Declaraţia unică, aprobată de Guvern. Termenul limită de depunere este 15 iulie 2018 şi se va efectua o singură plată

0
4997

Guvernul a decis, ieri, comasarea a şapte declaraţii fiscale, printre care Formularul 600, într-o singură declaraţie, obligaţiile fiscale aferente drepturilor de autor urmând să fie reţinute la sursă.

Această ordonanţă de urgenţă schimbă fundamental acest mecanism. Trecem de la un sistem cu şapte declaraţii pentru persoanele fizice la o singură declaraţie unică. În primul rând, schimbăm alte chestiuni legate de modalitatea de plată – nu mai sunt patru plăţi anticipate, ci o singură plată, o singură dată de depunere, anume 15 iulie în acest an (fiind un an în care facem o tranziţie de la sistemul anterior la noul mecanism de declarare a contribuţiilor), iar din anul următor să fie 15 martie. Acest mecanism este un pas important în reforma Fiscului, pentru că este vorba de simplificare, de trecere la un nou sistem – nu pe hârtie, ci online, mergem pe un mecanism de a stimula contribuabilii să depună online”, a declarat ministrul de Finanţe, Eugen Teodorovici.

            El a mai spus că fiecare contribuabil poate beneficia de o reducere de maximum 10%, cinci procente pentru depunerea online a declaraţii şi alte cinci procente dacă face o plată anticipată pentru veniturile estimate pentru anul în curs până la final de an. De asemenea, oficialul a precizat că un contribuabil poate trece în declaraţie un venit estimat zero, dar contribuabilul respectiv nu se mai bucură de acea reducere de 5% pentru plata anticipată. „Au fost luate în calcul toate scenariile şi credem că această variantă poate să aducă schimbări radicale în sensul bun. Pentru drepturile de autor am mers pe ideea stopajului la sursă şi scutirea – pentru cei care sunt şi salariaţi – a obligaţiilor de plată pentru contribuţiile de sănătate şi pentru cele sociale. Este o abordare care anii trecuţi a mai fost, e o abordare normală şi de bun augur pentru cei vizaţi de acest nou mecanism”, a mai spus Teodorovici.

            El a precizat că MFP va organiza campanii de informare la nivel naţional, dar şi local, pentru a explica „până la nivelul fiecărui contribuabil” trecerea de la hârtie la sistemul online. „La nivelul Ministerului Finanţelor, ANAF şi la nivelul consiliilor locale se va lucra împreună, pentru că fiecare birou al Fiscului de la nivel judeţean va avea o structură cu obligaţia de a îndruma metodologic fiecare contribuabil care are încă întrebări faţă de acest nou mecanism. Mai mult, la nivelul fiecărui consiliu local se va desemna o persoană responsabilă cu acest subiect, iar la nivel de judeţ se va face pregătire cu aceşti responsabili pentru a li se explica noul mecanism”, a conchis ministrul de Finanţe.