Podul Calafat-Vidin ar putea fi dat în folosinţă în 2012

1
349

Lucrările pentru construirea podului Calafat – Vidin pe partea românească, demarate în anul 2009, se află într-un stadiu avansat de desfăşurare. După o vizită făcută chiar în şantier, unde au luat pulsul executării proiectului şi au stat de vorbă cu muncitorii, autorităţile locale sunt de părere că lucrările se desfăşoară într-un ritm normal şi speră ca până la sfârşitul anului 2012 podul să fie funcţional şi să se poată circula atât rutier, cât şi feroviar peste Dunăre.

Mircea Guţă, primarul Calafatului, e de părere că podul Calafat – Vidin şi-a pus deja amprenta asupra oraşului pe care îl conduce, atât din punct de vedere economic, cât şi social, dat fiind faptul că un număr mare de calafeteni sunt antrenaţi în construirea podului. “Ministerul Transporturilor urmăreşte cu mare interes aceste lucrări, care în momentul de faţă sunt în grafic în ceea ce priveşte partea românească, însă partea bulgară trebuie să îşi revizuiască puţin ritmul de lucru astfel încât să se încadreze şi ei în grafic, pentru că ne dorim ca la sfârşitul anului 2012 acest pod trebuie să fie funcţional, să se circule rutier şi feroviar peste Dunăre. Podul Calafat – Vidin este foarte important pentru judeţ şi pentru dezvoltarea lui. Noi, ca şi administraţie locală, încurajăm investiţiile în zonă tocmai datorită creării infrastructurii. Sperăm să nu fim un capăt de drum, ci un punct de pe acest coridor care se creează, care satisface din toate punctele de vedere, mai ales economic şi social. Să profităm cu toţii din plin de ceea ce va însemna podul de la Calafat, despre care se vorbeşte deja ca o amprentă asupra oraşului, tocmai pentru că sunt foarte mulţi locuitori antrenaţi în construcţia lui. Oamenii au speranţa că lucrurile vor merge bine”, a declarat primarul municipiului Calafat.

România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente. Proiectul beneficiază de finanţare gratuită de 70 de milioane de euro, prin programul european ISPA. Podul dintre Calafat şi Vidin va avea o lungime de doi kilometri şi este un element important pentru coridorul european de transport.

 

1 COMENTARIU

  1. PODUL, CA PODUL DAR SA VEDETI CE DRUM EUROPEAN CRAIOVA-CALAFAT AVEM, DE DOI ANI DE ZILE SUNT GROPI DE O JUMATATE DE METRU PE CARE AUTORITATILE DOLJENE NICI NU PUN PIATRA IN ELE. VAI SI AMAR SI MAI DORIM SA LUAM LEGATURA PESTE POD CU GRECIA

Comments are closed.