Afacerea Sofitel: Teza complotului se întăreşte

0
66
Dominique Strauss-Kahn

Imaginile video ale camerelor de supraveghere aparţinând hotelului Sofitel din New York, difuzate joi, de postul francez de televiziune BFM TV, preluate şi de canale autohtone, relansează o serie de întrebări asupra celor întâmplate în ziua de 14 mai a.c., data căderii lui Dominique Strauss-Kahn, fostul patron al FMI. Un alt element de noutate a fost evidenţiat de cotidianul francez „Liberation”, care suscită noi întrebări în afacerea Sofitel. Astfel, în timpul interpelării lui D.S.K., duminică, 15 mai a.c., s-a obţinut un acord între avocaţii săi, William Taylor şi Benjamin Brafman, pe de-o parte, şi biroul procurorului Cyrus Vance Jr., pe de altă parte. Se convenise eliberarea ex-directorului executiv al FMI contra sumei de 250.000 de dolari (187.400 euro), precizează cotidianul francez. Numai că acest acord n-a devenit efectiv, pentru că procurorul de caz şi-a schimbat subit decizia „seara târziu, fără nici o explicaţie”. Şi a decis să se opună eliberării lui D.S.K. în faţa instanţei din Manhattan. Aceasta la nici 20 de ore. Acordul său a durat, aşadar, mai puţin de 16 ore, apreciază „Liberation”. De ce această schimbare? Jurnalistul invocă două apeluri telefonice franceze, în după-amiaza zilei de 15 mai, la cabinetul lui John „Artie” McConnell, unul dintre adjuncţii procurorului de caz. Aceste misterioase apeluri au fost date de doi oficiali francezi. Bănuiţi a lucra pentru Ministerul Afacerilor Exeterne şi, respectiv, Ministerul Justiţiei. John McConnell ar fi fost informat asupra altor două afaceri franceze în care exista supoziţia implicării lui D.S.K.: afacerea Tristane Banon şi, de asemenea, o „afacere de prostituţie în nordul Franţei”, un dosar acoperit de confidenţialitatea investigaţiilor, precizează „Liberation”. La 16 mai a.c., McConnell justifica încarcerarea lui D.S.K., în faţa judecătorului Melissa Jackson, prin faptul că „a primit informaţii conform cărora D.S.K. a avut un comportament similar aceluia care i se reproşează de reclamantă, cu o altă ocazie”. Pentru moment, biroul procurorului Cyrus Vance Jr. n-a comunicat numele celor doi funcţionari francezi. Dar dacă acest element se confirmă atunci teza complotului, lansată în coloanele săptămânalului „New York Review of Books” de jurnalistul Eduard Epstein va fi copios alimentată. „Liberation” a solicitat lui Cyrus Vance Jr. difuzarea integrală a raportului din 22 august, pentru a justifica renunţarea la acuzaţiile împotriva lui D.S.K. Până acum, presa a avut acces la un document de 25 de pagini deşi, în realitate, acesta cuprinde 70 de pagini. Epstein, jurnalistul american care a relansat ancheta asupra cazului D.S.K. a postat integral pe You Tube apelul către poliţie în care un angajat al firmei de securitate a hotelului Sofitel semnalează posibila hărţuire sexuală a lui Nafissatou Diallo. Pe toată durata apelului de urgenţă numele lui D.S.K. nu este pronunţat, folosindu-se doar termenul de client. Apoi, în imaginile video, utilizate de canalul francez de televiziune BFM TV este evidenţiat dansul de bucurie al unor angajaţi ai hotelului, imediat după informarea poliţiei.