Ieri, Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a efectuat o vizită de lucru la podul Calafat-Vidin

0
291

Podul Calafat-Vidin va fi inaugurat pe 14 iunie, iar taxa de traversare a noului pod va fi de 6 euro, a declarat ieri Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, in timpul unei vizite pe şantier. Podul va fi operat de o societate mixtă româno-bulgară şi  taxa va fi distribuită celor două ţări în raport cu contribuţia pe care au avut-o la construcţia podului: 83% partea bulgară şi 17% partea română. În timpul vizitei, ministrului Relu Fenechiu i-au fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere, probleme pe care ministerul, împreună cu constructorul, speră să le remedieze până la inagurare. La întrebarea ce vom face cu drumul Craiova-Calafat, ministrul a dat din umeri şi a aruncat problemea la colegul Şova, spunând că este treaba Companiei de Drumuri.

  Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, alături de Secretarul de Stat, Cristian Ghibu şi specialişti ai tuturor structurilor responsabile, au efectuat ieri, o vizită de lucru, la podul de la Calafat. În jurul orei 11.00, delegaţia în frunte cu ministrul, au sosit în vama podului verificând construcţiile şi dotările tehnice pe sensurile de ieşirea şi intrarea în ţară. Ministrul a punctat pe tot timpul vizitei de lucru data de 14 iunie, ziua inaugurării, când toate lucrările trebuie încheiate, urmând ca podul Calafat-Vidin să devină funcţional. Vizita a continuat cu deplasarea pe pod unde firma constructoare turna ultimul strat de covor asfaltic. Tot aici au fost analizate şi lucrările la linia de cale ferată electrificată dar şi sensurile pietonale ca şi cele destinate biciliştilor. S-a discutat şi despre taxa pentru un vehicul auto care va fi de 6 euro, iar conform protocolului, din încansări 83% va reveni părţii bulgare şi doar 17% celei române.

Lungimea, doi kilometri

Podul Vidin-Calafat va fi al doilea pod care leagă România de Bulgaria şi va facilita legătura dintre Europa Occidentală şi Peninsula Balcanică. Acum cele două ţări sunt legate de un singur pod, dintre Giurgiu şi Ruse. Podul Calafat-Vidin va avea o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Constructorul podului este compania spaniolă FCC, cea care în ţara noastră a lucrat împreună cu italienii de la Astaldi la Pasajul Basarab din Bucureşti. Costurile construcţiei susţinute în mare parte de Bulgaria, BEI şi prin programul ISPA, care până în anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, vor depăşi cel mai probabil 250 milioane de euro până la finalizarea proiectului.

Nicio vorbă despre drumul Craiova-Calafat

Ministrul Fenechiu, a fost asigurat de firma constructoare  AZVI şi de cei implicaţi în proiect că termenele stabilite vor fi respectate fără a fi afectată calitatea lucrărilor. După deschidere traficul va fi monitorizat video, beneficiind  de echipamente moderne, toate realizate la standarde europene. Ministrul Fenechiu, a fost întrebat care sunt premisele ca drumul Calafat-Craiova să fie reabilitat în cel mai scurt timp, deoarece la ieşirea de pe pod urmează un drum de calvar până la Craiova. Ministrul a declarat sec că această chestiune ţine de CNADNR, şi nu de Ministerul Transporturilor. La această vizită de lucru a participat şi o delegaţie din partea Primăriei municipiului Calafat în frunte cu viceprimarul, Doru Mituleţu şi administratorul public, Dan Vîrtopeanu.  Potrivit reprezentanţilor primăriei Calafat, odată cu deschiderea podului Calafat-Vidin traficul rutier va creşte de zeci de ori, iar locuinţele oamenilor ar putea fi afectate dacă nu se urgentează lucrările pentru reabilitarea DN56 Craiova-Calafat care se află în întârziere, cel puţin pentru porţiunea din dreptul satelor Basarabi şi Golenţi, astfel încât o parte din trafic să fie direcţionat către DN56A Maglavit-Drobeta Turnu Severin, care a fost modernizat în 2009.


Relu Fenechiu, ministru Transporturilor : “Podul Calafat-Vidin va fi operat de o societate mixtă româno-bulgară care va fi înfiinţată până pe 14 iunie, când va avea loc inaugurarea acestui obiectiv. Lucrările sunt aproape finalizate, mai există câteva detalii tehnice care vor fi gata în perioada imediat următoare, şi aici mă refer la lucrările care se execută la catenară (firul de alimentare cu energie electrică pentru circulaţia feroviară), fiind o diferenţă de nivel de doar 10 cm între catenara dintre România şi Bulgaria, pe care o vom pierde pe o distanţă de o sută de metri. De asemenea, am fost asigurat câ până pe 9 iunie a.c. vor fi montate şi cabinele pentru personalul Poliţiei de Frontieră, atât pentru partea româna, cât şi pentru partea bulgară. Deşi iniţial, în speranţa aderării României şi Bulgariei în spaţiul Schengen, nu mai erau necesare aceste cabine, constructorul a dat asigurări că vor fi funcţionale înainte de data inaugurării, mai exact pe 9 iunie”

CRISTIAN RUDĂREANU şi MARGA BULUGEAN