Casa Noastră: Brand-ul Q-Fort n-are „rău” pe podiumul exportatorilor cu capital românesc!

0
1245

Mai bine ca anul trecut? Nu se poate. Ba se poate, ne asigură Ştefan Cherciu, mereu senin şi dezinvolt în discuţiile de orice natură. Patronul Companiei Casa Noastră, producătorul titrat în tâmplăria termo-izolantă din lemn şi PVC, n-are nevoie de nicio prezentare. Are deja notabilă anvergură în peisajul economiei doljene. E un lider. Un reper. Îl aşezăm lângă patronul de la Cerealcom, Mihai Anghel, –alt domeniu de activitate- şi acesta aureolat de rotunde împliniri. Pe Ştefan Cherciu îl legitimează performanţele, într-unul din segmentele dinamice ale sectorului de materiale pentru construcţii, brand-ul Q-Fort devenind cunoscut nu doar în ţară cât şi afară. Compania a ajuns în topul marilor exportatori cu capital românesc. Nu prea le dăm importanţa cuvenită, şi ar trebui comentată in-extenso această strategie riscantă din cale afară, a guvernanţilor. Se spune că una din zece ferestre vândute în Italia ar fi produsă în imensele hale ale companiei cu sediul la Pieleşti, sub deviza „inventivitate şi calitate, competenţă şi dinamism”. Deviza nu e afişată nicăieri. O deduci. Am mai scris despre „Casa Noastră”, un vector al economiei doljene. La marginea unui an, nu sucit, cât menit să alunge orice speranţă, care a pus la încercare, înainte de toate „rezistenţa” în faţa pandemiei de Covid, „Casa Noastră” raportează o creştere de 5-7% a cifrei de afaceri, undeva la 72 mil. euro, ceea ce înseamnă, concret, o creştere de 5 mil. euro faţă de anul trecut. Paradoxal, prin luna aprilie a.c. când întreaga noastră viaţă economică, socială, culturală, devenise neliniştitoare din cauza pandemiei, Ştefan Cherciu nu dispera şi opina că până la finele anului, se „redresează”. Optimismul său, de regulă tonic, părea acum oarecum exagerat. O paranteză, pe care am să încerc să nu o dezvolt prea mult. Pentru Ştefan Cherciu, om credincios, cu familie solidă, Dumnezeu există. Ba chiar şi îngerii există. Numai că nu sunt în cer. Dumnezeu e lăuntric şi nu transcendent. E principiul aprioric al conduitei noastre. El este în noi ca o condiţie de posibilitate a altruismului, a spiritului comunitar, a speranţei, dreptăţii, milei, iubirii, căinţei etc. Când spunem despre cutare că „n-are niciun Dumnezeu”, că „n-are nimic sfânt în el”, înseamnă că matca apriorică a virtuţii –principiul conduitei şi moralităţii din noi- îi este avariată. Alegerea de a face binele ca să fim răsplătiţi şi de a nu face răul din frica de pedeapsă eternă sunt impure. Noi suntem „casa Domnului” şi în noi e „împărăţia Cerului”. Una e să îl scoţi pe Dumnezeu coafat mitologic din laboratorul transcendentului şi alta e să îl scoţi din laboratorul conştiinţei care n-are nevoie de travestiuri. Una e să spui „cred în Dumnezeu” ca fiinţă eternă ce mă va primi la sânul Lui şi alta e să spui „cred în Dumnezeu”, adică în splendoarea divină şi în principiul legii morale care mă guvernează în virtutea conştiinţei mele intime. Ştefan Cherciu se poartă ca un credincios, nu pentru a primi ca bonus nemurirea ci pentru că nu poate altfel, pentru că are „cipul” lăuntric al moralităţii şi bunătăţii umane în el. Are nenumărate gesturi de caritate, şi a susţinut şi va susţine performanţa şcolară doljeană. „Casa Noastră” are 1.400 de angajaţi, mai exact şi-a conservat efectivul de la începutul anului. Şi-a anexat anul acesta o vopsitorie pentru profile de aluminiu, a schimbat flota auto asimilând 150 de autoturisme noi (Ford – Puma şi Kuga) de la Ford Craiova. Finalizează o hală pentru instruirea „ucenicilor”, fiindcă 100 de elevi ai liceelor „Auto” şi „Traian Vuia”, dar şi din Balş sunt bursieri ai companiei pregătiţi pentru… mâine. Amfitrionul nostru narează seducător. Programele de reabilitare termică din Europa sunt un semnal pentru noi provocări şi extinderea reţelei de distribuţie. O discuţie cu Ştefan Cherciu, de fiecare dată e remontantă: acceptă curiozităţile reporterului, răspunde la unele dintre ele, pe cel mai firesc ton posibil, schiţează din când în când câte un surâs, transmiţând curaj şi un optimism de care avem toţi nevoie. Q-Fort n-a ajuns întâmplător pe podiumul exportatorilor cu capital românesc. Q-Fort este un brand, iar „Casa Noastră” o şcoală înaltă. Să mai spunem doar atât, fiindcă e necesar: economia doljeană are în această companie, impecabil manageriată, un punct de sprijin. Durabil, şi dorim noi, etern.