În contextul directivelor UE privind serviciile financiare, BCR a oferit soluţii de reducere a costurilor pentru 200.000 de clienţi. Directiva 17 a fost transpusă în legislaţia naţională prin Ordonanţa nr. 52/2016 care a intrat în vigoare pe 30 septembrie 2016; ordonanţa nu are caracter retroactiv, băncile rămân responsabile în identificarea unor soluţii sustenabile pentru clienţi. BCR este prima bancă din România care a decis să ofere, în mod proactiv, soluţii comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de către clienţii săi.
200.000 de clienţi ai BCR au beneficiat, începând cu 2009, de refinanţări, restructurări sau ajustări de costuri; volumul creditelor care au beneficiat de reduceri de costuri se ridica la 4,5 miliarde LEI. „O relaţie onestă între bancă şi client duce la găsirea unor soluţii sustenabile şi la o dezvoltare constructivă pentru ambele părţi. Ne-am asumat 10 angajamente cheie, iar rezultatele se traduc in beneficii clare pentru clienţi: transparenţă, protecţie, educaţie, costuri reduse.”, a subliniat Dana Demetrian, vicepreşedinte Retail BCR.