De luna viitoare, Electroputere Craiova se închide

1
1134
Electroputere Craiova, cândva un simbol al industriei româneşti, își închide producția de luna viitoare. Uzina a fost înființată în 1949. În anul 1991, fabrica a fost transformată în societate pe acțiuni, iar în 2007 a fost privatizată, pachetul majoritar de acțiuni de 86,28% fiind deținut de firma saudită Al-Arrab Contracting Company Limited.
Din patru secții câte avea înainte de privatizarea din 2007, Electroputere Craiova a mai rămas cu două: Secția Mașini Rotative și Secția Transformatoare. Prima a fost închisă cu mult timp în urmă. Secția Transformatoare a avut în 2019. până în acest moment, un singur contract, pentru reparația unui transformator la Centrala de la Cernavodă. Restructurările au început încă din vară. În iunie, din 555 salariați, 296 au fost disponibilizați. Ultimii angajați ai fabricii, aproximativ 250 de persoane, vor pleca acasă luna viitoare, cu salarii compensatorii. Sindicatul îl acuză pe actualul proprietar, compania saudită, că a plănuit falimentarea uzinei pentru a o vinde la fier vechi și să obțină milioane de euro din vânzarea terenurilor. Adică, patronul a gândit totul de la început ca pe o afacere imobiliară de succes şi mai puţin ca pe un business industrial. 
Înainte de 1989, transformatoarele se vindeau în toată lumea
Secția Transformatoare electrice a avut în acest an un singur contract, pentru reparația unui transformator la Centrala de la Cernavodă, iar în decembrie, când acest contract se încheie, producția va fi oprită definitiv. Reprezentanţii sindicatului spus că în 2007 când au cumpărat fabrica de la stat, arabii au promis investiții de milioane de euro şi mai multe locuri de muncă. Acum, terenul se parcelează, angajaţii au fost daţi afară rând pe rând şi nici vorbă de investiţii suplimentare. Din 2018 nu s-au mai luat contracte noi. Motivul e că sunt pierderi pe care Electroputere le-a generat an de an din activitatea de producție. Au crescut în fiecare an cu câte un milion de euro. Înainte de 1989, aici se produceau transformatoare electrice și locomotive care ajungeau în aproape toată lumea. 

1 COMENTARIU

  1. asta este riscul privatizarii(intrarea in structurile europene) ….mai ales cand e facuta de niste oameni fara responsabilitate civica ci doar in interes personal.

Comments are closed.