Primăria Craiova reintroduce parcarea cu plată

0
471

sedintaLocurile de parcare din zona centrală a Craiovei vor fi semnalizate cu indicatorul „Parcare cu plată”, iar cei care îşi vor parca maşinile acolo vor trebui să plătească 2 lei pe ora de staţionare, adică dublu decât ar plăti pentru a-şi lăsa maşinile în parcarea subterană. Autorităţile locale spun că ideea este să-i determine pe craioveni să folosească şi parcarea subterană, care stă mai mult goală din cauză că şoferii au la îndemână varianta de a parca gratuit pe locurile de lângă trotuare.

În parcarea subterană de la Teatrul Naţional s-au investit 10 milioane de euro, bani europeni, şi s-au creat peste 300 de locuri de parcare, disponibile în cea mai aglomerată zonă a Craiovei. Cu toate acestea, din cauza tarifului – stabilit la 1 leu pe oră – incinta stă mai mult goală, fiind puţine zilele când afluenţa de maşini este mai mare şi destul de rare ocaziile când se umple aproape de capacitate. Din acest motiv financiar, deşi au trecut mai multe luni de la deschiderea ei, şoferii tot nu se înduplecă să o folosească, iar autorităţile spun, la rândul lor, că nu nici ele pot să elimine definitiv tariful, care este obligatoriu, fiind impus de faptul că investiţia a fost făcută cu fonduri europene.

Pentru a rezolva cumva această situaţie, aglomeraţia fiind în continuare foarte mare în centrul Craiovei, Primăria a decis să acţioneze în alt sens, şi anume să schimbe regimul locurilor de parcare de la suprafaţă: concret, să reintroducă taxa de parcare pe locurile special amenajate din centrul Craiovei.

Taxa Cronos, una de tristă amintire

Taxa aminteşte întrucâtva de cea pe care craiovenii o plăteau, cu mulţi ani în urmă, firmei Cronos. Procesul era însă mult mai complicat atunci şi de o altă factură. Fiind vorba de nişte parcări private – locurile de parcare din oraş fuseseră concesionate firmei Cronos –, craiovenii primeau acces în parcare numai după ce se ridicau barierele şi se achita în prealabil o taxă, prin intermediul unor parcometre, instrumente care, mai apoi, din pricina că se tot defectau, au fost înlocuite cu încasatorii.

Cu mare scandal, CLM Craiova a renunţat la această modalitate, iar locurile de parcare au redevenit gratuite după ce s-a constatat că, în ciuda prevederilor contractuale, mai nimic din încasări nu ajungea şi la bugetul local. Primăria Craiova nu a mai concesionat, de atunci, locurile de parcare din oraş şi a mers pe varianta ca fiecare proprietar de maşină să plătească 40 de lei pe an, taxă de parcare, iar în acest cuantum să parcheze unde doreşte, în Craiova.parcare subterana

Taxaţi cu 2 lei pe oră

Noua taxă se numeşte „taxă pentru parcarea curentă pe domeniul public” şi va fi instituită numai în zona centrală a Craiovei, urmând să fie aplicată începând cu 1 ianuarie 2017, dacă proiectul de hotărâre va fi votat de consilierii municipali. Viceprimarul Mihail Genoiu a explicat că se lucrează acum, de către serviciul de specialitate al Primăriei, la regulamentul de aplicare. „Cine vrea la lojă, să plătească, aşa mi se pare normal”, a declarat acesta, ieri, la dezbaterea pe proiectul privind taxele şi impozitele pe 2017, referindu-se la cei care vor să-şi parcheze maşinile în zona centrală a oraşului.

În aşteptarea regulamentului, directorul Direcţiei de Taxe şi Impozite a Primăriei Craiova, Elena Bonescu, a precizat totuşi că taxa de parcare se va achita numai de pe telefonul mobil, printr-un SMS ce va fi trimis la un număr special. Respectivul număr va fi pus la dispoziţie de un operator de telefonie mobilă de pe piaţă, care va fi desemnat în urma unei licitaţii şi cu are autorităţile vor încheia un contract de servicii în acest sens. În detaliu, procedura va fi prezentată prin regulamentul de aplicare, la care se lucrează în acest moment. Ceea ce se cunoaşte cu exactitate este doar cuantumul noii taxe – care va fi de 2 lei pe ora de staţionare, aşa cum a fost prinsă în proiectul de taxe şi impozite pe anul 2017.sedinta (2)