De la Focşani, la Aiud…şi de la Aiud, la Balota / Numai cu Vest Construct SRL…din Braşov

1
2138

trenSocietatea   comercială Vest Construct SRL Braşov   a fost  înfiinţată   în   februarie   2001 de afaceristul  Vasile   Fanea… dar controlată din umbră de un fost director al Regionalei CFR Craiova, în prezent director adjunct al companiei de stat. Firma  s-a specializat  în   lucrări de construcţii  şi de întreţinere  a infrastructurii   feroviare  şi s-a abonat la banii  Societăţii   Naţionale de Căi   Ferate CFR SA. În   ultimul  timp, firma a obţinut  mai   multe   contracte de lucrări  în  zonă, din postura  de unic   ofertant, cu preţuri date parcă  în   bătaie de joc. Unde pui mâna pe hartă dai de această firmă.

          Luna trecută, Vest Construct a obţinut  un contract public pentru   revopsirea a trei   poduri   metalice   de cale   ferată de pe  raza   Secţiei CF  Focşani. Valoarea  lucrării se ridică la suma de 1.070.060,72  lei la care se adaugă TVA. Vest Construct a  obţinut  lucrarea din postura de unic participant la o licitaţie  publică   organizată de Regionala CFR Galaţi, oferind  un   preţ cu 34 de bani  mai  mic decât  cel   estimat. Suprafaţa  ce   urmează a fi acoperită cu vopsea  totalizează   aproximativ 30.000 metri   pătraţi. Şi nu e tot. Vest Construct SRL, a mai   obţinut   un contract, de la Regionala CFR Galaţi, pentru   reabilitarea   a două   poduri  pe  raza   secţiei  Adjud. Ca şi  în   cazul precedent, Vest Construct a câştigat o licitaţie  publică  organizată   pe 6 mai 2016, din postura de unic participant, urmând   să   încaseze   suma de 125.561 lei plus TVA. Contractul a fost    estimat la 125.561,05 lei la care se adaugă TVA iar   criteriul de selecţie a firmei   câştigătoare a fost „preţul  cel  mai scăzut“. Vest Construct SRL, singurul participant la licitaţie  a   obţinut   contractul   ofertând un preţ cu 5   bani   mai   puţin. Şi să trecem şi în Oltenia, mai precis pe la Balota, judeţul Mehedinţi, unde a fost anul şi accidentul feroviar. De-a lungul anilor s-au executat mai multe lucrări, dar toate s-au dovedit de proastă calitate şi cauzând alte deraieri. Ultimul eveniment nefericit având loc în luna august 2016, când o locomotivă a CFR Marfă deraiat în zona staţiei Valea Albă, pe acelaşi sector de cale ferată. Şi de această dată cauzele au fost trecute sub tăcere, situaţia fiind  muşamalizată. Oamenii arată cu degetul spre Vest Construct, unul din privilegiaţii contractelor cu CFR şi spun că era vorba despre calitatatea îndoielnică a lucrărilor pe care le execută.

Vest Construct, în vizorul DNA

         Vest Construct a fost în 2015 în vizorul procurorilor DNA, într-un dosar celebru de dare de mită.  Numele Vest Construct SRL a fost   menţionat şi  într-un raport al Corpului de Control al CFR din toamna  lui 2013, în care sunt    prezentate o serie de nereguli   comise  în   atribuirea   unor  contracte de către   conducerea   Regionalei CFR Iaşi. Şi în prezent furnizorul feroviar Vest Construct “lucrează” la calea ferată de pe dealul Balota…  în baza unui contract câştigat în 2014 în asociere cu o firmă din Câmpulung Moldovenesc – Compania Construcţii Feroviare SA, cu care a mai făcut tandem şi la alte contracte, alternând rolul de lider al asocierii. Deşi lucrările trebuiau executate în termen de 18 luni, nici acum treaba nu a fost terminată, deşi suntem la aproape 24 de luni de la obţinerea contractului.tren 1

           La o primă evaluare, afacerea a fost bănoasă, CFR plătind peste 26 de milioane de lei pentru aproximativ 8 km de cale ferată, însă, în principal din cauza lipsei personalului calificat şi a utilajelor, furnizorul feroviar (Vest Construct) nu a fost în stare să execute cine ştie ce lucrări în cei 2 ani de la adjudecarea contractului, apelând la tot felul de tertipuri pentru realizarea lucrărilor cu ajutorul angajaţilor şi utilajelor CFR.

            Deşi autorităţile care reglementează achiziţiile publice au exprimat un punct de vedere defavorabil acordării plăţilor în avans în cadrul unui contract aflat în derulare, ceferiştii de la Bucureşti şi Craiova nu au renunţat la ideea de “a-i ajuta” pe cei de la Vest Construct să execute lucrările, căutând în continuare, împreună cu ministerul de resort, o modalitate de a-i plăti în avans pe Vest Construct pentru ceea ce urmează să realizeze!

1 COMENTARIU

  1. Felicitări pentru articol, stimată Marga Bulugean. Despre ce ”povestești” matale mai sus o confirmă și lucrările din zona Balota din cauza cărora au întârzieri mari toate trenurile care trec pe-acolo. Ce se întâmplă, și văd că ești bine documentată, e foarte grav. Ce DNA, ce cutare și cutare control, ia matale informațiile în brațe și du-te direct la președintele țării, la premier, du-te peste tot dacă vrei să se mai și rezolve. Te va susține o țară întreagă. Eu așa văd lucrurile. Dacă voi jurnaliștii doar ”lătrați” (scrieți), lupii vor merge nestingheriți peste tot și vor face ravagii.
    Cu respect,
    Elena

Comments are closed.