Ford a deschis un nou centru de cercetare în Silicon Valley

0
388

Ford a deschis, zilele trecute, Centrul de Cercetare şi Inovaţie de la Palo Alto pentru a accelera dezvoltarea tehnologiilor şi experimentelor în conectivitate, mobilitate, vehicule autonome, experienţa clienţilor şi „Big Data”. Compania americană a pus astfel  bazele unei alianţe în cercetare cu Universitatea Stanford, oferind inginerilor de aici Vehiculul de Cercetare Autonom Hibrid – Fusion pentru următoarea etapă de testare. Dragoş Măciucă, un inginer experimentat din Silicon Valley (anterior activând la Apple), se alătură Ford în funcţia de Senior Technical Leader la Centrul de Cercetare şi Inovaţie de la Palo Alto; planurile suplimentare de angajări vor ajuta Ford să aibă una din cele mai mari echipe de cercetare în domeniul auto din Silicon Valley

Ford a inaugurat, zilele trecute, Centrul de Cercetare şi Inovaţie de la Palo Alto, sporindu-şi astfel echipa globală de cercetare şi accelerând planurile companiei în conectivitate, mobilitate, vehicule autonome, satisfacţia clienţilor şi Big Data. „Noi, cei de la Ford, ne considerăm o companie în domeniul mobilităţii şi auto, deoarece aplicăm inovaţii în fiecare aspect al afacerii noastre”, a declarat Mark Fields, Preşedinte şi CEO Ford. „Noul centru de cercetare arată angajamentul Ford de a face parte din ecosistemul de inovaţie din Silicon Valley – anticipând dorinţele şi nevoile clienţilor, în special în ceea ce priveşte conectivitatea, mobilitatea şi vehiculele autonome. Lucrăm pentru a oferi aceste noi tehnologii tuturor, nu doar clienţilor care achiziţionează produse de lux”.

125 de cercetători, ingineri şi oameni de ştiinţă

Noul Centru de Cercetare şi Inovaţie de la Palo Alto se alătură reţelei globale Ford de centre de cercetare şi inovaţie, respectiv: Dearborn, Michigan, care pune accentul pe sisteme electronice avansate, interfaţa om-maşină, ştiinţa materialelor, Big Data şi date analitice; Aachen, Germania, care se concentrează pe cercetarea de ultimă generaţie în domeniul grupurilor motopropulsoare, tehnologiilor de asistare a şoferului şi sistemelor de siguranţă activă. Cu noua unitate de la Palo Alto, unde vor lucra 125 de cercetători, ingineri şi oameni de ştiinţă, Ford estimează că până la sfârşitul anuluiva avea unul din cele mai mari centre de cercetare în domeniul auto din Silicon Valley. Situată la Stanford Research Park, unitatea sporeşte şi amprenta geografică a Ford în Silicon Valley – o altă extindere fiind planificată în viitorul apropiat. Ford a deschis primul său centru în Silicon Valley în anul 2012.

Dragoş Măciucă, directorul noului centru de cercetare

Noul centru de cercetare va fi condus de Dragoş Măciucă, un inginer care a venit la Ford de la Apple, cu experienţă în produse electronice de consum, fabricarea semiconductorilor, produse aerospaţiale şi auto. În calitate de lider tehnic pentru inovaţie, Dragoş Măciucă are o vastă experienţă în Silicon Valley, în consultanţă pentru firmele nou înfiinţate, dezvoltarea şi comercializarea de produse, colaborarea cu universităţile şi conducerea unor echipe multifuncţionale. Dragoş Măciucă are un doctorat în Inginerie Mecanică la University of California Berkeley şi un  MBA la Haas School of Business.

Accelerarea inovaţiei

La începutul acestei luni, compania a lansat Ford Smart Mobility la 2015 International CES. Acest sistem subliniază planurile companiei de accelerare a inovaţiei în conectivitate, mobilitate, vehicule autonome, satisfacţia clienţilor şi Big Data. Echipa de la Palo Alto joacă un rol esenţial în cercetarea şi dezvoltarea în aceste domenii. „Viitoarele soluţii de mobilitate vor necesita idei noi şi o colaborarea viguroasă între cercetătorii Ford şi cu alţi lideri tehnologici din afara industriei auto”, a declarat Raj Nair, Vicepreşedinte al Grupului Ford, Global Product Development, şi Chief Technical Officer. „Echipa noastră de cercetare de la Palo Alto va consolida relaţiile existente cu universităţile şi companiile tehnologice şi va crea relaţii noi, pentru a ne ajuta să dezvoltăm şi să aplicăm tehnologia adecvată prin colaborare”.

