Primarul Antonie Solomon a luat pulsul şantierelor

2
409

Primarul Craiovei, Antonie Solomon a mers, ieri, pe două dintre cele mai importante şantiere, care sunt deschise în acest moment în Craiova. Pe strada “Brestei”, se muncea de zor, iar în Valea Vlăicii se turna asfaltul la sensul giratoriu de sub pasajul suprateran, astfel încât circulaţia rutieră să fie reluată în acea zonă până la sfârşitul lunii. Edilul-şef s-a interesat dacă lucrările sunt în grafic şi le-a cerut constructorilor să respecte termenele, dar şi standardele de calitate.

Prima oprire a fost pe şantierul de pe strada “Brestei”, unde mare parte din asfalt a fost deja turnat. Strada a fost lărgită, astfel încât va avea patru benzi de circulaţie, borduri şi trotuare noi. Cea mai importantă lucrare însă este reţeaua de canalizare – menajeră şi pluvială – care a fost introdusă pe această stradă. Dacă partea de canalizare menajeră a fost suportată din fonduri europene – alături de reabilitarea propriu-zisă a străzii, canalizarea pluvială a fost suportată integral de la bugetul local întrucât nu a fost eligibilă pe finanţare europeană. “Nu sunt întârzieri şi, într-o lună, strada Brestei va fi finalizată. Este una din cele şase străzi mari ale Craiovei, care au intrat în acest proces de refacere pe bani europeni, cota de finanţare a Primăriei Craiova fiind de 2%. Este vorba de 640 miliarde de lei vechi, inclusiv TVA, iar această stradă, care măsoară 1,3 kilometri, va fi finalizată în maximum o lună de zile”, a dat asigurări primarul Antonie Solomon, după ce a aruncat o privire printre utilajele de turnat asfalt, aflate în acţiune.

Strada “Brestei”, gata la începutul lunii iunie

 Potrivit primarului, până în acest moment, reabilitarea pe strada “Brestei” este realizată în proporţie de 70 la sută, pe tronsonul cuprins între bulevardul “Râului” şi strada “Pelendava”, care va fi şi ea modernizată. Constructorii au declarat că lucrările au fost puţin întârziate din cauza nivelului crescut al apei în pânza freatică şi a ploilor din ultima vreme. “Dar am reuşit să ne încadrăm în termen şi, pe data de 2 iunie, va fi terminată, urmând ca ultimele finisaje să se facă între 5 şi 7 iunie, depinde şi de vreme dacă ne permite să terminăm reabilitarea. Alături de această stradă se vor moderniza şi celelalte nouă, care au fost obţinute în acelaşi proiect”, a mai spus Antonie Solomon. Pe acest tronson, urmează faza de aplicare a stratului de uzură, care va avea 4 centimetri, precum şi finisările celelalte – ridicarea la cotă a  capacelor de canal şi realizarea accesului spre celelalte străzi colaterale. Pe celelălalt tronson, de aproximativ 600 de metri, se extindere strada pe fostelor trotuare.

Canalizare pluvială pe strada “Fulger”

“Strada Fulger se realizează din fondurile primăriei. Ca şi pe strada Brestei, aici s-a introdus reţeaua de canalizare menajeră, care a fost completată cu o reţea de canalizarea pluvială. În acest moment, acolo, se reface strada, se asfaltează”, a precizat primarul Craiovei, Antonie Solomon. Autorităţile locale au cerut garanţii din partea constructorilor că vor reuşi, de asemenea, să termine în timp util şi această stradă, una cu probleme atunci când plouă. Dacă vremea ne va permite, această stradă Fulger va fi şi ea terminată la sfârşitul lunii”, a mai spus edilul-şef. O altă stradă care va intra în reabilitare este strada “Pelendava”, care leagă zona Brestei de cartierul “1 Mai”. Şi această arteră a Craiovei a fost inclusă în lista celor şase străzi care sunt modernizate pe bani europeni, alături de “Amaradia”, “Oltenie”, “Tineretului”, “Brestei” şi “Toamnei”. Proiectul costă 64 milioane de euro – finanţare europeană – şi este executat de firma Delta ACM 93 Bucureşti, care a câştigat licitaţia pentru lucrări.

Mai este nevoie de un pasaj în zona Bulevardului “Carol I”

Mult mai spectaculos, ca şi construcţie, este pasajul suprateran de la kilometrul zero. Suprastructura din Valea Vlăicii este vizibilă în totalitate acum şi se munceşte pe mai multe fronturi de lucru. Unii dintre muncitori amenajau parapetul de pe suprateran, alţii aplicau stratul de vopsea pe exterior. Cea mai mare atenţie se acordă însă refacerii căilor de acces pe sub pasaj, acolo unde se lucrează de zor la sensul giratoriu. “Ne aflăm la kilometrul 0 al Craiovei, unde se constuieşte pasajul suprateran, o investiţie spectaculoasă, dar extrem de utilă. Va ajuta mult la fluidizarea traficului în zona centrală. Dar dacă nu vom prelungi acest pasaj peste bulevardul Carol, randamentul lui va fi de 60-70 la sută. Avem nevoie de încă un pasaj suprateran care să traverseze bulevardul Carol. Este posibil fiindcă sunt licitaţii la alte proiecte europene şi vor rămâne bani. Cu siguranţă preţurile vor fi mult mai mici decât preţul afişat pentru licitaţie şi, atunci, cred eu că în maximum un an de zile o să vedem cu adevărat o zonă fluidizată aici în centrul Craiovei”, a declarat primarul Antonie Solomon, care a amintit şi de parcarea supraterană cu peste 600 de locuri.

