Start bun pentru sezonul estival: 70% din locurile de cazare pentru această vară au fost vândute

0
471

Locurile de cazare pe litoralul românesc au fost deja vândute pentru vara aceasta în proporţie de 70 la sută, i-au transmis, ieri, reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc ministrului Bogdan Trif, care s-a arătat mulţumit de deschiderea noului sezon estival.

Prezent la Constanţa, pentru deschiderea noului sezon estival, ministrul Turismului, Bogdan Trif, s-a declarat mulţumit de litoral, după ce a petrecut o noapte în Vama Veche. „Şi anul acesta, deschiderea sezonului estival a fost un succes. Am avut foarte mulţi turişti, ceea ce este un lucru îmbucurător. Ca în fiecare an, am fost în Vamă (Vama Veche – n.r.). Cred că a fost un număr record de turişti, de petrecăreţi. S-a distrat lumea până dimineaţă. Cred că este un bun start pentru sezonul estival şi, cu siguranţă, anul acesta o să avem un număr record de turişti la malul mării”, a declarat Bogdan Trif, ieri, într-o conferinţă de presă organizată în Constanţa

Ministrul Turismului se aşteaptă ca numărul turiştilor ce vor veni vara aceasta pe litoral să fie mare, şi datorită voucherelor de vacanţă. „Vreau să vă spun că şi anul acesta voucherele de vacanţă o să fie acordate, deci aşteptăm fără doar şi poate ca un număr de bugetari care beneficiază de aceste vouchere de vacanţă să aleagă litoralul”, a spus el.

La rândul său, prim-vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Nicolae Bucovală, a declarat că, pentru acest sezon, au fost deja vândute aproximativ 70 la sută din locurile de cazare. „La ora aceasta litoralul este vândut în proporţie de 70 la sută. Deci mai avem pe undeva, începând cu 15 mai, să mai vindem 30 la sută din litoral. Stăm bine, chiar foarte bine. La capitolul investiţii, am mai discutat de câte ori ne-am întâlnit, nu stăm rău. Se vede de la an la an că litoralul arată altfel”, a spus Nicolae Bucovală.

Pe de altă parte, Bogdan Trif a rugat presa ca, ori de câte apar ştiri negative despre litoralul românesc, să ofere şi informaţii pozitive, pentru a nu-i îndepărta pe turişti. „Industria turistică este extrem de sensibilă. Nu vreau să punem accent pe negativ. Se uită foarte multă lume la noi şi orice vorbă a noastră este interpretată. De aceea vă rog foarte mult ca atunci când vedeţi lucruri negative, puneţi în balanţă şi daţi şi o ştire pozitivă. Într-adevăr, negativul vinde şi o ştire negativă face un rating mult mai mare. Dar trebuie să aducem şi servicii acestui sector. (…) În momentul în care arătăm doar ce este urât, oamenii, uitându-se la ştiri, în momentul în care văd doar rău, rău, aleg altă destinaţie. Deci trebuie să arătăm şi lucrurile bune!”, a mai spus Bogdan Trif. (Sursa: Mediafax)