Craiova ia startul la antreprenoriat!

0
746

300 de persoane vor fi învățate, gratuit, cum să-și înceapă o afacere, iar 37 dintre acestea vor fi ajutate să-și pună pe picioare propriul business. Totul, pas cu pas, ca la carte, trecând printr-o parte teoretică și având tot timpul la dizpoziție pe cineva care îi va ghida. Și cel mai important: va fi asigurat inclusiv sprijinul pentru obținerea banilor necesari în pornirea afacerii (obținerea ajutorului de minimis). Scopul ultim este crearea a 74 de locuri de muncă și, în plan general, încurajarea a cât mai multora dintre noi să devină antreprenori.

Proiectul „Start la antreprenoriat” a fost lansat, ieri, și va fi implementat pe o perioadă de 36 de luni, în județele județele Olt, Dolj, Mehedinți, Vâlcea și Gorj, având un buget asigurat de 7,9 milioane de lei. „Este un proiect foarte interesant, având în vedere că se adresează tuturor categoriilor de persoane, nu doar celor aflate în nevoi. Faptul că se înființează, la nivelul regiunii, 37 de întreprinderi, ale căror planuri de afaceri vor fi susținute financiar, este un lucru foarte important pentru regiunea noastră. Înseamnă minim 74 de locuri de muncă, nu este un număr foarte mare, dar este un pas înainte pentru această zonă care nu stă cel mai bine din punct de vedere al locurilor de muncă”, a declarat Sorin Manda, președintele Zonei Metropolitane Craiova, partener al proiectului.

Cursuri de antreprenoriat pentru 300 de doritori

Pentru început, vor fi selectate 300 de persoane, din județele menționate, care vor beneficia de instruire în domeniul antreprenoriatului. „În cadrul acestui proiect, asociația noastră se ocupă de recrutarea grupului-țintă și de identificarea companiilor pentru efectuarea stagiilor de practică. Activitatea de selecția constă în elaborarea unei metodologii ce va sta la bază recrutării”, a explicat Sabina Calotă, vicepreședinte al Centrului Metropolitan de Resurse Umane CRUM, al doilea partener în proiect.

Programul de formare va avea o durată de 60 de ore, câte șase ore pe zi, pe parcursul a două săptămâni, și va fi format dintr-o parte de teorie și una practică. „În județul Dolj sunt 220 de persoane, care vor forma opt grupe, iar în celelalte județe vor fi câte o grupă cu 20 de persoane. Tematica este amplă, se vor dezvolta idei pe tema culturii antreprenoriale: afacerea și cadrul juridic, planul de afaceri, inovarea afacerii, managment strategic și marketing, tehnologii informaționale în sprijinul afacerii, management de proiect și de resurse umane în firme de tip start up, finanțe și contabilitate și legislație”, a explicat Cristina Popescu, consilier în cadrul Asociației Domino, al treilea partener în proiect.

37 de afaceri vor răsări, în urma acestui proiect

Cursurile se vor finaliza cu examenul de absolvire și certificate recunoscute de Ministerul Muncii și Ministerul Educației pentru toți cei 300 de participanți. În plus, dintre aceștia vor fi selectate 37 de persoane ale căror planuri de afaceri vor fi selectate (de către ADRA, principalul partener în proiect) în vederea acordării ajutorului de minimis. Aceștia vor efectua și câte un stagiu de practică, în cadrul unei întreprinderi a cărei activitate economică face parte din aceeași grupă CAEN ca aceea aferentă planului de afaceri selectat.

         Afacerile vor fi monitorizate și susținute prin proiect pe o perioadă de trei ani, timp în care se presupune că sunt deja puse pe picioare și vor putea continua singure. Rezultatul care se va vedea imediat: 74 de locuri de muncă – câte două pentru fiecare afacere, iar în plan general – deschiderea spre antreprenoriat a 300 de persoane.

„Un cap de pod către o dezvoltare personală”

Proiectul ”Start la antreprenoriat” este implementat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Craiova”, în parteneriat cu Agenţia Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere şi Ajutor – ADRA România, Asociaţia DOMINOU şi Asociaţia Centrul Metropolitan de Resurse Umane CRUM, fiind cofinanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3 ”Locuri de muncă pentru toţi”, Obiectiv specific 3.7 ”Creşterea ocupării prin susţinerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană”. „Ne aflăm pentru a doua oară într-un proiect de antreprenoriat, primul a fost în 2015. O luăm de la capăt acum și sperăm să fie, la fel, un succes. Prin parteneriat și transparență putem să ducem la bun sfârșit acest proiect frumos”, a declarat Robert Georgescu, directorul ADRA. „Sperăm ca persoanele care vor beneficia de acest sprijin să realizeze că este un lucru important în viața lor și să facă din el un cap de pod către o dezvoltare personală, în domeniul afacerii”, a precizat, la rândul său, Andrei Daniel, coordonator ADRA în zona Oltenia.