Români, polonezi şi italieni, împreună pentru Europa

0
367

Liceul „Matei Basarab” din Craiova este cât se poate de implicat în proiecte europene şi, mai mult decât atât, vrea să demonstreze că este o instituţie cu aplicare spre Europa. Peste 20 de elevi, cărora li se alătură patru cadre didactice, din Polonia şi Italia, participă la un schimb de experienţă în cadrul unui proiect european, destinat pregătirii pentru o viaţă sănătoasă.

Liceul „Matei Basarab” este partener pe Programul „Erasmus +”, „Brains at school – Knowledge is power!”, alături de două instituţii de învăţământ din Polonia şi Italia.  Implementarea programului a început în septembrie 2015 şi se va încheia în 2017. În perioada 14-20 martie, la „Matei Basarab” au fost prezenţi 11 elevi şi doi profesori din Polonia şi 10 tineri împreună cu două cadre didactice din Italia, pe lângă 12 şcolari şi profesori din cadrul instituţiei organizatoare. „În prima zi , oaspeţii noştri au vizitat şcoala şi au participat la o activitate în cadrul căreia au discutat pe tema unei vieţi sănătoase, cu o alimentaţie adecvată. S-a mers în Grădina Botanică, iar prima zi a vizitei s-a încheiat cu un test al Inteligenţei Multiple la elevi”, a declarat prof. Matilda Blagu, director al Liceului „Matei Basarab”.

Copii care au luat lecţii de viaţă

La sfârşitul săptămânii trecute, Liceul „Matei Basarab” a fost animat de copii, provenind din trei ţări, care, cu exuberanţa vârstei, au dorit să arate că sunt europeni. Unii dintre ei au pregătit gustări cu specific românesc, alţii au prezentat jocuri populare, iar baletul a fost şi el parte integrantă, ca să nu mai vorbim de un minirecital al corului liceului. „Suntem între-un schimb de experienţă: copii din Polonia şi Italia vin la noi, fiind găzduiţi de familii din Craiova, iar elevii noştri vor merge şi ei în ţările partenere. Au foarte multe activităţi, toate educative, fiind incluse şi IT Workshop, vizite la Planetariul Muzeului de Ştiinţe ale Naturii,  jocuri interactive etc. Sâmbătă, copiii au mers într-o excursie – Craiova – Horezu – Ocnele Mari – Costeşti –, iar obiectivele principale au fost încurajarea elevilor să colaboreze, comunicarea într-o limbă străină, învăţarea autonomă, cunoaşterea tipului de inteligenţă pe care îl pot dezvolta”, a spus prof. Georgeta Chiurtu, coordonatoarea programului.