Al doilea proiect – Mobilitate

În cadrul evenimentului,  Ford a oferit câteva detalii în premieră cu privire la proiectele sale din domeniile principale. Un prim proiect – Vehicule autonome. Deşi cercetarea şi dezvoltarea Ford în domeniul vehiculelor autonome presupune un efort global, inclusiv o colaborare permanentă cu University of Michigan şi M.I.T., echipa de la Palo Alto va extinde colaborarea cu Stanford University, demarată în 2013. Pentru această nouă etapă a cercetării, Ford oferă un Vehicul de Cercetare Autonom Hibrid Fusion programului de inginerie Stanford, pentru a începe testarea algoritmilor de planificare şi predicţie pe care cercetătorii i-au dezvoltat în ultimul an. Al doilea proiect – Mobilitate. În cadrul următoarei etape de testare a experimentului de mobilitate Ford Remote Repositioning, echipa de la Palo Alto testează abilitatea de a conduce vehicule la campusul Georgia Institute of Technology din Atlanta, Bay Area, în vederea confirmării acestei noi tehnologii.

Sistemul Nest Protect

Al treilea proiect este Conectivitate. Ford realizează integrarea cu interfaţa de programare a aplicaţiilor Nest, vizând administrarea sistemelor de energie din locuinţă şi de urgenţă de la volan printr-o serie de experimente de cercetare. Un vehicul realizează comunicarea cu Termostatul Nest pentru a activa modul „Away”, reducând automat utilizarea de energie în casăcând proprietarii pleacă de acasă. Când se apropie de locuinţă, vehiculul trimite o alertă pentru a seta termostatul din locuinţă la temperatura preferată. Sistemul Nest Protect poate avertiza Ford SYNC® când sunt declanşate notificări de urgenţă. Experienţa clienţilor: Ford testează o interfaţă avansată om-maşină pentru a înţelege mai bine maniera în care clienţii preferă să controleze sistemele cu un nivel de funcţionalitate ridicat, precum scaunul multi-contur high-tech. Scaunul are 10 setări plus două comenzi pentru 11 perne gonflabile care pot fi folosite pentru funcţii de masaj. Ford cercetează cea mai intuitivă şi eficace modalitate de a controla scaunul, inclusiv recunoaşterea limbajului natural şi interfaţa cu smartphone-uri şi tablete.

Compania valorifică platforma OpenXC

Un ultim proiect, Big Data şi date analitice. Ford valorifică platforma OpenXC pentru a afla informaţii despre maniera în care clienţii îşi folosesc vehiculele şi realizează analize pentru a detecta tipare şi a colecta informaţii care să ducă la îmbunătăţiri ale produselor sau noi servicii de mobilitate. În plus, inginerii de la Palo Alto extind aria de cercetare pentru a dezvolta seturi de senzori pentru a colecta informaţii de la biciclete şi alte forme de transport comun din zonele urbane. Dispozitivele colectează date inclusiv viteza roţilor, accelerarea şi altitudinea. Informaţiile s-ar putea dovedi utile pentru a înţelege maniera în care mijloacele de transport alternative ar putea fi poziţionate în mod optim pentru a satisface necesităţile de mobilitate urbană.

Colaborarea cu comunitatea de cercetare va genera noi idei

Noul Centru de Cercetare şi Inovaţie de la Palo Alto speră să consolideze relaţiile existente între Ford şi companiile şi universităţile din San Francisco Bay Area şi să dezvolte noi relaţii, să inventeze noi tehnologii şi să colaboreze la soluţii pentru viitoarele provocări de mobilitate. „Extinderea echipei de la Palo Alto ne va consolida capacitatea globală de cercetare şi va genera inovaţia necesară pentru a satisface nevoile clienţilor în viitor”, a declarat Ken Washington, Vicepreşedinte al diviziei Ford Research and Advanced Engineering. „Colaborarea cu comunitatea de cercetare de la Silicon Valley va genera noi idei, produse şi servicii care vor ajuta Ford să schimbe din nou felul în care se mişcă lumea”.