Intergrupul Cer și Spațiu din Parlamentul European și-a reînceput activitatea.

0
397
Europarlamentarul Marian Jean Marinescu a discutat alături de colegii săi din Parlamentul European, de reprezentați ai industriei aviatice și ai Comisiei Europene despre capacitatea hidrogenului verde de a asigura decarbonizarea aviației europene. Mesajul desprins din prezentările participanților este unul optimist, poate prea optimist după părerea mea. Toți cei implicați în acest sector al transporturilor sunt convinși că hidrogenul verde este combustibilul viitorului în aviație, însă pentru ca acest lucru să se întâmple mai avem foarte mult de lucru.
“În mod evident, avem nevoie de proiectarea și producerea avioanelor care să funcționeze pe bază de hidrogen. Ceea ce presupune investiții, atât publice, cât și private în cercetare și inovare.Pentru ca cererea de hidrogen să nu fie copleșitoare și să nu conducă la blocaje este necesară continuarea cercetărilor pentru dezvoltarea de combustibili alternativi, alții decât hidrogenul, așa cum este de exemplu cazul kerosenului sintetic. În plus, trebuie să avem în vedere și infrastructura necesară pentru combustibilii alternativi, în principal pentru hidrogen dacă ținem cont de faptul că hidrogenul intră în componența tuturor celorlalți combustibili alternativi. Pentru ca industria să poată dezvolta toate aceste soluții care ar trebui să asigure atingerea țintei de zero emisii poluante, are nevoie de două lucruri esențiale: o bună reglementare la nivelul Uniunii și o finanțare puternică a cercetării și inovării. Iar un prim pas trebuie făcut prin adoptarea Regulamentului Cerul Unic European, care asigură reducerea emisiilor și a costurilor”, a explicat eurodeputatul român..
În calitate de președinte al intergrupului Cer și Spațiu din Parlamentul European, europarlamentarul Marian Jean Marinescu a lansat două provocări către Comisia Europeană, în contextul în care propunerile legislative din pachetul Pregătiți pentru 55% (Fit for 55%) încep să intre în dezbaterea Parlamentului European. În primul rând a solicitat Comisiei să-i comunice care va fi cantitatea de energie necesară în 2030 și care este mixul de energie propus, dacă prevederile pachetului Fit for 55% ar rămâne neschimbate. “Legat strict de hidrogen, am vrut să aflu dacă chiar este realist să afirmăm că în 2035 vom avea avioane pe bază de hidrogen, cu ce costuri pentru aviație și care este planul pentru înlocuirea actualelor flote. Ramân optimist că voi primi aceste răspunsuri până la finalul acestui an”, a mai spus Marian Jean Marinescu.