S-au încheiat evaluările, dar rezultatele se lasă aşteptate

0
100

Deocamdată, mergem pe un sistem de învăţământ care este aproape bolnav, pentru însănătoşire fiind nevoie de tratamente, unele care sunt departe de ceea ce trebuie. Copiii de la clasa a II-a, trecând printr-a IV-a, până la cea de-a VI-a au fost nevoiţi să susţină evaluări, unele care, în afara verificărilor, nu au prea multă relevanţă, iar urmările sunt simple hârtii scrise şi aruncate, cel puţin până acum, la coşuri destinate reziduurilor, deoarece nimeni nu mişcă ceva, în sensul îmbunătăţirii procesului educaţional.

janina vascuÎn ultima lună de zile, copii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a s-au aflat în „focuri”. Nu era vorba de cine ştie ce examene, ci de o evaluare despre care foarte puţină lume poate spune ceva. Anul trecut, un parlamentar, Mihai Fifor, a atras atenţia asupra fenomenului, dar, pe lângă cele prezentate de mass-media, nu s-a mişcat nimic. S-a mers în continuare pe acelaşi concept, iar rezultatele…

«Nu putem decât să punem în aplicare metodologia. La Dolj, au fost constituite 155 de Centre de Examen, subordonate unei Comisii Judeţene, la fiecare an de studiu fiind câte 5.000 de elevi care au susţinut examinarea. La clasa a VI-a, a fost o poziţie deosebită, în sensul în care, dacă la ceilalţi ani examinarea a început la ora 9.00, aici a debutat la 12.00, hotărârea fiind luată de Comisia Judeţeană. Rezultatele trebuie comunicate la şapte zile după ultima probă, acestea fiind înmânate diriginţilor, învăţătorilor şi părinţilor, nu vor fi trecute în cataloage, dar vor fi caz de studiu pentru remedierea deficienţelor. S-a mers şi neconvenţional, astfel că pe fiecare „item” (notare pe subiect), fiecare profesor a putut nota cu calificative: „nerezolvat”, „parţial rezolvat” şi „rezolvat total”. Sigur, vor urma discuţii între copii, cadre didactice şi părinţi, în aşa fel încât să se ia măsuri de remediere, acolo unde este cazul», a declarat prof. Janina Vaşcu, inspector general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.