„Numai timpul poate stabili valoarea fiecărui lucru.”-Voltaire-

0
181

La Liceul „Voltaire” din Craiova, coordonat de director prof. dr. Dorina – Loredana POPI, elevii, dascălii, părinții și absolvenții promoțiilor anterioare, aflați la universități de prestigiu din țară și din străinătate, au sărbătorit vineri, 20.11.2020, a cincea aniversare. Este o aniversare neobișnuită, desfășurată în mediul on-line, sub semnul emoțiilor și dorului de manifestările din anii precedenți.

Cu toate acestea, activitățile propuse pentru anul acesta, oaspeții de seamă care „ne-au trecut pragul”, conectându-se la link-ul întâlnirii noastre, domnul prof. univ. dr. Nicu Panea, prorector al Universității din Craiova, Michel Monsauret, atașat cultural al Ambasadei Franței la București,  prof. univ. dr. Cristiana Teodorescu, director al Școlii doctorale „Alexandru Piru”,  prof. univ. dr. Lucian Săuleanu, decan al Baroului Dolj, au asigurat succesul evenimentului. Această sărbătoare a Liceului „Voltaire”  a reunit sute de persoane dragi, elevi, absolvenți, profesori, părinți, directori ai unor școli din oraș, invitații de onoare.

A fost o întâlnire emoționantă, cu mărturii ale absolvenților și vizionarea unor momente în care copiii și-au etalat talentul. Spectacolul „QUI DIT VOLTAIRE, DIT SOLIDAIRE!” a reunit secvențe muzicale, momente de dans, filme realizate de elevii Liceului „Voltaire”. Nu a lipsit premierea concursului de gastronomie, ,,Cuisines du monde”, devenit tradiție. Liceenii au pregătit, acasă, feluri de mâncare din bucătăria internațională și au realizat filme  ce au surprins etapele pregătirii.
Săptămâna dedicată sărbătoririi celor 5 ani de existență ai aceste instituții de învățământ a inclus și evenimentul Séminaire de dissémination, organizat în fiecare seară între orele 18.00 – 20.00, în perioada 23 noiembrie – 4 decembrie 2020, care reunește conferințe, mese rotunde și schimburi de bune practici în cadrul proiectului Territoire apprenant, des protocoles innovants au service des apprentissages – TERAPI, nr. 2017-1-FR01-KA201-037332. Doamna director prof.dr. Dorina-Loredana Popi, în calitate de responsabil al proiectului, din partea Liceului „Voltaire”, a susținut, alături de reprezentanți ai Liceului Erasmo da Rotterdam din Italia, masa rotundă cu tema ,,Territoire et lycée : identité, liens, projets ”. Tânarul liceu craiovean a construit un teritoriu educativ cu variate experiențe de învățare, avand ca parteneri instituții de învățământ și de cultură din oraș, Palatul Copiilor, Muzeul Olteniei, Teatrul Colibri, Biblioteca Județeană Alexandru și Aristia Aman, Direcția Județeană pentru Sport și Tineret.

Proiectul derulat de Liceul ”Voltaire” aduce o valoare în plus prin integrarea tematicii patrimoniului într-un context intercultural, oferit de diversitatea culturală a mediilor familiale în care trăiesc elevii, contribuind, în egală măsură, la o colaborare foarte strânsă, atât în derularea activităților practice, cât și în realizarea produselor intelectuale, cu Universitatea din Craiova și Inspectoratul Școlar Județean Dolj, parteneri în proiectul TERAPI. Obiectivele propuse au fost  descoperirea patrimoniului cultural, lingvistic, istoric, natural și intangibil: valorile care ne unesc pe noi, cetățenii lumii (coexistență pașnică, libertate, toleranță) ; consolidarea legăturii dintre școală și comunitate și dezvoltarea sentimentului de apartenență ; realizarea unor activități comune într-un climat psihoactiv, motivant pentru dezvoltarea personalității elevilor.

