Serviciile de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului Dolj vor avea program special de lucru în acest sfârşit de săptămână. Potrivit unui comunicat al Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj, serviciile vor avea program cu publicul astăzi şi mâine, pentru asigurarea obţinerii actelor de identitate necesare exercitării dreptului de vot la referendum. Astfel, ghişeele vor fi deschise astăzi în intervalul orar 8.00 – 16.00, în timp ce duminică programul de lucru se va desfăşura între orele 8.00 şi 22.00. Excepţie de la această măsură sunt serviciile de evidenţă a persoanelor din comuna Măceşu de Sus, unde activitatea este temporar întreruptă, şi cele din comuna Fărcaş, care nu va funcţiona duminică. Ambele situaţii sunt determinate de lipsa de personal.
Pentru a asigura eliberarea actelor de identitate persoanelor interesate din localităţile Măceşu de Sus şi Fărcaş, dar şi celor care locuiesc în alte localităţi ale judeţului şi care, din diferite motive, nu se pot prezenta la sediul serviciului de evidenţă a persoanelor competent sau le este amânată eliberarea actului de identitate, Direcţia Publică Comunitară de Evidenţă a Persoanelor Dolj cu sediul în municipiul Craiova (strada „Vulturi” nr. 9) va deschide astăzi şi duminică un ghişeu propriu de lucru cu publicul, care va funcţiona după acelaşi program orar ca şi serviciile locale.
“Cetăţenii care constată că nu mai deţin un act de identitate sau că acesta este deteriorat ori ieşit din termenul de valabilitate se pot adresa cu cereri la ghişeele serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor ce arondează localitatea lor de domiciliu sau reşedinţă, urmând să primească actul de identitate în aceeaşi zi sau cel mai târziu în ziua votării. Persoanele care deţin şi pot depune odată cu cererea toate documentele necesare vor primi cărţi de identitate, în celelalte cazuri eliberându-se cărţi de identitate provizorii cu valabilitatea de maxim un an. Cei care domiciliază în localităţile deservite de serviciile de evidenţă a populaţiei Craiova, Calafat, Segarcea, Filiaşi, Bechet, Leu sau Predeşti şi care nu pot depune toate documentele necesare eliberării cărţii de identitate vor trebui să prezinte în mod obligatoriu şi două fotografii mărimea ¾ cm, având la bază o bandă albă de 7 mm. În cazul celorlalte servicii de evidenţă a persoanelor, fotografiile se pot produce contracost chiar la sediul acestora”, se precizează într-un comunicat de presă remis de Direcţia Publică Comunitară de Evidenţă a Persoanelor Dolj.
Din cele 588. 044 persoane cu drept de vot în judeţul Dolj, de 13. 048 deţin act de identitate cu valabilitatea expirată, pentru acestea, dar şi altele, programul de ghişeu din acest sfârşit de săptămână şi organizarea eliberării documentelor până în data de 29 iulie a.c. reprezentând o oportunitate şi un bun prilej de a reintra rapid în legalitate privind deţinerea unui act de identitate.
Pentru informaţii suplimentare şi pentru asigurarea sprijinului în orice situaţie specială intervenită în această perioadă, vă puteţi adresa instituţiei la următoarele numere de telefon: 0351.437.038; 0351.437.039; 0351.411.290 sau la 0768.10.27.01 (persoană de contact: Georgescu Ioana – Şef Serviciu Evidenţa Persoanelor).