Controale în cabinetele medicilor

0
318

Inspectorii Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj au demarat, luna trecută, o serie de controale în cabinetele medicilor de familie, dar şi în spitalele din judeţ. Scopul a fost acela de a verifica în ce măsură sunt respectate clauzele contractuale, pentru neregulile constatate fiind aplicate o serie de sancţiuni. În luna decembrie a anului trecut, echipele de control ale CAS au întreprins 27 acţiuni de verificare.

Cu această ocazie, reprezentanţii Casei de Asiguri de Sănătate au trecut pragul mai multor unităţi care oferă servicii medicale. Printre altele, inspectorii CAS Dolj au verificat pe parcursul acţiunilor de control modul în care se acordă serviciile medicale, corespondenţa între serviciile solicitate pentru decontare de furnizori şi cele efectuate în mod real, precum şi modul în care au fost respectate de furnizor condiţiile existente la momentul evaluării. Din cele 27 de acţiuni de control care au avut loc în decembrie anul trecut, 15 au fost controale tematice şi 12 controale operative.

Au fost descoperite mai multe nereguli

Inspectorii din cadrul Casei de Asigurări de Sănătate au verificat 11 medici de familie în cazul cărora au fost descoperite o serie de deficienţe. Spre exemplu, au fost identificaţi pensionari care au beneficiat nelegal de prescripţii medicale în cadrul Programului pentru compensarea cu 90% a preţului de referinţă al medicamentelor pentru pensionarii cu venituri realizate numai din pensii de până la 700 lei pe lună. Aceştia au declarat în scris că nu au alte venituri, deşi acest lucru s-a dovedit a fi fals, în cele din urmă. Reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate Dolj au hotărât ca, în acest caz, contravaloarea medicamentelor compensate cu 90% prescrise de medicii de familie pensionarilor care realizează şi alte venituri în afara celor din pensii să se recupereze de la persoanele care au beneficiat nelegal de compensarea suplimentară de 40%.

De asemenea, tot la capitolul nereguli, inspectorii CAS Dolj au identificat servicii medicale raportate către Casa de Asigurări de Sănătate, dar care nu s-au regăsit în evidenţele cabinetelor medicale sau nu au fost confirmate prin semnătură de către pacient. Pentru serviciile medicale raportate şi neefectuate, furnizorii au fost sancţionaţi cu avertisment scris, cu diminuarea cu 10% a sumei alocate pentru plata per capita din luna în care au fost identificate serviciile respective şi cu recuperarea contravalorii acestora.

Sancţiuni pentru medici

Pe lângă controalele efectuate la medicii de familie, au fost verificaţi trei furnizori de servicii medicale în ambulatoriul de specialitate-medicină dentară. În cazul unui singur furnizor, care efectuează şi radiologii dentare, s-a constatat raportarea de investigaţii paraclinice fără ca acestea să fie efectuate în baza unor bilete de trimitere emise de alţi medici stomatologi. În acest sens, s-a dispus măsura recuperării acestora în valoare totală de 15.611 lei şi diminuarea cu 30% a serviciilor  paraclinice în lunile în care s-au constatat raportări eronate.

A fost, totodată, verificat şi un furnizor de medicamente compensate şi gratuite în tratamentul ambulatoriu, constatându-se că sunt respectate clauzele contractului de furnizare de medicamente compensate şi gratuite în tratamentul ambulatoriu, încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate Dolj.

Pacienţii internaţi, sfătuiţi să nu cumpere medicamente 

În cadrul controalelor operative, au fost realizate două verificări la furnizorii de servicii medicale care au eliberat concedii medicale şi s-a constatat că au fost respectate prevederile legale la emiterea acestora. Totodată s-au desfăşurat trei controale privind realitatea şi conformitatea serviciilor medicale raportate în luna noiembrie 2012, constatându-se că sunt respectate prevederile legale.

Un caz deosebit îl reprezintă controlul derulat la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Craiova. Aici inspectorii CAS au descoperit pe Secţia de Ortopedie că pacienţii internaţi sunt nevoiţi să achiziţioneze medicamente. În aceste condiţii, reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate au recomandat pacienţilor să solicite unităţii spitaliceşti recuperarea contravalorii acestora.

Nu îl ultimul rând, au avut loc şase controale privind respectarea programului de activitate al medicilor de familie, în urma cărora nu s-au constatat nereguli.