În cadrul proiectului „Mici antreprenori în Şcoala lui Andrei”: Un premiu special a revenit Şcoalii Gimnaziale „Traian” din Craiova

0
850

Petrom şi Junior Achievement România au demarat anul trecut un proiect – „Mici antreprenori în Şcoala lui Andrei” – care şi-a propus să deruleze cursuri de antreprenoriat în 161 de şcoli generale din România.

Programul a început în aprilie 2013 şi s-a încheiat la finalul anului. Aproape 12.000 de elevi din 18 comunităţi învaţă despre nevoile comunităţii, economie, bugete şi despre cum îşi pot deschide o mică afacere. Iar peste 400 de profesorii primesc materiale gratuite şi training-uri necesare pentru furnizarea acestor cursuri.

Junior Achievement (JA) implementează în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, în peste 1.000 de şcoli din România, programe educaţionale internaţionale, adaptate contextului educaţional şi economic românesc. JAR pune la dispoziţia instituţiilor şcolare programe de tip learning by doing pe cinci categorii educaţionale: antreprenoriat şi afaceri; profesie şi carieră; etică şi responsabilitate; finanţe şi servicii financiare; sănătate şi viaţă activă. Implementat de Junior Achievement România, în parteneriat cu Petrom, programul educaţional „Mici antreprenori în Şcoala lui Andrei”, pregăteşte elevii cu vârste cuprinse între 7 şi 14 ani (clasele a II-a – a VIII-a) pentru a deveni actori activi, responsabili şi implicaţi în comunitatea în care trăiesc şi învaţă, prin dezvoltarea abilităţilor de viaţă şi a competenţelor civice.

 

„Jurnalul Comunităţii”

Anul acesta, programul a inclus cinci module:  „Comunitatea noastră”, program pentru clasa a II-a;  „Oraşul nostru”, program pentru clasa a III-a; „Economia noastră”, program pentru clasele a IV-a – a V-a; „Sensul banilor”, program pentru clasele a V-a – a VI-a şi „Este afacerea mea”, program pentru clasele a VII-a – a VIII-a. Competiţia naţională s-a derulat în perioada 5 noiembrie – 15 decembrie 2013. Toţi elevii înscrişi au lucrat în echipe pentru a realiza „Jurnalul Comunităţii lor”. Fiecare echipă a lucrat, astfel, la ziarul comunităţii pentru a promova noutăţile şi resursele pe care le consideră cele mai relevante. La startul competiţiei s-au aliniat 94 de ziare. Dintre acestea au fost premiate şapte. „Am împărţit elevii în echipe redacţionale şi am lucrat împreună la un ziar al comunităţii care a fost împărţit în mai multe secţiuni, cum ar fi reportaj, interviu cu un antreprenor, ştiri din diferite domenii pe care elevii le-au considerat de interes. Nu ni s-a impus un număr maxim sau minim de pagini, noi am făcut un ziar de opt pagini. Am lucrat direct la clasă, elevii au făcut colaje, au scris texte cu mânuţa lor, după care am trecut şi la partea electronică, în sensul că am tehnoredactat ziarul utilizând un program de editare pe calculator”, ne-a povestit prof. coord. Rodica Florescu, de la Şcoala Gimnazială „Traian” din Craiova, care a câştigat cu clasa a IV-a C, un premiu special la secţiunea „Economia noastră”.

O vizită la sediul Petrom

Pe parcursul acestui proiect, elevii craioveni au învăţat alături de voluntarii Petrom noţiuni interesante de antreprenoriat. Şi această experienţă a fost trecută în paginile ziarului. Premiul cel mare a plecat către două şcoli, una din Bucureşti şi alta din Moreni, iar premile speciale au ajuns la Şcoala Gimnazială nr. 4 din Moreni, pentru programul „Comunitatea noastră”, și la Şcoala Gimnazială nr. 280 din Bucureşti, clasa a III-a, la secţiunea „Oraşul nostru”.

La Craiova a ajuns cel de-al treilea premiu special, pentru programul „Economia noastră”, fiind vorba de Şcoala Gimnazială Traian, clasa a IV-a C.  La categoria „Sensul banilor”, premiul a fost oferit Şcolii Gimnaziale „George Enescu” din Moineşti şi tot către această şcoală s-a dus şi premiul pentru programul „Este afacerea mea”. Premiul cel mare constă într-o vizită la sediul partenerului competiţiei, adică la sediul Petrom din Bucureşti, iar premile speciale în cărţi şi diplome.