Cele 17 tramvaie şi 30 de autobuze hibrid, ceea ce ar trebuit să fie cea mai nouă flotă de mijloace de transport a RAT Craiova, a ajuns foarte aproape de ultimul pas. Dacă în cazul autobuzelor se mai fac unele verificări la caietul de sarcini, tramvaiele sunt deja pe punctul de a fi scoase la licitaţie pentru achiziţie.
Vestea a fost dată de primarul Craiovei, Mihail Genoiu, într-un răspuns la o interpelare care i-a fost adrsesată de consilieri, în ultimul plen de la sfârşitul lunii trecute. Acesta a precizat că ambele achiziţii se află în desfăşurare, dar cea mai avansată dintre ele este cea privitoare la cumpărarea celor 17 tramvaie. După îndelungi aşteptări, primarul a anunţat că licitarea achiziţiei acestor mijloace de transport în comun ia startul în aceste zile. „Începe licitaţia pentru achiziţia celor 17 tramvaie, proiectul fiind unul cu fonduri europene”, a transmis primarul Craiovei.
Caietul de sarcini pentru autobuze, la ultima verificare
În ceea ce priveşte cele 30 de autobuze hibrid, primarul a precizat că se află în verificare caietul de sarcini pe baza căruia se va lansa, apoi, şi licitaţia de achiziţie. „În spatele acestor lucruri au existat foarte multe licitaţii şi achiziţii. Au fost licitaţii pentru studiul de oportunitate, pentru studiul de trafic, licitaţii pentru toate studiile, până să înaintezi caietul de sarcini au fost licitaţii la fiecare etapă. Împreună cu autobuzele Solaris achiziţionate anul trecut ar trebui să satisfacem în totalitate nevoia de mijloace de transport la nivelul municipiului Craiova”, a explicat primarul municipiului Craiova.
Cele 17 tramvaie, o achiziţie de 40 milioane lei
Tramvaiele, ca şi autobuzele, vor fi cumpărate cu bani europeni. Reprezentanţii administraţiei municipale au întocmit un proiect în acest sens, pe care l-au depus pe axa de transport a POR 2014-2020. Garnitura de 17 tramvaie, primele care vor fi cumpărate noi, se ridică la valoarea de 40,5 milioane de lei, inclusiv TVA. Autorităţile locale au precizat că atât numărul, cât şi dimensiunile tramvaielor, care vor avea o lungime de 25 de metri, au rezultat din studiului de oportunitate privind înnoirea parcului de vehicule de transport public urban pentru oraş, care a fost realizat în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu sprijinul JASPERS.
Autorităţile s-au decis pentru autobuze hibrid
Cele 30 de autobuze pe care şi le-a programat municipalitatea trebuie să respecte o o condiţie a UE: să fie ecologice. În accepţiunea autorităţile, acest lucru înseamnă că autobuzele trebuie să fie electrice, hibrid sau cu alimentare cu hidrogen, iar opţiunea Primăriei Craiova este pentru autobuze de tip hibrid. Autobuzele electrice ar fi, în opinia autorităţilor locale, costisitoare. Un astfel de mijloc de transport se ridică la suma de 450.000 de euro, iar acumulatorul electric cu care funcţionează este obligatoriu să fie înlocuit din doi în doi ani şi costă 200.000 de euro. Cele cu alimentare cu hidrogen sunt şi mai scumpe şi nici măcar nu au fost luate în calcul de către autorităţi şi, se pare, că şi alte municipalităţi din ţară au procedat în mod asemănător.