Pe 29 mai, se reia circulaţia pe sub pasajul suprateran

“Iată că, uşor-uşor, Craiova se modernizează, iar cetăţenii din zonă au suportat cu stoicism condiţiile de şantier timp de aproape un an şi jumătate. Termenul de finalizare este luna iulie a acestui an, dar sunt puţin sceptic şi cred că, până în 10 august, vom circula pe pasajul suprateran”, a mai spus primarul Craiovei. După toate asigurările, pe data de 29 mai, craiovenii vor putea circula cu maşinile pe breteaua dinspre strada “Unirii” spre strada “Principatele Unite”, şi invers. Constructorii au menţionat că, la sfârşitul săptămânii viitoare, se va amenaja terasamentul pentru tramvai. De asemenea, au fost primite din Polonia şinele de tramvai care vor fi amplasate pe acest pasaj, care aşteaptă în depozite. Din punct de vedere cromatic, întreg pasajul va fi alb, iar picioarele lui în combinaţie de alb şi crem. Sensul giratoriu este unul de mare dimensiune, conturat cu asfalt şi decorat în interior cu zonă verde. Din cauza faptului că are un aspect sinuos, proiectanţii nu au prevăzut parcări sub acesta, dar au dat asigurări că acesta va fluidiza foarte bine traficul aglomerat. 

“Primăria Craiova a ajutat clubul Universitatea, nu l-a distrus”

Primarul Antonie Solomon a ţinut să dea o replică lui Mărinică Dincă, contracandidatul său, care l-a făcut vinovat de situaţia actuală a clubului de fotbal Universitatea Craiova. “Am văzut în presa craioveană cum că Solomon are o contribuţie mare la faptul că s-a distrus echipa de fotbal Universitatea Craiova. Se ştie foarte bine ce contribuţie a avut Primăria: stadion aproape gratis – nu s-a plătit de ani de zile nimic pentru folosirea lui, 500.000 de euro în urmă cu doi ani de zile, promisiuni că vor mai merge bani, dar în modul legal, către acest club de fotbal. Unul vine cu aberaţia la modul că, dacă Primăria ar finanţa clubul craiovean, ar ajunge în faliment. Eu nu ştiu ce înseamnă să finanţez 3000 de mame care nasc, pe an. 3000 de nou-născuţi, cu 1000 de euro, înseamnă că ajungi la 3 milioane de euro pe an. Faceţi comparaţia între un om, care trăieşte într-o lume părelnică, şi unul care trăieşte în realitate”, a declarat edilul-şef al Craiovei.

“Avem, în Craiova, doi turişti de marcă”

Primarul Antonie Solomon a declarat, ieri, că municipiul Craiova a devenit oraş turistic în campania electorală, printre turiştii enumerându-i şi pe contracandidaţii săi, Mărinică Dincă şi Lia Olguţa Vasilescu: “În strategia de dezvoltare a Craiovei pe următorii 50 de ani, care a fost aprobată în Consiliul Local în 2007, era prevăzută, printre altele, Craiova oraş turistic. Au început să vină turişti. Bine aţi venit în Craiova, dragi prieteni ai Craiovei. Şi primul turist, bineînţeles, viitoarea primăriţă peste 100 de ani. Eu nu discut cu o asemenea persoană care probabil e pe calculator, eu trăiesc în lumea reală şi uitaţi-vă ce se întâmplă în toată Craiova de opt ani de zile. Despre alte persoane care se văd deja în fruntea trebii, vreau să spun că avem în Craiova doi turişti de marcă, unul în primărie de patru ani şi, bineînţeles, această doamnă senator, care de 11 ani vine şi pleacă. Sper să se îndrăgostească de Craiova şi să vină mai des”, a afirmat Antonie Solomon.

LAURA MOŢÎRLICHE şi RADU ILICEANU

2 COMENTARII

  1. lucrarile au fost intarziate din cazua vremii…poftim, pai ei cand a fost cald si frumos afara se ascundea la umbra, ca era prea mult soare, iar acum cand ploua, ei au asfaltat. luni s-a pus asfaltul, pe PLOAIE. dl primar de ce nu spune asta. bineinteles ca nu-l intereseaza ca doar nu locuieste in zona. daca stratul de baza este pus aiurea, degeaba stratul de uzura o sa fie pus ok, asta in cazul in care nu va mai ploua ca daca va fi asa tot pe ploaie se va asfalta, ca doar trb sa termine pana pe 2 iunie, in felul acesta le ia ochii celor din zona…si mai zicea ca tot ce a facut nu are legatura cu campania electorala. daca v-ati uita bine veti observa ca deja se observa cat de prost a fost pus acest asfalt…se vad valuri, nu poti sa spui ca este asfaltata bine, mare mirare daca va rezista pana in toamna. dar deh, suntem in plina campanie electorala si trebuie sa se vada ca a realizat ceva. si de str adiacente, au inceput sa niveleze si sa puna nisip cu pietris, e bine nu zic ca nu, dar daca te apuci de o treaba, pai ar fi bine sa o faci ca la carte, nu la fel pe ploaie, incepi cu lama sa nivelezi si iti ia 4 zile ca sa termini de nivelat si de pus nisipul, pentru ca bineinteles PLOUA, iar ei aveau program pana la ora 14 si pana atunci aveau vreo 4 pauze. eu inteleg ca este greu ceea ce fac, dar acum serios vorbind ei iau niste bani, dar nu stiau cum sa se fereasca cat mai mult de ploaie decat sa munceasca, acelasi lucru si in cazul celor de au asfalat pe ploaie, dar cum am mai zis nu este intereseul lor sa fie pus bine ci au un termen de respectat si nu conteaza cum este asfaltat.

Comments are closed.