Alexandru Rafila critică Guvernul: Împărţirea în zone galbene, verzi şi roşii ar trebui să fie adaptabilă fiecărei şcoli

0
775

Preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, a spus la Digi24 că soluţia mai potrivită pentru aplicarea celor trei scenarii privind revenirea la şcoală ar fi fost adaptarea lor la nevoile fiecărei unităţi şcolare.

„Trebuie să fim flexibili. Chestiunea asta cu împărţirea în zone galbene şi verzi, sau roşii trebuie să fie adaptabilă fiecărei şcoli. Nu contează numai numărul de cazuri care se înregistrează într-o anumită localitate, incidenţa aceea acumulată din ultimele două săptămâni, contează şcoala cum este din punct de vedere al spaţiilor, al condiţiilor igienico-sanitare, al numărului de elevi din fiecare clasă.

Cred că e normal ca în zonele verzi, unde înghesuiala e prea mare, să optezi pentru un scenariu hibrid, în zonele galbene, unde numărul de elevi din clasă este mic, se poate merge pe un scenariu similar zonei verzi.

Această aplicare nediscriminatorie, ţinând cont doar de criteriul incidenţei cumulate, nu e cea mai fericită şi cred că ar putea să fie reevaluată în următoarele săptămâni, ţinând cont de condiţiile pe care le oferă fiecare şcoală şi de numărul de elevi din fiecare şcoală.

Una este, de exemplu, într-o zonă cu scenariul galben să lucrez alternativ la copiii din clasele gimnaziale în două serii, dacă în clasă sunt 36 de copii, şi altă situaţie dacă în clasă sunt 15 copii, cum de exemplu este în foarte multe şcoli din mediul rural. Acolo nu e nevoie să vină alternativ, poate să vină permanent la şcoală, pentru că sunt puţini copii.

Chestiunile astea trebuie foarte bine reglate, dar din păcate prevederile din actele normative actuale nu menţionează explicit această posibilitate de adaptare a programului şcolilor ţinând cont de condiţiile pe care le oferă şcoala în mod strict şi lucrul ăsta generează fie neînţelegeri, fie tensiuni, fie imposibilitatea asumării unor măsuri de către conducerea şcolilor”, a declarat Alexandru Rafila.