Arterele rutiere ale Doljului înobilate pe vreo 300 km!

0
322

Cum se încheie, nu chiar peste puţină vreme, mandatul actualului Consiliu Judeţean, chiar dacă alegerile locale sunt programate în iunie, câteva repere, de ordinul evidenţei, fiindcă ne referim la ceea ce se vede cu ochiul liber, reţin atenţia în mod deosebit. Şi deşi taciturn de regulă, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Cosmin Vasile, colaboratorii săi apropiaţi, şi aici îl citez, obligat de context, pe administratorul public Cosmin Durle, cu susţinerea consilierilor judeţeni, şi introducem în discuţie şi pe cei ai liberalilor aflaţi în opoziţie, au adăugat ceva, chiar consistent, la infrastructura judeţului, prin proiecte chibzuite, imperative prin necesitatea reclamată. Că se putea mai mult, cum ar putea clama unii, fiindcă aşa se poartă, este o discuţie, dar ceea ce s-a făcut pentru comunitatea doljeană, preponderent prin fonduri europene, dar şi cu fonduri proprii, nu este deloc de nesalutat. Pe o hartă a Doljului se văd bine însemnele unei fertile şi durabile chibzuinţe administrative, chiar de invidiat în multe privinţe, fără a ne extazia. Reţeaua de drumuri a Doljului însumează circa 1200 km, din care circa 1050 km se află în administrarea direcţiei judeţene de profil (SPLDP), restul în cea a consiliilor locale, municipale şi orăşeneşti, conform prevederilor Ordonaţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor. Pentru întreţinerea lor (marcaje, covoare asfaltice, reparaţii curente, curăţenie etc.) anual se cheltuie sume importante de ordinul miliardelor de lei vechi (50 milioane lei). Dacă vom spune, după ultima inaugurare, de zilele trecute, că întregul mandat al actualului format al Consiliului Judeţean Dolj, a avut ca prioritate înobilarea reţelei de drumuri judeţene, unele betege, încât preşedintele entităţii administrative menţionate, Cosmin Vasile, poate fi botezat „domnul peste 300 km”, nu vom comite nici o impoliteţe, nici o inadvertenţă. Fiindcă întreaga operă sfideză orice suficienţă provincială, circumscriindu-se aşteptărilor îndreptăţite, binelui public ş.a.m.d.. Să ne înţelegem: nu mă extaziez la ceea ce s-a înfăptuit cu destulă trudă, dar nici nu cred că nu merită salutat faptul că s-a respins cu ostentaţie orice încremenire, fiindcă ne-am săturat de veşti proaste. Nu s-a dospit în somnolenţă, în dulcele borj autohton, cu mici accese de enervare tandră: s-a tăcut şi s-a făcut. Şi ajungând aici vom menţiona modernizarea drumului judeţean (DJ 552) Craiova – Mofleni, Bucovăţ, Terpeziţa, Sălcuţa, Vârtop, Caraula Cetate (67,57 km), valoarea totală a proiectului fiind de 234.692.016,98 lei; modernizarea drumului judeţean 561A Giurgiţa – Urzica Mare, Urzicuţa, Afumaţi, Boureni, Băileşti, Balasan, Moţăţei Gară, Moţăţei (39,37 km), valoare totală a proiectului fiind de 127.561.434.63 lei; modernizarea drumului judeţean (DJ 561A) Moţăţei – Dobridor, Unirea, Pleniţa (30,55 km), valoarea totală a proiectului fiind de 91.176.413,10 lei. Mai sunt şi alte drumuri judeţene modernizate (DJ 542 – limita judeţului Olt – Zvorsca – Amărăştii de Sus, Amărăştii de Jos, Dăbuleni, DJ 606C Beloţ, Sopot, Ştefănel, Gogoşu, Greceşti, Şumandra, Secu, Comănicea – Argetoaia – limita judeţului Mehedinţi), modernizarea DC 120 – Tiu (DJ 606B) – Gogoşu (DJ 606C) nu le mai enumerăm pe toate, oricum totalul kilometrilor de drum modernizaţi este unul copleşitor, chiar de invidiat. Fiindcă, nu întreaga activitatea a Consiliului Judeţean s-a redus la ceea ce descriam, dar ne-am referit, fie şi succint, la ceea ce merită spus răspicat. Şi cum menţionam mai sus, chiar salutat cu deferenţă.