Giurgiţa: Primul proiect de eficienţă energetică, demarat de Grupul CEZ în România

0
323

eolian1 286 GWh de energie verde produsă de parcul eolian CEZ, proiecte de responsabilitate socială în valoare de 1.077 mii lei, investiţii în reţeaua de distribuţie a energiei electrice de 161.965 mii lei, pierderi de energie electrică în reţea reduse la 10,62%, EBITDA de 429 878 mii lei, proiectul de mobilitate verde şi parteneriatul de eficienţă energetică dezvoltat împreună cu autorităţile locale sunt câteva din reuşitele CEZ din anul 2015.

Martin Zmelik – Country Manager şi preşedinte al Directoratului CEZ România a precizat că anul 2015 a fost un an special pentru Grupul CEZ în România. „Am împlinit un deceniu de când suntem prezenţi în comunitatea românească. Şi cum am fi putut sărbători mai frumos o aniversare atât de importantă dacă nu dând startul unei noi etape de transformare: transformarea într-o companie inteligentă, mai flexibilă şi inovativă – compania pe care clienţii noştri o aşteaptă şi de care au nevoie în activitatea lor de zi cu zi. Vom continua să transformăm nevoile clienţilor noştri în proiecte şi activităţi, şi în anul 2016”, a rezumat Martin Zmelik, rezultatele operaţiunilor CEZ din anul 2015.

Ne transformăm într-un furnizor de utilităţi smart

Anul 2015 a stat sub semnul unui proiect ambiţios, SMART Transformation, gândit să reorganizeze întreaga activitate de distribuţie a energiei electrice pe parcursul următorilor ani, pentru a oferi un serviciu de înaltă calitate consumatorilor şi a reduce semnificativ durata şi frecvenţa întreruperilor în alimentarea cu energie electrică. „Echipamentele şi procesele inteligente, tehnologia inovativă şi cei mai buni specialişti reprezintă formula care va dărui clienţilor serviciile de care au nevoie în proiectele şi dezvoltarea lor. De asemenea, investiţiile în reţelele electrice au rămas o prioritate pentru CEZ”, se precizează într-un comunicat al companiei CEZ. Grupul a investit 161.965, 83 mii lei în CAPEX (din fonduri proprii) şi 161.853,68 mii lei reprezentând puneri în funcţiune pentru integrarea staţiilor în sistemul SCADA, modernizarea sau înlocuirea transformatoarelor, instalarea echipamentelor controlate de la distanţă şi îmbunătăţirea calităţii energiei electrice distribuite.

E-mobility, o alternativă verde la deplasare

Proiectul pilot, E-mobility, al companiei CEZ în România este o alternativă verde la deplasare, destinată membrilor comunităţii din aria de activitate a Grupului CEZ în România. „Am început cu două staţii de încărcare, instalate în Craiova şi Piteşti, oferindu-le conducătorilor de maşini electrice sau hibrid posibilitatea de a-şi încărca gratuit maşinile şi astfel de a se bucura de restul călătoriei lor la volanul unui autoturism electric. Iniţiativa a fost dezvoltată, prin achiziţionarea a două maşini electrice (un Renault Zoe – complet electrică si o Toyota Hibrid) pe care le-am pus la dispoziţia celei mai importante componente a Grupului CEZ în România, angajaţii săi. Aceştia au îmbrăţişat cu drag iniţiativa şi cu ajutorul lor proiectul s-a transformat într-un exemplu practic şi pozitiv al protejării naturii prin deplasarea bazată pe energie verde”, a mai completat Martin Zmelik.

Partener pe termen lung al comunităţii în care operează

Reprezentantul CEZ susţine că la 10 ani după ce compania a intrat pe piaţa românească de energie, CEZ îşi asumăm un nou angajament pentru următorii 10 ani ce vor fi dăruiţi comunităţii. „Primul nostru proiect de eficienţă energetică, demarat de Grupul CEZ în România în anul 2015, a fost implementat cu succes în comuna Giurgiţa, judeţul Dolj şi se bazează pe un angajament unic, cu o durată de 10 ani prin care dorim să optimizam costurile iluminatului publicului, prin introducerea sistemelor ESCO”, a spus Martin Zmelik. În cadrul proiectului, Grupul CEZ în România, oferă servicii de consultanţă, design şi execuţie (sistem de iluminat cu LED-uri) precum şi mentenanţă gratuită a instalaţiilor timp de 10 ani, fără să fie necesară o investiţie iniţiala din partea autorităţilor publice. Proiectul a fost dezvoltat ca o soluţie la cheie pentru una dintre nevoile urgente ale comunităţii şi reprezintă un parteneriat de durată în beneficiului comunităţii.