Simularea examenelor naţionale se desfăşoară în februarie şi martie

0
78

Simularea evaluării naţionale a elevilor de clasa a VIII-a va avea loc în perioada 18-20 februarie, iar cea a bacalaureatului, la care vor participa în premieră şi elevii de clasa a XI-a, între 3 şi 7 martie, potrivit unui anunţ făcut de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN).

Disciplinele la care se organizează simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a sunt limba şi literatura română (18 februarie), limba şi literatura maternă (19 februarie, pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursuri gimnaziale în limba maternă) şi matematică (20 februarie), potrivit calendarului făcut public de MEN. “Elevii vor fi evaluaţi din materia parcursă până la data susţinerii trestului. Elevii de clasa a XI-a, care vor simula pentru prima dată bacalaureatul, vor susţine doar două probe: română şi matematică sau istorie”, a spus ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a şi XII-a are următorul calendar: limba şi literatura română (3 martie), limba şi literatura maternă (4 martie), proba obligatorie a profilului (5 martie) şi, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului şi specializări (7 martie). Toate probele sunt scrise, iar rezultatele vor fi afişate în 14 martie.

Notele nu se trec în catalog

 Rezultatele obţinute de elevi la simularea evaluării naţionale şi la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat nu se trec în catalog, la fel urmând să se întâmple în cazul evaluărilor naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Potrivit MEN, simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional, şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale sau liceale. “În vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral”, au precizat reprezentanţii Ministerului Educaţiei.