PSD Dolj va asigura servicii de urbanism la un click distanţă

1
914

Informaţia reprezintă baza democraţiei, iar democraţia ar fi de neconceput fără accesul liber al cetăţenilor la informaţii. Reforma administraţiei publice este o prioritate pentru PSD Dolj. Una dintre preocupările permanente a fost aceea de a aduce serviciile Consiliului Judeţean Dolj cât mai aproape de cetăţean şi a asigura gradul maxim de transparenţă în activitatea instituţiei, inclusiv prin intermediul tehnologiilor moderne şi al internetului. Continuăm pe aceeaşi linie, prioritar este cetăţeanul, iar misiunea noastră este de a facilita comunicarea directă între Consiliul Judeţean şi comunitate.

Pentru facilitarea accesului la informaţii, site-ul CJ Dolj a fost dezvoltat şi actualizat în mod constant, aspectele relevante şi informaţiile utile privind activitatea instituţiei sunt prezentate cu operativitate şi pot fi uşor accesate. CJ Dolj a fost printre primele consilii judeţene din România care au creat un site de internet pentru activitatea de transport rutier de persoane, gestionată de către autoritatea de specialitate din subordinea instituţiei, punând la dispoziţia călătorilor informaţii eficient structurate despre cele peste 100 de trasee, date privind operatorii, tipul mijloacelor de transport cu care pot circula sau staţiile de oprire intermediare până la destinaţie.

„Discover Dolj“,  aplicaţia oficială a CJ                      

În 2019, CJ Dolj a lansat un ghid turistic digital al judeţului, disponibilă gratuit. Este vorba de o platformă interactivă care include o aplicaţie pentru telefoanele mobile şi un site, cu informaţii detaliate privind principalele obiective din toate domeniile majore de interes, evenimentele culturale şi artistice organizate, sugestii de petrecere a timpului liber, în beneficiul tuturor vizitatorilor, dar şi al celor care locuiesc în judeţ.

Aplicaţia poate fi descărcată de pe www.discoverdolj.ro şi cuprinde peste 650 de pagini ale obiectivelor turistice din tot Doljul şi nu numai. Platforma cuprinde şi operatorii turistici, spaţiile de cazare, de alimentaţie publică şi de agrement din judeţ. Tot aici poate fi urmărit un calendar al evenimentelor Dolj. Platforma poartă pe cel care o accesează, prin tot judeţul, oferind informaţii şi despre atracţiile naturale, ariile protejate din teritoriu, muzee, castele, conace, cule, obiective arhitecturale, monumente, statui, biserici, mănăstiri, parcuri şi grădini.

Pentru un transport de calitate, CJ Dolj prin Programul Operaţional Regional SV Oltenia 2021 – 2027, Axa Prioritară 2: O regiune cu oraşe Smart va implementa un sistem de e-ticketing, cu posibilitatea de a rezerva on-line biletele, dar şi de a le achita direct prin telefonul mobil, indiferent de operator. Demersul va permite, de asemenea, determinarea în timp real, prin intermediul GPS, a locului în care se află cu exactitate mijlocul de transport.

”Un alt proiect extrem de important pentru cetăţeni presupune consultarea publică şi crearea unei arhive electronice, pentru care am găsit finanţare prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020. Vom implementa astfel un proiect cu finanţare europeană în valoare totală de aproape 500.000 de euro, care va îmbunătăţi în mod considerabil modalităţile de relaţionare între Consiliul Judeţean şi comunitate, precum şi procedurile interne prin care instituţia îşi gestionează documentele şi răspunde solicitărilor adresate de cetăţeni. Vom crea un sistem informatic prin intermediul căruia cetăţenii vor putea propune Consiliului Judeţean proiecte şi, de asemenea, vor avea posibilitatea să îşi exprime opinia şi să voteze propunerile de investiţii majore ale instituţiei. Mai mult decât atât, vom realiza unui portal de internet prin intermediul căruia cetăţenii şi firmele vor putea solicita şi obţine o serie de documente care vizează în principal serviciile din domeniul urbanismului care intră exclusiv în atribuţiile Consiliului: certificate de urbanism, avize, prelungiri ale autorizaţiilor de construire sau desfiinţare”, a precizat Cosmin Vasile.

Cu ajutorul proiectului menţionat, vor fi scanate şi vor fi transpuse în format electronic un număr semnificativ de documente din arhiva CJ Dolj – peste 93.000 de dosare cu acte care sunt necesare în activitatea curentă a instituţiei şi care au o durată legală de arhivare mai mare de 4 ani: hotărâri ale CJ; acte gestionate de Serviciul Resurse Umane; documente din dosarele care se află ori s-au aflat pe rolul instanţelor de judecată. Unele dintre înscrisurile care vor fi scanate şi digitalizate au o vechime de peste 70 de ani şi, astfel, se asigură păstrarea informaţiei în bune condiţii, precum şi accesul mai uşor, mai rapid la ea, atunci când este necesar.

PSD Dolj va asigura servicii de urbanism la un click distanţă (finanţare prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020). Este vorba de un proiect în valoare de 350.000 de euro, pentru care s-a obţinut finanţare din fonduri europene, care va conduce la extinderea serviciilor asigurate cetăţenilor în format electronic.

”Pentru a facilita eliberarea unor avize, certificate şi alte acte care nu intră exclusiv în competenţa Consiliului Judeţean, în portalul de internet destinat solicitării şi obţinerii de documente vor fi integrate şi alte instituţii abilitate, precum şi primării care nu dispun de propriile servicii de urbanism. Astfel, vor fi asigurate toate serviciile de urbanism pe care le poate pune un consiliu judeţean la dispoziţia persoanelor fizice şi juridice. Tot în cadrul acestui demers va fi elaborată şi Strategia de Dezvoltare Economico-Socială a Judeţului Dolj pentru perioada 2021 – 2027, un document important în perspectiva atragerii de fonduri europene în următorul exerciţiu financiar al UE”, a spus Cosmin Vasile.

În următorii ani, CJ Dolj va avea un nou sistem informatic, care va asigura conectarea digitală cu toate instituţiile subordonate. Va permite, astfel, stocarea centralizată a bazelor de date administrate de toate aceste structuri. Este vorba de un proiect de unificare prin informatizare: Digitalizarea instituţiilor subordonate Consiliului Judeţean (finanţare prin Programul Operaţional Regional SV Oltenia 2021 – 2027, Axa Prioritară 2: O regiune cu oraşe Smart).

Proiectul va asigura mai multă eficienţă în gestionarea informaţiilor, iar cetăţenii vor avea acces mai comod şi mai rapid la documentele solicitate, în special în cazurile în care elaborarea acestora se bazează pe colectarea de date furnizate de mai multe structuri din subordinea CJ Dolj.

 

Comandat de PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT – Organizatia Judeteana DOLJ, Executat de ED PRESS COM S.R.L., portal – www.cvlpress.ro, CUI Mandatar financiar coordonator 21200019.

1 COMENTARIU

  1. de vrajeala cu ‘o sa fie’ suntem destul de satui … nici macar gunoaiele nu se mai ridica in bune conditii … si vorbiti de servicii …???

Comments are closed.