Când Olguţa Vasilescu se mută… la Balş!

0
415

CExN al PSD a decis, între altele, într-o şedinţă învolburată: deputatul de Dolj, Lia Olguţa Vasilescu, părăseşte funcţia de ministru al Muncii, unde s-a descurcat destul de onorabil, potrivit evaluărilor individuale, făcute la nivelul guvernului, şi nu numai, urmând a prelua – imensă provocare – ministerul Transporturilor. Adică un minister aflat sistematic în „bătaia” criticilor vehemente, din partea media, de-a lungul timpului. Bineînţeles şi ale… opoziţiei. În locul său la ministerul Muncii va veni Marius Budăi, preşedintele Comisiei de Buget Finanţe de la Camera Deputaţilor. La statutul său de „greu al cabinetului Viorica Dăncilă”, deputatul de Dolj, Lia Olguţa Vasilescu, fie îşi putea continua nestingherită activitatea la ministerul Muncii, fie accepta un alt minister mai „călduţ”, nu atât de hulit precum cel al Transporturilor. Şi asta în buza iernii, care, inevitabil, va ridica problemele specifice, atât de cunoscute pentru traficul rutier şi feroviar. Iarna românească fiind de fapt o emblemă a destinului naţional. Mai clar, fără multe vorbe de prisos, Lia Olguţa Vasilescu acceptă, fără a evoca zel patriotic, o provocare riscantă, dacă nu sinucigaşă pe un fundal care nu oferă nicio garanţie. Fără a afişa triumfalisme stranii, pentru legile croite în legislaţia muncii, Lia Olguţa Vasilescu pare o femeie lucidă. Ştie că singura strategie posibilă este cea a riscului asumat. Dar despre ce este vorba? Cu prilejul prezenţei sale la Craiova, pentru a participa la deschiderea anului universitar, premierul Viorica Dăncilă ne comunica faptul că au fost desemnaţi câştigătorii contractelor pentru proiectarea şi execuţia drumului expres în regim de autrostradă Craiova – Piteşti, tronsonul 1 şi 2, care însumează 58 de km, durata de execuţie fiind de 36 de luni, iar perioada de garanţie de 7 ani. Întregul proiect al drumului expres Craiova – Slatina – Piteşti are o lungime 121 km, cu două benzi pe fiecare sens, şi o valoare estimată la 3,7 miliarde euro fără TVA, cum explica nu demult ministrul de resort Lucian Şova. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a precizat că Tierra Scavi (Italia), va realiza tronsonul 1 în lungime de 17,7 km, iar tronsonul 2, în lungime de 39,85 km, împărţit în două loturi, va fi realizat de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (România). CNAIR a mai anunţat că tronsonul 1 are ca „punct de decolare” desprinderea din varianta de ocolire Nord a muncipiului Craiova, iar ca punct final interferenţa judeţelui Dolj cu judeţul limitrof Olt, urmând a traversa localităţile Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, pentru a se face joncţiunea cu tronsonul 2. Acesta, la rândul său, urmează a traversa localităţile Balş, Bîrza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina, Valea Mare. În prezent procedurile de achiziţie publică pentru serviciul de proiectare şi execuţie al loturilor 3 şi 4 ale drumului expres Craiova – Piteşti sunt în litigiu la ÎCCJ. Acceptând să-şi lege numele de o investiţie de referinţă, drumul expres Craiova – Piteşti, Lia Olguţa Vasilescu joacă tare. Şi cu siguranţă se va muta… la Balş, unde îşi va stabili pentru o vreme „statul major” de comandă. Cum nu se doreşte compătimită, în nicio ipostază, saturată de valorificarea îndeajuns a sporovăielii autohtone, pe chestiunea infrastructurii, Lia Olguţa Vasilescu va dori să spună într-o zi, ceea ce a mai spus: „suntem ceea ce facem şi nimic mai mult”. Pariul de care vorbeam este făcut de deputata de Dolj, cu ea însăşi şi pare interesant. Deşi am putea spune… periculos. Succede lui Lucian Şova, care la rândul lui i-a succedat lui Felix Stroe, şi acesta lui Alexandru Răzvan Cuc. În fine, să nu uităm că şi Traian Băsescu în patru rânduri a fost… ministrul Transporturilor.