A fost o întâlnire emoționantă, cu mărturii ale absolvenților și vizionarea unor momente în care copiii și-au etalat talentul. Spectacolul „QUI DIT VOLTAIRE, DIT SOLIDAIRE!” a reunit secvențe muzicale, momente de dans, filme realizate de elevii Liceului „Voltaire”. Nu a lipsit premierea concursului de gastronomie, ,,Cuisines du monde”, devenit tradiție. Liceenii au pregătit, acasă, feluri de mâncare din bucătăria internațională și au realizat filme  ce au surprins etapele pregătirii.
Săptămâna dedicată sărbătoririi celor 5 ani de existență ai aceste instituții de învățământ a inclus și evenimentul Séminaire de dissémination, organizat în fiecare seară între orele 18.00 – 20.00, în perioada 23 noiembrie – 4 decembrie 2020, care reunește conferințe, mese rotunde și schimburi de bune practici în cadrul proiectului Territoire apprenant, des protocoles innovants au service des apprentissages – TERAPI, nr. 2017-1-FR01-KA201-037332. Prof.dr. Dorina-Loredana Popi, directorul Liceului Voltaire, în calitate de responsabil al proiectului, din partea Liceului „Voltaire”, a susținut, alături de reprezentanți ai Liceului Erasmo da Rotterdam din Italia, masa rotundă cu tema ,,Territoire et lycée : identité, liens, projets ”. Tânarul liceu craiovean a construit un teritoriu educativ cu variate experiențe de învățare, avand ca parteneri instituții de învățământ și de cultură din oraș, Palatul Copiilor, Muzeul Olteniei, Teatrul Colibri, Biblioteca Județeană Alexandru și Aristia Aman, Direcția Județeană pentru Sport și Tineret.

Proiectul derulat de Liceul ”Voltaire” aduce o valoare în plus prin integrarea tematicii patrimoniului într-un context intercultural, oferit de diversitatea culturală a mediilor familiale în care trăiesc elevii, contribuind, în egală măsură, la o colaborare foarte strânsă, atât în derularea activităților practice, cât și în realizarea produselor intelectuale, cu Universitatea din Craiova și Inspectoratul Școlar Județean Dolj, parteneri în proiectul TERAPI. Obiectivele propuse au fost  descoperirea patrimoniului cultural, lingvistic, istoric, natural și intangibil: valorile care ne unesc pe noi, cetățenii lumii (coexistență pașnică, libertate, toleranță) ; consolidarea legăturii dintre școală și comunitate și dezvoltarea sentimentului de apartenență ; realizarea unor activități comune într-un climat psihoactiv, motivant pentru dezvoltarea personalității elevilor.

Cursul transdisciplinar integrat ,,Patrimoniul românesc în context european”, care reunește trei discipline: istorie, arte vizuale, limba franceză, modulele organizate în cadrul programului after–school – atelier de arte plastice, expoziția de icoane pictate pe sticlă, realizate în cadrul atelierului de arte plastice – decembrie 2019, expoziția de machete ale caselor românești, realizate în cadrul atelierului de arte plastice – mai 2020, concurs gastronomic derulat în fiecare an – Cuisines du monde, șezătoarea – atelier de tradiții românești, realizat în colaborare cu Asociația Părinților și Profesorilor Voltaire, la care animatori au fost părinții și bunicii elevilor Liceului ”Voltaire” – decembrie 2019, atelierele de artizanat la Muzeul Olteniei – noiembrie 2019 – februarie 2020 ilustrează diversitatea demersurilor pentru clădirea unei comunități educative în care școala este privită ca o misiune asumată de diferiți actori ai societății.

Așadar, contextul epidemiologic actual nu a împiedicat desfășurarea activităților cultural-educative cu care ne obișnuise echipa Liceului „Voltaire”, o instituție de învățământ care  și-a fixat calitatea actului educațional modern drept prioritate .