru navele care pleacă în derivă, astfel încât planificarea unui unghi mai larg are sens pentru a arăta intrarea canalului între protecția digului pentru a preveni lovitura podului. Este prezentat un exemplu de protecție a digului.
    https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.coastlinecomposites.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F08%2Fcci-marine-bridge-pier.jpg&f=1&nofb =1&ipt=0fdb3437a5e44ce83b17a7cc0df560b6d00f6c088c1ef280faa0531ad9584ce7&ipo=images.

    Baltimore are o geologie complicată. Noroi/aluviuni ale golfului și depozite de câmpie de coastă deasupra rocii de bază care se pot schimba rapid de la un dig de pod la altul. Partea de est este în cea mai mare parte stâncă mai adâncă, iar pentru a obține protecția digului podului este nevoie (cel mai probabil) de a introduce grămezi adânc prin aluviuni și fie în depozite foarte dense/dure din Câmpia Coastă, fie în rocă. Încărcarea laterală a piloților este dificil de analizat (o fac frecvent pentru stabilizarea alunecărilor de teren), iar pentru masa unui astfel de vas ar avea nevoie de piloți de țevi de oțel cu diametru foarte mare, umpluți cu beton sau ceva asemănător și distanțați destul de mult. strans.
    Postat de: ge0m0 | 26 martie 2024 13:54 utc | 41 ”

    Cam asta e cum capitalismul care miroase a putregai și puroi cam de vreo 50 de ani! PODURI PRĂBUȘITE ÎN LUME N ULTIMII 20 DE ANI:
    5.1 Podul de Koror-Babeldaob(1996, Palaos- Oceania )
    5.2 Viaductul du Souvenir (Québec, Canada – 2000)
    5.3 Podul Hintze Ribeiro (Portugalia – 2001)
    5.4 Viaducul de la Concorde (Québec , Canada- 2006)
    5.5 Podul d’Andorre (Andorra – 2009)
    5.6 Podul Morandi (Italia – 2018)
    5.7 Podul din Pittsburgh (SUA – 2022)

Comments are closed.